The Dominion Post (Wellington)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The Dominion Post
Dominion Post (Wellington) front page.jpg
The 2 March 2012 front page of The Dominion Post.
Type Daily newspaper
Format Tabloid (Mon-Fri), Broadsheet (Saturday)
Owner(s) Fairfax
Editor Eric Janssen
Founded 2002
Headquarters Wellington, New Zealand
Circulation 98,000
ISSN 1175-9488
Website www.stuff.co.nz/dominionpost

The Dominion Post is a metropolitan morning newspaper published in Wellington, New Zealand, owned by the Australian Fairfax group, owners of The Age, Melbourne, and The Sydney Morning Herald.

Currently a weekday tabloid its Saturday edition is in broadsheet format.

2002 fusion of The Evening Post and The Dominion[edit]

The Dominion Post was created in July 2002 by Independent Newspapers Limited (INL), by amalgamating two existing Wellington printed and published metropolitan broadsheet newspapers; The Evening Post, an evening paper, first published on 8 February 1865 and The Dominion, a morning paper, first published on Dominion Day, 26 September 1907.

Circulation of The Dominion extended throughout the lower half of the North Island as far as Taupo where it met with Auckland's ambitiously-named The New Zealand Herald. The Evening Post had a much greater circulation than The Dominion though it was not so widely distributed.

The Dominion Post became the only pay-and-read newspaper in Wellington City. Wellington has many free community newspapers (for example The Wellingtonian), albeit these may be owned by The Dominion Post or affiliated/owning companies.

INL sold The Dominion Post and all other New Zealand newspapers and most magazines in its catalogue to Fairfax Media in 2003.

External links[edit]