Television in Myanmar

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Television broadcasting in Myanmar began in 1979 as a test trial in Yangon[1]. The First Myanmar Television Channel is BBS (Now MRTV) and it was launched on 3 June 1980.[2] Regular television service was first formally launched in 1981.[3]

Most television channels in the country are broadcast from Yangon. MRTV and MWD are the two Burmese state-owned television networks, providing Burmese-language programming in news and entertainment and broadcasting from Nay Pyi Taw and Yangon. MRTV broadcasts freely 19 channels and MWD broadcasts 8 channels. Other TV channels in Myanmar are MRTV-4[4], Channel 7,5-plus and Myanmar International, the English-language channel that targets overseas audiences via satellite and via Internet. Sky Net and CANAL+Myanmar [5] are two pay TV services in Myanmar.

On October 29, 2012, an unknown Burmese company became a joint venture with Channel 3 (Thailand).

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Thant Myint-U (2006). The River of Lost Footsteps--Histories of Burma. Farrar, Straus and Giroux. p. 371. ISBN 978-0-374-16342-6.
  2. ^ "Junta Launches New PR Offensive". The Irrawaddy. 1 August 2001. Archived from the original on 12 August 2010.
  3. ^ May Thaw (12–18 March 2007). "Broadcasting options expanding". Myanmar Times. Archived from the original on 3 December 2013.
  4. ^ Forever Group | MRTV-4
  5. ^ https://www.digitaltveurope.com/2017/01/12/canal-to-launch-pay-tv-service-in-myanmar/