TyC Sports

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
TyC Sports
TyC Sports logo.svg
CountryArgentina
Broadcast areaArgentina
United States
Latin America
HeadquartersBuenos Aires, Argentina
Programming
Language(s)Spanish
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 480i/576i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerTorneos
Clarin Group
History
Launched1994 (1994)
Links
Websitewww.tycsports.com
Availability
Streaming media
FuboTVInternet Protocol television
Sling TVInternet Protocol television
YouTube TVInternet Protocol television

TyC Sports is an Argentine pay television sports channel owned by Torneos and Clarín Group, based in Buenos Aires. In Argentina, the channel broadcasts the Argentine B Nacional, CONMEBOL Qualifiers, Argentina national football team friendly matches, Liga Nacional de Básquet, the Argentina Open and other sports. Outside Argentina, the channel broadcasts the Argentine Primera División. It broadcasts in Spanish. In DirecTV Latin America watch on the channel 629, and 1629 in HD.

Channels[edit]

Torneos and the Clarín Group currently operate the domestic pay TV channel TyC Sports, as well as two international pay TV channels TyC Sports.

  • TyC Sports
  • TyC Sports 2
  • TyC Sports 3
  • TyC Sports 4
  • TyC Sports Latin America
  • TyC Sports USA

Programming[edit]

Tennis[edit]

Basketball[edit]

Volleyball[edit]

Motor Sports[edit]

Others[edit]

News and analysis programming[edit]

  • Sportia
  • Estudio Fútbol
  • Planeta Gol
  • Domingol
  • Líbero
  • Esto es Footgolf
  • Hay Equipo
  • Planeta KO
  • Paso a Paso
  • Uno contra Uno
  • Golpe A Golpe
  • Rumbo a Río
  • #Bonadeo
  • Los especiales de TyC Sports
  • Presión alta
  • Carburando
  • Supermartes

Previous programs[edit]

  • TyC Sports Radio
  • Veinticinco
  • El Faro
  • Noveno Chukker
  • Punto Extremo

Match archive programming[edit]

  • TyC Sports Clásico

Controversies[edit]

On November of 2022, TyCSports caused an international controversy when, with 4 days to go for the 2022 World Cup, the channel published an online video in which they allegedly made fun of the fact that Chile's men's national association football team did not qualify for that tournament.[1]

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]