Template:Did you know nominations/Saguache Crescent

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The following discussion is an archived discussion of the DYK nomination of the article below. Please do not modify this page. Subsequent comments should be made on the appropriate discussion page (such as this nomination's talk page, the article's talk page or Wikipedia talk:Did you know), unless there is consensus to re-open the discussion at this page. No further edits should be made to this page.

The result was: promoted by — Maile (talk) 22:35, 3 March 2014 (UTC)

Saguache Crescent[edit]

  • ALT1: ... that the Saguache Crescent is the last newspaper in the world to use linotype?
  • (ALT1 is preferred by Gandydancer. Binksternet (talk) 06:05, 27 February 2014 (UTC))

5x expanded by Gandydancer (talk). Nominated by Binksternet (talk) at 23:46, 26 February 2014 (UTC).

  • Symbol possible vote.svg Article satisfies the 5x expansion requirement, and it's adequately footnoted. Hook is interesting. No QPQ needed -- but one has been done anyway! However, the article has some bare-url references that need to be fixed to qualify for DYK, and all of the reference citations ought to be expanded to include publication names and dates. I thought I saw a bit of close paraphrasing when I compared the "History" section with http://www.saguachetourism.com/22-tour/saguache (for example, compare "Native Americans, Spanish sheepherders ... sheepherders pressed north and west every year, driving their flocks into the hills for summer grazing" with "The site had been long known to Native Americans and Spanish sheepherders who passed through each year as they drove their flocks into the hills for summer grazing") -- I haven't done a thorough check for this kind of issue yet, as I suggest the nominator or creator do some copyediting. Copyediting should also address, the writing style, which is a bit nonencyclopedic ("end of an era", "prints all the news that is fit to print, as long as it is good news", etc.) I can't support either the original hook or ALT1. These kinds of claims to unique status require strong support, and the sources do not definitively say it's the last in the world or even that it is "identified" as such. I could support this, though:
I like your hook very much. Gandydancer (talk) 04:04, 1 March 2014 (UTC)
Please have another look at it--I think that everything is now fixed. Thanks! BTW, note that the name has been changed to The Saguache Crescent as seen on the masthead. Gandydancer (talk) 16:36, 1 March 2014 (UTC)
I changed the title back to the original name, consistent with the guidance at Wikipedia:Naming conventions (definite or indefinite article at beginning of name). --Orlady (talk) 17:42, 1 March 2014 (UTC)
Then you ought to change it back asap, as you're wrong. Eric Corbett 17:50, 1 March 2014 (UTC)
The guideline gives the example of The New York Times which clears the way for The Saguache Crescent. Binksternet (talk) 18:02, 1 March 2014 (UTC)
Per the guidelines: "For newspapers, the general rule is to follow the name of the publication as it actually appears on the masthead." In this case, "The" does appear on the masthead. Gandydancer (talk) 23:02, 1 March 2014 (UTC)
What is going on? If Orlady has no plans to continue with this article I wish that s/he would say so and perhaps a different editor will help me to move forward. It is quite clear that s/he was not correct when s/he moved the article to the previous name. Gandydancer (talk) 16:18, 3 March 2014 (UTC)
What happens now is that we wait a bit longer. Orlady will approve it soon. Binksternet (talk) 16:56, 3 March 2014 (UTC)
  • Symbol confirmed.svg This is good to go now. My concerns have been addressed -- and I've changed the article title again to include "The" (and I edited this template accordingly -- the DYK template gets messed up when article titles get changed; I hope I fixed the coding correctly). ALT2 is the approved hook. Thanks to Eric Corbett for the copyediting. [Note: I might have returned to this a bit sooner if the comments on my talk page had been a bit "nicer". Just saying.] --Orlady (talk) 17:20, 3 March 2014 (UTC)