Television in Turkmenistan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This article describes Television in Turkmenistan. In Turkmenistan, TV has been operating for over 50 years and is the most popular form of media in Turkmenistan. In total there are 7 public access channels under the jurisdiction of the State Committee of Turkmenistan on TV, Radio and Film.[1] Programs are of a low professional level and the viewer is fed a positive point of view. Criticism can only come from the President. On television there is censorship. The majority of the population takes advantage of satellite TV. Online TV is available through the website of the Turkmen State News Agency.


Republic-wide TV stations are required to broadcast to the entire territory of Turkmenistan and are free for consumers.

Name Owner Established
Altyn Asyr Turkmen Television (state-owned)  ?
Miras Turkmen Television (state-owned) 2001
Ýaşlyk Turkmen Television (state-owned)  ?
Turkmenistan Turkmen Television (state-owned) 2004
Türkmen Owazy Turkmen Television (state-owned) 2009
Ashgabat Turkmen Television (state-owned) 2011
Turkmenistan Sport Turkmen Television (state-owned) 2012


  1. ^ Information about television, radio and film industry of the country

External links[edit]