Page semi-protected

The Daily Wire

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The Daily Wire
Dailywirelogo.PNG
TypeNews and opinion website
Owner(s)Forward Publishing LLC
Founder(s)Ben Shapiro, Jeremy Boreing
Editor-in-chiefBen Shapiro
Managing editorsMichael J. Knowles
LaunchedSeptember 21, 2015
Political alignmentConservatism
LanguageEnglish
HeadquartersSherman Oaks, Los Angeles
CountryUnited States
WebsiteThe Daily Wire
Type of site
Politics
News and opinion
Websitedailywire.com
Alexa rankPositive decrease 2,700 (as of December 2018)[1]
Current statusActive

The Daily Wire is an American conservative news and opinion website founded in 2015 by political commentator Ben Shapiro.[2] He currently serves as editor-in-chief,[3][4] Michael Knowles is managing editor, and Jeremy Boreing is Chief Operating Officer. The website's office is in the Sherman Oaks neighborhood of the San Fernando Valley of Los Angeles County, California.[5]

History

The Daily Wire was conceived by Ben Shapiro and Jeremy Boreing, who both worked for TruthRevolt, a news website that was formerly funded by the David Horowitz Freedom Center.[6] After the duo secured several million dollars in seed funding from Dan and Farris Wilks, The Daily Wire was launched in 2015, with several former TruthRevolt employees on staff.[6][7]

Format

In addition to its written content, the site produces The Ben Shapiro Show, The Michael Knowles Show, The Matt Walsh Show, and The Andrew Klavan Show.[8] The Ben Shapiro Show webcast predates The Daily Wire.[9][10]

In 2018, after the Stoneman Douglas High School shooting the website announced that it would no longer use the face or names of mass shooters when covering shootings.[11][12]

Incorrect stories

According to Snopes, "DailyWire.com has a tendency to share stories that are taken out of context or not verified."[13] Among the falsehoods published on The Daily Wire include protesters digging up Confederate graves, Democratic congresspeople refusing to stand for a fallen Navy SEAL's widow, and Harvard University holding segregated commencement ceremonies.[13]

FactCheck.Org found that The Daily Wire was the source of a false story which credited Housing and Urban Development Secretary Ben Carson with finding over $500 billion in accounting errors made by the Obama administration. FactCheck.org found that the errors were discovered and published by HUD's independent inspector general before Carson became secretary.[14] The Daily Wire published an update to the story, reflecting similar criticisms from Snopes.

The Daily Wire has published a number of articles doubting that climate change is occurring and that humans contribute to climate change. Climate scientists have described the articles as inaccurate and misleading.[15][16][17]

See also

References

  1. ^ "Dailywire.com Site Overview". Alexa Internet. Retrieved December 26, 2018.
  2. ^ Gold, Hadas (March 14, 2016). "Michelle Fields, Ben Shapiro Resign from Breitbart". Retrieved August 15, 2017.
  3. ^ "Political commentator Ben Shapiro to Speak at Roanoke College on Thursday". Retrieved September 20, 2016.
  4. ^ Maddaus, Gene (January 19, 2017). "Inside the Battle 'For the Soul of Conservative Media'". Variety. Retrieved August 14, 2017.
  5. ^ Peters, Jeremy W. (2017-10-31). "In the Heart of 'The Resistance,' California Conservatives Are Invigorated". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2018-04-30.
  6. ^ a b Nguyen, Tina (December 9, 2018). ""Let's Make You Famous": How Hollywood Invented Ben Shapiro". Vanity Fair. Retrieved December 28, 2018.
  7. ^ Stevenson, Seth (January 24, 2018). "The Many Faces of Ben Shapiro". Slate. Retrieved December 28, 2018.
  8. ^ "Podcasts". The Daily Wire. Retrieved April 25, 2018.
  9. ^ Klein, Philip (August 15, 2017). "A High-Speed Train Wreck for Obama and Liberalism". The Washington Examiner. Retrieved August 15, 2017.
  10. ^ Sparber, Max (June 14, 2010). "Big Government, Little Government". MinnPost. Retrieved August 14, 2017.
  11. ^ "Why 'The Daily Wire' Will No Longer Publish Names Or Pictures Of Mass Shooters". Daily Wire. 2018-02-19. Retrieved 2018-02-28.
  12. ^ "The Left and Right's Very Different Takes on What Caused Parkland Shooting". pluralist.com. 2018-02-20. Retrieved 2018-02-28.
  13. ^ a b "FACT CHECK: Is Mohammed the Most Popular Name for Newborn Boys in the Netherlands?". Snopes.com. Retrieved 2018-04-29.
  14. ^ "Carson Didn't Find HUD Errors - FactCheck.org". FactCheck.org. 2017-04-19. Retrieved 2018-04-29.
  15. ^ "Daily Wire article misunderstands study on carbon budget (along with Fox News, The Telegraph, The Daily Mail, Breitbart…)". Climate Feedback. 2017-09-21. Retrieved 2018-04-29.
  16. ^ "The Daily Wire makes wild claims about climate change based on no evidence". Climate Feedback. 2017-05-09. Retrieved 2018-04-29.
  17. ^ "Analysis of "Scientists: Here's What Really Causes Climate Change (And It Has Nothing To Do With Human Beings)"". Climate Feedback. 2017-02-28. Retrieved 2018-04-29.

External links