Talk:Sesame Street in the UK

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject Television  
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Television, a collaborative effort to develop and improve Wikipedia articles about television programs. If you would like to participate, please visit the project page where you can join the discussion. To improve this article, please refer to the style guidelines for the type of work.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's quality scale.
 ???  This article has not yet received a rating on the project's importance scale.
 

Needs arising from copyedit[edit]

As per the request of User:Crazyseiko, the creator of this article, I'm copyediting this article. While going through it, there are some issues that have arisen, so I thought I'd record them here. These issues should be addressed for the general improvement of this article, and before it's taken to a GAC. It's my intention to copyedit and expand the lead after I'm finished with the rest of the article.

BBC[edit]

  • Ref 3, 4, 6, 7: The following things are needed to make them complete: author (first and last name), article title, URL (if available),
  • Over 400 teachers in the UK viewed the series, and had varied responses. This statement could use a source. You notice that I removed the original statement: Over 400 teachers were given the chance to view episodes of the series, with the worse comment being received It is brash and vulgar but utterly lovable, because its source [1] is incorrect. The URL brings you to a list, and when you look for the date, no such article exists in the 1971-06-07 edition. As a result, I removed the content as per WP:Verifiability. If a reliable source is found, the content can be re-added.
  • An independent assessment was conducted afterwards. This could use an reliable source. It'd also be nice to know the result of the independent assessment--only a summary, since a long discussion wouldn't belong here. Christine (talk) 17:37, 5 September 2011 (UTC)

response[edit]

  • Point one: Here is the info you for the ref: Try my best:
  • 3 The Guardian, p. 11 (1970-25 June) Author: Willa Perschek, Article title:Jingles That Care
  • 4 The Guardian, p. 7 (1970-16 December) Author: Catherine Stott, Article title:How the nursery can open Sesame
  • 6 The Guardian (1970-22 December)Page: 14 THIS is a public LETTER "Letters to the Editor" page the letter is headed as "look and learn television.
  • 7 The Guardian P. 6 (1974-08 April) Author: ???, Article title:Son of Sesame Street

Direct link want work as there are behide a pay wall:

there is a public letter response to No6 on the 30th dec 1970 if interested.

  • Point three: I try and get something sort with that later on: Crazyseiko (talk)

ITV[edit]

  • Notice that I did a lot of consolidating here, and I deleted some information.
  • I need a source for these air dates: The HTV's second trial ran in December 1971 for a three-week daily run, and the LWT and the Grampian broadcast it for thirteen weeks on Saturday mornings from September to December 1971.
  • I deleted the content after that, and here's why. It was basically a cut-and-paste from this source [2]. If also doesn't apply to the broadcast of The Show in the U.K. To be honest, this concerns me a bit. Please make sure that you don't do this anywhere else, because that's vandalism. Christine (talk) 21:21, 9 September 2011 (UTC)

response[edit]

Hi, I did notice that, and made it look better, One of the changes "This coincided with the British government's decision to require extra hours of children's programming in the afternoon" May be worded wrong I double check this with other but I believe it should say "This coincided with the British government's decision to allow ITV to extend there operations to included the afternoons"

The Rainbow source makes it look like the British government passed more regulations that required British TV to include more children's and educational programming, and the response was setting aside three more hours each weekday afternoon. If so, we can re-word this to reflect it. Similar attempts were made in the U.S., but according to Sesame Street and the Reform of Children's Television, by Robert Morrow, they were largely unsuccessful. It'd be nice if there was a similar source for British TV, something about similar attempts to reform kids' TV in the U.K. Christine (talk) 19:12, 11 September 2011 (UTC)
  • Linda Christmas (1970-11-24). "Sesame street Cul de sac ". The Guardian: p.13. Its also in the ITA report into sesame street.
    Added. About the ITA report: it's too bad we don't have access to it, although it looks like it's a book. I wasn't able to find it in Amazon, and I'd bet it'd be very difficult to find it outside of the U.K. I would think that it'd be very instrumental in any discussion about Sesame Street in the U.K. My recommendation to you, Crazyseiko, as the main editor of this article, is that you use it for research, meaning that you find it, read it, and then include what you learn into this article. I'd love to be able to locate it, too, because I have a feeling that it could be an important source for other SS articles. Christine (talk) 19:31, 11 September 2011 (UTC)
  • Last point, ah I forgotten about that, Opps: I was planing to rewrite etc... but I seems to have forgotten about it, Sorry about that,
    You need to be very, very careful about this. If you're going to paraphrase a source, don't copy it into an article for any reason, even if you're going to re-write it. I recommend that you use a sandbox, write to your heart's content, and then put the content into userspace. That's exactly what I do; I write notes in one of my sandboxes first, do the bulk of my writing and revising there, and then cut-and-paste the end product into userspace. Vandalism is a huge problem in Wikipedia, so we must all be hyper-vigilant to avoid doing it. Christine (talk) 19:05, 11 September 2011 (UTC)

I hope to get more addition information about the report from the kids and parents views shortly.

    • I got a feeling that it going to be in that IBA report about how UK improve kids tvs. There is a advert by Thames television, Dated June 1972 ( IE the company be-hide "rainbow" ) in which there try and highlight there commitment to high class kids tv etc and even state that Rainbow has been created by learning from Sesame street but in a British way. I will try my best to found a copy as it must still be somewhere, I might check with "ofcom" present day IBA. ITV and BBC did in fact have very tight rules and regulations about its PSB services and output, thus the UK Government would have always had a finger in the pie to make sure standers were kept high. I will Also check this out with some other people, It would not surprise me that as apart of the deal to extend its operations ITV had to also cover some more PSB commitments ( Many ITV stations did respect there PSB programming) I trying to get some decent facts etc from the newspaper report from the kids and parents views , but its not given much useful information bar some % and etc. Crazyseiko (talk)
Now that I've completed the ce of the ITA report section, you can forget what I said above. It looks like that's exactly what you did! I still would like to get my grubby little hands on it, though. At any rate, research still needs to be done to further improve this article. I'll work on the lead in the coming days, and then I'll be done with it. Christine (talk) 21:53, 11 September 2011 (UTC)