The Herald (Everett)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The Herald
Newsboys for the Everett Daily Herald newspaper, Everett, Washington.jpg
Newsboys for the Everett Daily Herald, ca. 1929
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Sound Publishing
Publisher Josh O'Connor
Editor Neal Pattison
Founded 1901
Language English
Headquarters 1213 California St
Everett, WA 98201
United States
Circulation 57,915 Sunday
50,657 Daily[1]
Official website heraldnet.com

The Herald is a newspaper based in Everett, Washington. It was previously owned by The Washington Post Company. The paper serves as a major news source for residents of Snohomish County.

History[edit]

The Herald was first published on February 11, 1901. It was purchased by the Washington Post Company in 1978.[2][3] It was previously owned by the Best family.[3] The Herald's website, HeraldNet.com, was launched on January 5, 1997.[2]

For years, The Herald was an afternoon paper.[3] It is now a morning paper.

On February 6, 2013, the Washington Post Company announced it was selling the paper to the Sound Publishing division, based in Poulsbo, Washington, of Black Press, based in Victoria, British Columbia.[4]

Notable court cases[edit]

In March 1983, The Herald lost an appellate court case in the State of Washington in which it sought to quash a subpoena allowing a judicial review of confidential material gathered for articles it had published in 1979 on the cult activities of Theodore Rinaldo, who had since been convicted on charges of rape, indecent liberties and assault.[5] The New York Times reported that the court had ruled that "criminal defendants could force reporters to reveal confidential sources if the information was crucial to the case" and characterized the loss as "a major defeat for the news media".[6] The Herald took the Appeals Court decision to the Washington Supreme Court[5] in State v. Rinaldo 102 Wn.2d 749 (1984), which was heard en banc with the result that the subpoena iteself was quashed on the basis that Rinaldo had not met the threshold requirements to compel such an inspection,[7] while upholding the Court of Appeals ruling in general.[8]

References[edit]

  1. ^ "The Washington Post Company Newspapers: The Herald". The Washington Post Company. Retrieved 2006-11-21. [dead link]
  2. ^ a b "HeraldNet: About The Daily Herald and HeraldNet.com". Retrieved 2007-12-23. 
  3. ^ a b c Muhlstein, Julie (March 2, 2011). "In 30 years on the job, only headlines seem similar". The Herald. Retrieved January 2, 2012. 
  4. ^ "Daily Herald Co. being sold to Sound Publishing". Retrieved 2013-02-06. 
  5. ^ a b "'Invidiously destructive' decision". Tri-City Herald. March 30, 1983. Retrieved January 2, 2012. 
  6. ^ "Around the Nation: Newspaper Loses Appeal On Confidential Sources". The New York Times. March 22, 1983. Retrieved January 1, 2012. 
  7. ^ "State v. Rinaldo, 689 P. 2d 392 - Wash: Supreme Court 1984". Google Scholar. Google. October 18, 1984. Retrieved January 2, 2012. 
  8. ^ "Court extends non-disclosure for reporters". The Spokesman-Review. October 19, 1984. Retrieved January 7, 2012. 

External links[edit]