Tri-Valley Herald

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The Tri-Valley Herald was a newspaper in the town of Pleasanton, California. Floyd L. Sparks was the longtime owner of the Herald, along with the Daily Review and The Argus.[1][2] Sparks sold the papers in 1985 to the Bay Area News Group-East Bay (BANG-EB), a subsidiary of MediaNews Group.[3]

The last issue of the paper was published on November 1, 2011, after which the paper was consolidated with the BANG-EB papers Contra Costa Times, Valley Times, San Ramon Valley Times, East County Times, and San Joaquin Herald under the new name Tri-Valley Times, a localized edition of The Mercury News.[4]


  1. ^ "Sparks Stockholders OK Sale of Newspaper Group". San Jose Mercury News. 1985-06-21. Retrieved 2011-12-01.
  2. ^ "A region's press: anatomy of newspapers in the San Francisco Bay Area". 1971. Retrieved 2011-12-01.
  3. ^ "The State of The American Newspaper: The Battle Of the Bay". American Journalism Review. January–February 1999. Retrieved 2011-12-01.
  4. ^ Bay Area News Group. "Bay Area News Group announces rebranding plan". Contra Costa Times. Archived from the original on 13 August 2012. Retrieved 24 August 2011.

External links[edit]