Talk:Daily News (Perth, Western Australia)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject Australia / Western Australia (Rated Start-class, Low-importance)
WikiProject icon Daily News (Perth, Western Australia) is within the scope of WikiProject Australia, which aims to improve Wikipedia's coverage of Australia and Australia-related topics. If you would like to participate, visit the project page.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Western Australia (marked as High-importance).
 
Note icon
Need help improving this article? Ask a LibrarianWhat's this? at the National Library of Australia, or the State Library of Western Australia.
Note icon
The Wikimedia Australia chapter can be contacted via email to help@wikimedia.org.au for other than editorial assistance.
WikiProject Journalism (Rated Start-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Journalism, a collaborative effort to improve the coverage of Journalism on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Start-Class article Start  This article has been rated as Start-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
 

Name[edit]

Was it Daily News or The Daily News? --Geniac (talk) 13:49, 7 March 2008 (UTC)

Later Years Section does not make sense[edit]

Bell Corp, and Bell Resources were sold to Bond by Homes a Court in early 1988 following Homes a Court's losses in the '87 stock market crash (that was the time the SGIC bought those properties at apparently inflated prices). Bond, apparently, simply stripped the company assets. However the article says that Homes a Court sold the Daily News to 'a small company headed by local "journalist" Simon Hadfield' in 1986. That would have been from 1 to 2 years prior to Bond getting hold of Bell Resources - so he had nothing to do with it! Also, if the Daily News was no longer owned by Bell Resources, what does Maxwell buying 19% of Bell have to do with the Daily News?

Now I get that Hadfield's company may simply have been the operator, whilst Bell retained majority ownership - but this is not implied by the text. Alternatively, Hadfield may have had majority ownership with Bell retaining a stake (although this isn't mentioned either, and I wonder what this has to do with overseas media ownership). But neither of these things are mentioned. This section on the demise of the Daily News, and the various "colourful" business figures that were involved needs to be cleaned up. — Preceding unsigned comment added by 80.83.157.139 (talk) 14:09, 28 July 2011 (UTC)