WDCW

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

WDCW
In white on blue, the letters D and C over two overlapping circles. Next to them, a blue stylized W, with a small box reading "50" in the lower right-hand corner.
Channels
BrandingDCW 50
Programming
Affiliations
[2]
Ownership
Owner
WDVM-TV
History
First air date
April 1, 1981 (41 years ago) (1981-04-01)
Former call signs
  • WGSP-TV (CP, 1967–1981)
  • WCQR (1981–1985)
  • WFTY (1985–1995)
  • WBDC-TV (1995–2006)
Former channel number(s)
  • Analog:
  • 50 (UHF, 1981–2009)
  • Digital:
  • 51 (UHF, 2001–2009)
  • 50 (UHF, 2009–2018)
Call sign meaning
"Washington D.C.'s CW"
Technical information
Licensing authority
FCC
Facility ID30576
ERP1,000 kW
HAAT227 m (745 ft)
Transmitter coordinates38°57′24″N 77°4′53″W / 38.95667°N 77.08139°W / 38.95667; -77.08139Coordinates: 38°57′24″N 77°4′53″W / 38.95667°N 77.08139°W / 38.95667; -77.08139
Links
Public license information
Websitewww.localdvm.com/watch-dcw50/

WDCW (channel 50), branded on-air as DCW 50, is a television station in Washington, D.C., affiliated with The CW. It is owned by Nexstar Media Group alongside Hagerstown, Maryland-licensed independent station WDVM-TV (channel 25). WDCW's studios are located on Wisconsin Avenue in the Glover Park section of Washington. Through a channel sharing agreement with Univision station WFDC-DT (channel 14), WDCW transmits using WFDC's spectrum from a tower in the Tenleytown section of Washington's Northwest quadrant.

The station began broadcasting in November 1981 as WCQR, culminating a 17-year struggle to get the station on air that included the death of the original permittee, bankruptcy, and years in comparative hearing. The station launched primarily as a vehicle for subscription television (STV) programming from Super TV, which served the Washington and Baltimore areas. After the station was sold in 1985, it became WFTY and dropped the subscription content, operating as the Washington area's third independent. After a foreclosure sale in 1993, it affiliated with The WB in 1995, improving its programming and market standing. WDCW was one of the charter affiliates of The CW in 2006. Over the years, the station has had several partial attempts at airing or producing local newscasts.

History[edit]

Pre-broadcasting history[edit]

The history of channel 50 in Washington, D.C., began in 1964 when the first application was received for the channel from All American Television Features, owned by record executive and conductor Mitch Miller. That application was joined by three others. Theodore (Ted) Granik had once hosted The American Forum of the Air, a debate program on NBC.[4] O. Roy Chalk, then-owner of DC Transit, applied through his company, Transportation Communications of America.[5] The Greater Washington Educational Television Association, owner of WETA-TV (channel 26), sought to establish channel 50 as a second educational channel.[6] WETA dropped out of the channel 50 race when the Federal Communications Commission (FCC) moved channel 32 from Lock Haven, Pennsylvania, to Washington for noncommercial educational use, but a fourth applicant, Washington lawyer Vincent B. Welch, entered the proceeding under the banner of the Colonial Television Corporation.[7]

Comparative hearings were held in January 1966. Though Miller did not exactly impress with his failure to recall the names of important D.C. public officials,[8] he did enough to get the initial nod from examiner Basil P. Cooper, who lauded Miller's proposal to move to Washington, host a Saturday night program, and take an active hand in management.[9]

The bandleader, however, would soon be bumped from the lead when the FCC review board opted to strike a different note. In a July 1967 decision, the board chose the application of Granik because, while he also sought to run the station full-time, Miller lived in New York and would have only been at the station full-time during its start-up period, whereas Granik had lived in Washington for 29 years.[10] Miller and Chalk appealed the decision,[11] but the full commission declined the appeals in March 1968.[12]

Granik moved forward with his plans to house the station in the Sheraton Park Hotel, where WRC-TV had once been based until it built new facilities in 1958. Proposed programs had such titles including Women Want to Know, Report From Congress, and Washington People Speak.[13] For the owner and location, the call sign WGSP-TV was selected, for Granik and Sheraton Park.[14]

While a September 1968 launch was announced,[14] WGSP-TV never launched. On September 21, 1970, Granik died in New York; his obituary in The Washington Post stated that the station was to go on the air in late October.[15] It was never to be. A failure to get financial backing led WGSP-TV to declare bankruptcy in May 1971; Theodore's son William declared of the station, "As of now, it's dead."[16] Granik's estate did not include sufficient funding for the television station to start.[17]

A trustee, Lee Cowan, was named in the bankruptcy case, and he found a buyer. Richard S. Leghorn of Sarasota, Florida, bid $15,000 for the permit.[18] In the end, Trans Community Broadcasting, a group led by Leghorn and Theodore S. Ledbetter Jr., a Black telecommunications consultant, paid $45,500 at bankruptcy auction for the station, pending FCC approval of the transfer of license. Trans Community, which was 58 percent Black-owned, also sought approval from the FCC to broadcast subscription television (STV) programming.[19]

The applications necessary to get WGSP-TV going would take years to materialize. In December 1974, Channel 50 Inc., a group owned by Ledbetter and the Model Cities Economic Development Corporation, filed with the FCC to acquire the construction permit from Cowan for $75,000.[20] However, the STV portion of the Ledbetter consortium's plans also caused another delay. At the time, the FCC had a policy of one STV service in a market, and WDCA-TV (channel 20) had also filed for authority for subscription broadcasts. In 1976, the two STV proposals and WGSP-TV's assignment of construction permit were consolidated in one hearing, with Channel 50 Inc.'s financial qualifications an issue in the proceeding.[21] Channel 50 argued that Washington had enough broadcast television service and was large enough to provide sufficient free service with two STV stations, but WDCA-TV had established better financial backing.[22]

The cases awaited hearing for more than three years, but the matter became moot when the FCC amended its STV policy in 1979 to permit multiple STV stations if the market had four or more conventionally operating TV stations. In July 1980, the FCC finally greenlit the assignment of the permit to Channel 50 Inc., and it also approved WGSP-TV's STV programming, which was initially to be provided by Teleprompter Inc., a cable television programmer and part-owner of Showtime.[23] However, Teleprompter lost interest in over-the-air STV and helped Ledbetter, a former manager of WBNB-TV in the U.S. Virgin Islands, to find a replacement. A joint venture of Clint Murchison Jr. and Field Enterprises, Subscription Television of Greater Washington (STVGW), was formed to provide the STV service for WGSP-TV as well as $3 million in financing to construct channel 50, which would go on the air in 1981.[24]

WCQR[edit]

I'm not in it for the money. I'm in it because I'm a communicator who has had a difficult time getting stations to show my programs. We will see what people in the area come up with.

Theodore Ledbetter, on WCQR's non-subscription programming[25]

After a call sign change and the construction of facilities, channel 50 debuted on Washington screens on November 1, 1981, as WCQR. During the day, the programming was "freeform" in nature, with variety shows and eclectic fare from independent producers; there was little need to generate advertising revenue because of the STV lease.[25] At night, WCQR offered Super TV, the subscription service from Subscription Television of Greater Washington. Super TV presented first-run movies, college basketball games, and an optional late-night adult service to paying subscribers; the base service cost $19.95 a month and came with a $49.95 installation charge.[25]

Super TV got off to an uneven start; a computer problem caused some 20 percent of its 5,000 customers in the first month to not receive full service, while customer service phone lines were jammed.[26] However, Super TV hit its stride quickly, with 45,000 subscribers in greater Washington by the summer of 1982 plus 10,000 more in Baltimore, where separately owned WNUV-TV signed on simulcasting Super TV's subscription programming.[27] In 1983, Super TV peaked at 85,000 total subscribers, 55,000 in Washington and 30,000 in Baltimore.[28] The freeform programming gave way in late 1983 to the Financial News Network, which signed channel 50 as its 14th affiliate.[29]

In late 1984, Independent American Broadcasters (IAB), a group headed by Nolanda Hill, filed to buy WCQR and a 50 percent stake in Super TV for $12 million plus the assumption of $3 million in debt.[30] The STV service was showing a profit, but the new ownership began to plan the station's transition to ad-supported commercial broadcasting.[31] Hill noted that Ledbetter had gotten the station going but lacked the capital to move forward.[32]

WFTY[edit]

On July 1, 1985, WCQR changed its call sign to WFTY. In late October, the station announced that Super TV would come to an end over channel 50 on January 1, 1986.[32] Former Metromedia executive Allen Ginsberg was hired to supervise the purchasing of new programming and promotion for the new commercial independent station.[32] Super TV continued on channel 54 in Baltimore until March 31, 1986, when it left the air as one of the last over-the-air STV services still in business.[33]

The newly retooled WFTY stepped out into an independent television world in turmoil. Independent stations were becoming squeezed by high programming prices and a softening advertising market. The Post described its first full television season as "grueling". The station signed with Viacom for programs, but the station's plans to air I Love Lucy were dashed by competing independent WTTG, which decided to renew the show, and by October, the station was owing $1.14 million on its $12 million, seven-year contract. Viacom took shows including Perry Mason, then the highest-rated program on WFTY, off the station's air. Further, two executives were replaced amid mismanagement charges that led to breach of contract lawsuits, and Hill moved her corporate headquarters from Dallas to the station's facilities in Rockville, Maryland, renaming the group from Hill Broadcasting to Corridor Broadcasting.[34]

In 1990, WRC-TV made a proposal to WFTY to spend $1,000 a weeknight to program the 7:30 p.m. half-hour with a newscast, which it would produce and sell advertising for.[35] The program, 7:30 News Headlines, debuted on January 14, 1991, anchored by Wendy Rieger and seeking to cater to an upscale audience.[36] It was the first such news-share program announced and the second to air (twelve days earlier, a similar newscast production agreement had started at WNEP in Scranton, Pennsylvania).[37] However, ratings got off to a slow start, trailing the previous program (The Avengers) that channel 50 had aired at that time.[38] It was doomed by low ratings, a poor economy, and the Gulf War, which scrambled news viewing habits right as the program started; as a result, WRC-TV ended the arrangement effective October 25, 1991.[39] The station also tried its hand at producing a local show on issues from a youth perspective, Kids Point of View Television.[40]

Hill's broadcast stations would be mired in a series of financial issues in the early 1990s that ultimately led to a foreclosure on her two television properties. A November 1993 report in the Post revealed that Corridor Broadcasting had given thousands of dollars in political contributions to Democrats but owed the Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) $26 million. It also detailed ties between Hill and then-United States Secretary of Commerce Ron Brown; a company named Harmon International, named after Brown's middle name, owned a small portion of channel 50's equipment and leased it to Hill.[41] An executive with broadcasting industry analyst Paul Kagan Associates labeled WFTY as "in distress", claiming it had "never had a dime of cash flow"; it was attracting too small of an audience to show in ratings books, and it had reportedly lost money for multiple years running.[41] The $26 million loan had belonged to Sunbelt Savings & Loan, a Dallas financial institution that failed; the FDIC refused to foreclose on the loan because it did not want to run a TV station.[41]

The FDIC received a $3.1 million offer for the failed loan from John and Barbara Foster of Fort Worth, Texas. The Fosters specialized in acquiring businesses at foreclosure. They proceeded to foreclose on the note in August 1993 and have WFTY and WUNI in Worcester, Massachusetts, transferred to them; they paid Hill to continue managing the stations, an arrangement that later led to investigations by the FDIC inspector general and a House committee as to whether she illegally retained a financial interest after foreclosure.[42] John Foster told the Post, "We've found a lot more problems than I ever anticipated and a lot more costs. I'm in the thing for substantially more money than I thought it was going to be."[41] The Massachusetts station was sold in early 1995, but Jasas opted to hold on to WFTY after initially putting it on the market.[42] Hill was later indicted in 1998 for siphoning more than $200,000 from Corridor and additional money from related companies, spending the money on shopping expenses;[43] she received a four-month jail sentence in 1999.[44]

WB and CW affiliations[edit]

WFTY joined The WB on February 20, 1995, six weeks after the network started broadcasting. The closest network affiliate to Washington was WJAL (channel 68) in Hagerstown, Maryland, which did not reach the District on cable or over-the-air. Since WB programming consisted of a single block on Wednesdays from 8 to 10 p.m. at the time, WFTY ran WB programs on six consecutive weeknights in order to catch up and begin airing the schedule in pattern on March 1.[45] The call sign was changed on September 6 to WBDC-TV to reflect the network affiliation; by this time, the station had also added substantial local sports programming with Washington Bullets basketball and Washington Capitals hockey telecasts.[46]

In December 1995, Jasas contracted with the Tribune Company, which owned a minority stake in The WB, to manage WBDC-TV in a seven-year deal.[47] In 1999, Tribune bought the station outright from Jasas.[48]

WDCW's CW logo, used from 2006 to 2008.

On January 24, 2006, the Warner Bros. unit of Time Warner and CBS Corporation (which had been created as a result of the split of Viacom at the start of the year) announced that the two companies would shut down The WB and UPN and combine the networks' respective programming to create a new "fifth" network called The CW; the day of the announcement, it was revealed that 16 of Tribune's 19 WB stations would be affiliated with the new network, including WBDC-TV.[49][50][51] The call sign was changed to the present WDCW in advance of the network's September 2006 launch.[52]

In 2010, WDCW debuted the hip-hop music program Direct Access with Big Tigger. This program was later syndicated to two other Tribune stations and WCIU-TV in Chicago.[53] From 2007 to 2018, WDCW aired NewsPlus with Mark Segraves, a local news and culture magazine.[54]

DCW50 News logo, used from 2016 to 2018.

Tribune launched WDCW's first full-length newscast in 25 years in 2016, when a nightly half-hour 10 p.m. newscast debuted. The program was produced from WTVR-TV in Richmond, Virginia, which Tribune then owned, and featured local reporters and WTVR news presenters. With WTVR bound for purchase by the E. W. Scripps Company to address regulatory issues in the Richmond market, on September 6, 2018, Tribune announced that the newscast would be cancelled[55] effective September 28.[56]

Aborted sale to Sinclair; sale to Nexstar[edit]

Sinclair Broadcast Group, which in the Washington market owns WJLA-TV, entered into an agreement to acquire Tribune Media on May 8, 2017, for $3.9 billion, plus the assumption of $2.7 billion in Tribune debt.[57][58] The deal received significant scrutiny over Sinclair's forthrightness in its applications to sell certain conflict properties, prompting the FCC to designate it for hearing and leading Tribune to terminate the deal and sue Sinclair for breach of contract.[59][60][61][62][63][64][65][66][67][68][69][70]

Following the Sinclair deal's collapse, Nexstar Media Group of Irving, Texas, announced its purchase of Tribune Media on December 3, 2018, for $6.4 billion in cash and debt.[71] The sale was completed on September 19, 2019.[72]

In the Washington, D.C., market, the Nexstar purchase united WDCW with WDVM-TV (channel 25) in Hagerstown, Maryland, a former NBC affiliate for Hagerstown converted into an independent station specializing in hyperlocal news programs for specific areas of the Washington media market. In February 2020, the two stations' staffs were merged under common management by Nexstar.[73]

DC News Now[edit]

On May 25, 2022, Nexstar announced that it would combine the operations of WDVM-TV and WDCW at the latter's Washington facility, where it had signed for an additional 29,000 square feet (2,700 m2) of office space the year before,[74] and move the production of WDVM-TV's newscasts there. Under the banner of DC News Now, the stations' combined and expanded news service will retain the existing WDVM-TV regional newscasts, with bureaus in Hagerstown; Frederick, Maryland; and Chantilly, Virginia. As part of the expansion, a 10 p.m. newscast will be started for air on WDCW.[75]

Technical information[edit]

A television tower with an ichthus design in its lattice supports
The Hughes Memorial Tower was used to transmit WDCW until the station sold its spectrum in 2017[76]

Subchannels[edit]

The station's digital signal is multiplexed:

Subchannels of WDCW[2]
Channel Video Aspect Short name Programming
50.1 720p 16:9 WDCW-DT Main WDCW programming / The CW
50.2 480i Antenna Antenna TV
25.1 480i WDVM-SD Simulcast of WDVM-TV 25.1

Analog-to-digital conversion and broadcast spectrum repack[edit]

WDCW stopped transmitting on its analog signal, over UHF channel 50, on June 12, 2009, the official date in which full-power television stations in the United States transitioned from analog to digital broadcasts under federal mandate. The station's digital signal relocated from its pre-transition UHF channel 51 to channel 50 for post-transition operations.[77]

In April 2017, Tribune sold WDCW's broadcast spectrum to the FCC for $122 million as part of the commission's 2016–17 spectrum reallocation reverse auction.[78] On August 31, 2017, it was announced that WDCW had entered into a channel sharing agreement with Univision affiliate WFDC-DT. WDCW ended broadcasts over its own channel 50 and began sharing WFDC's channel 15 on January 23, 2018.[1]

References[edit]

  1. ^ a b "Modification of a Licensed Facility for DTV Application". FCC.gov. Archived from the original on September 1, 2017. Retrieved August 31, 2017.
  2. ^ a b "Digital TV Market Listing for WDCW". RabbitEars.Info. Archived from the original on February 27, 2021. Retrieved May 27, 2022.
  3. ^ "Commercial Broadcast Stations Biennial Ownership Report (FCC Form 323)". Federal Communications Commission. January 31, 2020. p. 11. Archived from the original on March 8, 2021. Retrieved February 2, 2020.
  4. ^ Laurent, Lawrence (November 7, 1964). "'Slattery's' Moving To Drum Up Votes". The Washington Post. p. D15. ProQuest 142106997.
  5. ^ "Chalk Seeking TV Channel 50". The Washington Post. January 28, 1965. p. D22. ProQuest 142436444.
  6. ^ "Educational TV Grant Requested". The Washington Post. March 15, 1965. p. B4. ProQuest 142413529.
  7. ^ Clopton, Willard (October 16, 1965). "TV 'Bidalong' Stars Chalk, Mitch Miller". The Washington Post. p. B1. ProQuest 142551815.
  8. ^ Landau, Jack (January 25, 1966). "Mitch Miller Tells FCC Why He Wants Station". The Washington Post. p. C2. ProQuest 142967418.
  9. ^ "Mitch gets nod for Washington ch. 50" (PDF). Broadcasting. December 12, 1966. p. 68. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  10. ^ "Granik picked over Miller: Review board overrides initial decision granting Washington channel 50" (PDF). Broadcasting. July 31, 1967. p. 38. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  11. ^ "Ch. 50 Washington losers protest grant" (PDF). Broadcasting. September 4, 1967. pp. 55–56. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  12. ^ "D.C. ch. 50 appeals turned down by FCC" (PDF). Broadcasting. April 1, 1968. p. 90. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  13. ^ "FCC Grants Granik Use of Channel 50". The Washington Post. July 27, 1967. p. B4. ProQuest 143030500.
  14. ^ a b Laurent, Lawrence (April 16, 1968). "Two D.C. Channels Make Plans". The Washington Post. p. C6. ProQuest 143478021.
  15. ^ "Theodore Granik, Moderated Debates on Radio, Television". The Washington Post. September 23, 1970. p. C5. ProQuest 147922507.
  16. ^ "Channel 50 In Bankruptcy". The Washington Post. May 27, 1971. p. C13. ProQuest 148049498.
  17. ^ "New D.C. permittee has financial troubles" (PDF). Broadcasting. May 31, 1971. p. 39. Archived (PDF) from the original on May 28, 2022. Retrieved March 14, 2019.
  18. ^ "Court to consider offer for bankrupt D.C. permittee" (PDF). Broadcasting. November 29, 1971. p. 61. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  19. ^ Ross, Nancy L. (November 23, 1972). "Pay TV Battle". The Washington Post. pp. C1, C14. ProQuest 148239632.
  20. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. January 6, 1975. p. 63. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  21. ^ "Washington STV requests" (PDF). Broadcasting. July 19, 1976. p. 40. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  22. ^ "Has the day arrived for over-the-air pay television?" (PDF). Broadcasting. October 11, 1976. pp. 34–37. Archived (PDF) from the original on October 31, 2020. Retrieved May 28, 2022.
  23. ^ "STV set for capital" (PDF). Broadcasting. July 7, 1980. pp. 43–44. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  24. ^ "Murchison, Field to co-venture with Ledbetter for STV in Washington: New ch. 50 station targeted for start in summer of 1981" (PDF). Broadcasting. December 22, 1980. p. 29. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  25. ^ a b c Brown, Merrill (October 26, 1981). "Battle for Area's Pay TV Market Gets Under Way". The Washington Post. pp. WB1, 5. ProQuest 142864932.
  26. ^ Sinclair, Molly (November 26, 1981). "Pay TV Service Has Rocky Start". The Washington Post. p. B1. ProQuest 129672022.
  27. ^ Carter, Bill (August 9, 1982). "Super progress for Super TV". The Baltimore Sun. Baltimore, Maryland. p. B6. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved October 12, 2020 – via Newspapers.com.
  28. ^ Hill, Michael (August 3, 1983). "Channel 54 and Super TV have some things to celebrate". The Evening Sun. Baltimore, Maryland. p. B6. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved October 12, 2020 – via Newspapers.com.
  29. ^ "FNN in D.C." (PDF). Broadcasting. December 5, 1983. p. 73. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  30. ^ "In Brief" (PDF). Broadcasting. December 10, 1984. p. 121. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  31. ^ "Independent TV: Growing in new ways" (PDF). Broadcasting. January 7, 1985. pp. 82, 86, 90. Archived (PDF) from the original on February 26, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  32. ^ a b c Henderson, Nell (October 28, 1985). "Channel 50 to Drop Super TV". The Washington Post. pp. WB1, WB3. ProQuest 138445823.
  33. ^ Abramowitz, Michael (April 1, 1986). "Declining Subscriptions Kill Super TV". The Washington Post. p. D3. ProQuest 126426722.
  34. ^ Sugawara, Sandra (June 8, 1987). "WFTY Struggles Through Grueling First Year". The Washington Post. pp. WB1, 26, 27. ProQuest 120793098.
  35. ^ Halonen, Doug (October 15, 1990). "WRC to air newscast on rival station". Electronic Media. pp. 1, 55.
  36. ^ Hill, Michael E. (January 13, 1991). "'7:30 News Headlines': Four Channels News to Fifty". The Washington Post. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  37. ^ Carter, Bill (January 7, 1991). "Stations Seek More Profits on News". The New York Times. ISSN 0362-4331. Archived from the original on February 13, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  38. ^ Halonen, Doug (January 21, 1991). "WRC news on rival starts low". Electronic Media. p. 45.
  39. ^ Carmody, John (October 21, 1991). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  40. ^ "Washington". Electronic Media. January 18, 1993. p. 54.
  41. ^ a b c d Knight, Jerry (November 27, 1993). "Despite debt, TV firm gave to Democrats". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  42. ^ a b Knight, Jerry (February 7, 1995). "TV station once owned by Nolanda Hill is sold". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  43. ^ Locy, Toni (March 14, 1998). "Brown business partner indicted". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on August 27, 2017. Retrieved May 28, 2022.
  44. ^ Vobejda, Barbara; Miller, Bill (April 13, 1999). "Washington in Brief". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on August 28, 2017. Retrieved May 28, 2022.
  45. ^ Carmody, John (February 17, 1995). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on April 26, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  46. ^ Carmody, John (September 12, 1995). "The TV Column". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on August 9, 2020. Retrieved May 28, 2022.
  47. ^ "Digest". The Washington Post. December 6, 1995. ISSN 0190-8286. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  48. ^ Moraes, Lisa de (August 20, 1999). "After 'Lake Placid,' Oliver Platt Heads for New York Crime Drama on NBC". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  49. ^ Seid, Jessica (January 24, 2006). "'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September". CNN Money. CNN. Archived from the original on March 16, 2017. Retrieved August 3, 2020.
  50. ^ Carter, Bill (January 24, 2006). "UPN and WB to Combine, Forming New TV Network". The New York Times. Archived from the original on October 17, 2015. Retrieved February 22, 2017.
  51. ^ Moraes, Lisa de (January 25, 2006). "Ta-Ta, UPN. So Long, WB. Hello, The CW". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on August 27, 2017. Retrieved May 28, 2022.
  52. ^ Maynard, John (June 11, 2006). "WTTG, WJLA Tie in Local Emmys". Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on August 27, 2017. Retrieved May 28, 2022.
  53. ^ de Moraes, Lisa (January 25, 2011). "WDCW's 'Direct Access' to be available in other cities in the fall". The Washington Post. Archived from the original on January 13, 2017. Retrieved May 28, 2022.
  54. ^ "'NewsPlus with Mark Segraves' is Goin' Goin' Gone". WDCW. May 21, 2018.{{cite web}}: CS1 maint: url-status (link)
  55. ^ Darling, Cary (September 6, 2018). "CW 39 cancels 'NewsFix' and 'Morning Dose'". Houston Chronicle. Archived from the original on September 7, 2018. Retrieved September 6, 2018.
  56. ^ Delgadillo, Natalie (September 7, 2018). "D.C. Loses Another Local News Outlet As DCW50 News at 10 Folds". DCist. Archived from the original on September 13, 2018. Retrieved September 15, 2018.
  57. ^ Battaglio, Stephen (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Archived from the original on June 6, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  58. ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Archived from the original on June 5, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  59. ^ Todd Shields (July 16, 2018). "Sinclair and Tribune Fall as FCC Slams TV Station Sale Plan". Bloomberg News. Archived from the original on October 4, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  60. ^ Harper Neidig (July 16, 2018). "FCC chair rejects Sinclair-Tribune merger". The Hill. Capitol Hill Publishing Corp. Archived from the original on July 16, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  61. ^ Robert Feder (July 16, 2018). "FCC throws Sinclair/Tribune deal in doubt". RobertFeder.com. Archived from the original on July 17, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  62. ^ Benjamin Hart (July 16, 2018). "FCC Throws Wrench into Sinclair Media Megadeal". New York. New York Media, LLC. Archived from the original on July 17, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  63. ^ Edmund Lee (July 18, 2018). "Sinclair Tries to Appease F.C.C., but Its Tribune Bid Is Challenged". The New York Times. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved August 9, 2018.
  64. ^ Lorraine Mirabella (July 18, 2018). "FCC orders hearing even as Sinclair changes plans to sell TV stations to address concerns about Tribune deal". Baltimore Sun. Tronc. Archived from the original on August 11, 2018. Retrieved August 9, 2018.
  65. ^ "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. News Corp. August 9, 2018. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved December 4, 2018.
  66. ^ Mark K. Miller (August 9, 2018). "Tribune Kills Sinclair Merger, Files Suit". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Archived from the original on March 29, 2022. Retrieved December 4, 2018.
  67. ^ Christopher Dinsmore (August 9, 2018). "Tribune Media pulls out of Sinclair Broadcast merger". Baltimore Sun. Tronc. Archived from the original on April 6, 2019. Retrieved August 9, 2018.
  68. ^ Edmund Lee; Amie Tsang (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal With Sinclair, Dashing Plan for Conservative TV Behemoth". The New York Times. Archived from the original on January 17, 2019. Retrieved December 4, 2018.
  69. ^ Jon Lafayette (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal with Sinclair, Files Breach of Contract Suit". Broadcasting & Cable. NewBay Media. Archived from the original on August 9, 2018. Retrieved December 4, 2018.
  70. ^ Fung, Brian; Romm, Tony (August 9, 2018). "Tribune withdraws from Sinclair merger, saying it will sue for 'breach of contract'". The Washington Post. Nash Holdings LLC. Archived from the original on April 28, 2021. Retrieved December 4, 2018.
  71. ^ Lafayette, Jon (December 3, 2018). "Nexstar Announces Deal to Buy Tribune for $6.4B". Broadcasting & Cable. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved December 6, 2018.
  72. ^ Miller, Mark K. (September 19, 2019). "Nexstar Closes On Tribune Merger". TVNewsCheck. Archived from the original on September 20, 2019. Retrieved July 20, 2021.
  73. ^ Miller, Mark (February 3, 2020). "Andrew Wyatt Adds WDCW To Responsibilities". TVNewsCheck. Archived from the original on May 28, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  74. ^ Hansen, Drew (May 26, 2022). "Nexstar to dramatically expand local TV news operations in Greater Washington". Washington Business Journal. Archived from the original on May 26, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  75. ^ Lafayette, Jon (May 25, 2022). "Nexstar Expanding Newscasts in D.C. Region With Centralized Newsroom". Broadcasting & Cable. Archived from the original on May 26, 2022. Retrieved May 28, 2022.
  76. ^ Kelly, John (May 24, 2014). "D.C.'s tallest tower is named for a former police officer and has a secret Jesus fish built into its design". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Archived from the original on February 4, 2021. Retrieved May 28, 2022.
  77. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and the Second Rounds" (PDF). Archived (PDF) from the original on August 29, 2013. Retrieved March 24, 2012.
  78. ^ Jessell, Harry A. (April 14, 2017). "Post-Auction TV Won't Be That Different". TV News Check. Archived from the original on September 23, 2019. Retrieved April 9, 2020.

External links[edit]