Wikipedia:Good article reassessment

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Wikipedia:GAR)
Jump to: navigation, search
Main Discussion Nominations Reassessment GA Cup Instructions Criteria Report Help Desk
↓ Skip to table of contents ↓
Shortcuts:

Good article reassessment (or GAR) is a process primarily used to determine whether articles that are listed as good articles still merit their good article (GA) status. There are two types of reassessment: individual reassessment and community reassessment. An individual reassessment is initiated and concluded by a single user in much the same way as a review of a good article nomination. Community reassessments are listed on this page for discussion and are closed according to consensus. Where possible, editors should conduct an individual reassessment, and community reassessment should be used if delisting is likely to be controversial. Community reassessments can also be used to challenge a previous delisting or fail during a good article nomination. This is not a peer review process; for that use Wikipedia:Peer review. The outcome of a reassessment should only depend on whether the article being reassessed meets the good article criteria or not.


Before attempting to have any article de-listed through reassessment, take these steps:

  1. Fix any simple problems yourself. Do not waste minutes explaining or justifying a problem that you could fix in seconds. GAR is not a forum to shame editors over easily fixed problems.
  2. Tag serious problems that you cannot fix, if the templates will help reviewers find the problems. For example, it may be helpful to add a {{Verify credibility}} tag after a source you think is dubious. Do not tag bomb the article.
  3. Make sure that the problems you see in the article are actually covered by the actual Wikipedia:Good article criteria. Many problems, including the presence of dead URLs, inconsistently formatted citations, and compliance with 90% of the Manual of Style pages, are not covered by the GA criteria and therefore not grounds for de-listing.
  4. Notify major contributors to the article and the relevant Wikiprojects. The aim is not to delist the article, but to fix it.edit guidelines

Individual reassessment

When to use this process
  • Use this process if you find an article listed as a good article which does not satisfy the good article criteria.
  • Make sure you are logged in; if you are not a registered user, please ask another editor to reassess the article, or request a community reassessment.
  • If you have delisted the same article before, are a major contributor, or delisting could be seen as controversial consider requesting a community reassessment.
  • Check the good article criteria to see which criteria it fails to meet. For problems which are easy to resolve, you might try being bold and fixing them yourself.
How to use this process
  1. Add {{subst:GAR}} to the top of the article talk page and save the page. Follow the first bold link in the template to create an individual reassessment page.
  2. Leave a review on the reassessment page detailing the problems with the article in comparison to the criteria, and save the page.
  3. Transclude your review onto the article talk page by adding {{Talk:ArticleName/GAn}} to the bottom of the last section on the article talk page: you need to replace ArticleName and n by the name of the article and the subpage number.
  4. Allow time for other editors to respond. Also, notify major contributing editors (identifiable through article stats script), relevant WikiProjects for the article and, if recently GA reviewed, the reviewer. The {{GARMessage}} template can be used for notifications, by placing {{subst:GARMessage|ArticleName|page=n}} on talk pages. (replace ArticleName with "the article name" and n with "1" for community reassessment, or with "2" for individual reassessment)
  5. If the article still does not meet the criteria, you can delist it. To do this, remove the article from the relevant list at Wikipedia:Good articles, remove {{Good article}} from the article, delete the {{GAR/link}} template from the talk page and update the {{ArticleHistory}} template on the talk page (see example). Also change any project assessments on the talk page.
  6. If you decide the article has improved enough to now meet the criteria you can keep it as a Good article. To do this, delete the {{GAR/link}} template from the talk page and update the {{ArticleHistory}} template on the talk page.

Community reassessment

When to use this process

If you believe a current good article does not meet the criteria, first consider trying to reassess the article yourself (through an individual reassessment). However use a community reassessment if

  • you are not confident in your ability to assess the article or believe that delisting the article will be seen as controversial.
  • you disagree with a delisting by another editor.
  • you disagree with a fail at Wikipedia:Good article nominations. However, it is rarely helpful to request a community reassessment for an article which has not had a proper review; it is usually simpler to renominate it. If some time has lapsed since a delisting or fail it is better to renominate.

Requesting reassessment during a content dispute or edit war is usually inappropriate, wait until the article stabilizes and then consider reassessment. If significant instability persists for more than a couple of weeks, then reassessment on the grounds of instability may be considered.

How to use this process
  1. Add {{subst:GAR}} to the top of the article talk page and save the page. Follow the second bold link in the template to create a community reassessment page (this is a subpage of the good article reassessment page).
  2. Append your reason for bringing the article to good article reassessment, sign it, and save the page. The article should automatically appear on this page within an hour.
  3. Please notify the most recent GA reviewer, major contributing editors (identifiable through article stats script) and relevant WikiProjects for the article. The {{GARMessage}} template can be used for notifications, by placing {{subst:GARMessage|ArticleName|GARpage=n}} on talk pages. (replace ArticleName with "the article name" and n with "1" for community reassessment, or with "2" for individual reassessment)

← (All archives) Crystal Clear app file-manager.png Good article reassessment (update archive number) (Current archive: 60) →

Articles needing review and possible reassessment[edit]

The Good articles listed below would benefit from the attention of reviewers as to whether they need to be reassessed. In cases where they do, please open an individual or community reassessment and remove {{GAR request}} from the article talk page. In cases where they do not, simply delete the template from the article talk page.

The intention is to keep the above list empty most of the time. If an article is currently a featured article candidate, please do not open a reassessment until the FAC has been closed. To add an article to this list, add {{GAR request}} to the article talk page.

See also

Articles listed for community reassessment[edit]

Moberly–Jourdain incident[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment page • GAN review not found
Result pending

This article is written about an "incident" which almost certainly did not occur. The claimants of the incident wrote a book on the topic and we currently have a suggestion to move the article to that book. However, the reason that the reassessment is in order here is that the article simply is not very good in terms of the high-standards we expect for articles relating to fringe theories. The article does not deal substantively enough with the fact that the events did not occur as described by the claimants and gives a false undue weight with an equal validity to ideas which are not verifiable facts. In short, the article fails GA criteria number 4 rather plainly and arguably criteria 2c as it pushes a particular narrative with respect to this story -- namely that the "incident" occurred and that the debunking of the alleged incident is just another person's opinion rather than the fact that we should simply assert -- that this is a fabulist claim. jps (talk) 12:33, 21 August 2015 (UTC)

The history of the article is that it was first written based on credulist sources and was given a GA based on that (in my opinion unwisely). I rewrote it on the basis of more objective sources and in my opinion it is now better than it was when it got the GA. However, it is now a different article and I would have no objection to the GA being removed because of that, although I find the reasons that you give to be spurious. Of course the incident occured! The women went for a walk in the gardens at Versailles and wrote a book about their experience. That was the incident. There is no problem with Wikipedia having articles about fabulist claims. Xxanthippe (talk) 02:42, 22 August 2015 (UTC).
"Incident" in this context clearly leads the reader to believe that something eventful happened. The purported event is an "episode of time travel and haunting", not merely a walk in the garden. If their walk was the essential bit of importance, we would call this Moberly–Jourdain garden walk but it is not. If the title is to be accurate and relay what is essentially important about the subject, we could call this Moberly–Jourdain allegations or Moberly–Jourdain haunting and time travel allegations. Better yet, since this is a story from their book An Adventure, let's call it An Adventure (book). - Location (talk) 18:28, 31 August 2015 (UTC)
We should not be taking our cue from sensationalist and fringe sources that treat the topic as a paranormal Fortean "incident" when high quality scholarly sources rightly identify the book (and reaction to the book) as the primary basis for notability. Wikipedia as a serious mainstream encyclopedia should follow high quality sources. - LuckyLouie (talk) 20:02, 31 August 2015 (UTC)
The fact that a book has been published by Oxford University Press does not automatically render it higher quality source than a book from a different publisher. Terry Castle's critique is rightly quoted and referenced in the article as it stands but his critique is a critique of the ladies' claims, which happen to be contained in their book, "An Adventure". But it is the claims that have notability. Michael Coleman's analysis is at least as thorough but reaches a different, but equally sceptical, conclusion.Liverpres (talk) 20:51, 31 August 2015 (UTC)
Terry Castle is a literary scholar and Oxford University Press is the largest university press in the world. Who are Michael H. Coleman and Aquarian Press? Even so, that's not to say that Coleman cannot be used. The question is about how best to structure the article. - Location (talk) 21:36, 31 August 2015 (UTC)
Well, there are at least three interlinked, but different, rational explanations of what the ladies said they experienced in the article. On the basis that the simplest explanation probably works best, Coleman's suggestion (on the basis of a close study of the original papers which are housed at the Bodleian Library, one of the world's greatest academic repositories - they wisely did not throw them away as credulous nonsense as some Wikipedians might) that they mostly made it up, having come to believe that something odd had happened to them on a hot thundery day after a long and tiring walk (though their original accounts differed both from each other and from the first published version), seems more likely than a lesbian folie a deux which is Castle's invention in the absence of any other evidence, or stumbling into a gay fancy dress party which may well not have happened on the day on question. I'm aware that that's a synthesis so can't go into the article, but the way it's presented here does need to take account of the fact that the reason the whole thing is still known about is because it was originally presented as a true account of a supernatural experience, not as a work of literary fiction.Liverpres (talk) 22:07, 31 August 2015 (UTC)
Here's Michael Coleman. Always more interesting, I feel, to have a possible "believer" coming to a sceptical conclusion, than someone who has already made up their mind http://weiserantiquarian.com/Dr.M.H.Coleman/ One of the things that makes Mike Dash's contributions to similar subjects so much more stimulating than some others Liverpres (talk) 22:19, 31 August 2015 (UTC)
Thanks for the link. Coleman was a member of the Society for Psychical Research, which hurts rather than helps his credibility if we are attempting to build an article upon reliable sources. Even that bio states: "he contributed a volume of his own to the literature of Psychical Research: 'The Ghosts of Trianon,' a book length study of Moberly and Jourdain's 'An Adventure,' their famous account of a haunting or 'time-shift' said to have taken place in the grounds of the Petit Trianon near the Palace of Versailles in 1901." The emphasis is mine, drawing attention to the point that he wrote a book about a book. Stories, fiction and non-fiction, are part of books and we title our articles after the book. That is why we have The Catcher in the Rye and not Holden Caulfield's journey to New York. - Location (talk) 23:21, 31 August 2015 (UTC)
No, he wrote a book about their claims, which he examined and debunked. It's also the only single volume to contain both the published versions of "An Adventure" (in fact, it's the most recently-available paper version of the text), and simply being a member of the SPR does not make someone unreliable, I see that in the Enfield Poltergeist article, the views of SPR members who were sceptical are boosted as being better than those of members who weren't.Liverpres (talk) 23:36, 31 August 2015 (UTC)
Liverpres, no need to worry that structuring the article as An Adventure (book) will cast the book as a work of literary fiction. It will only help us clarify that Moberly and Jourdain wrote a book which purported to be a true account of a supernatural incident. Right now, the article structure has it backwards: i.e. a supernatural incident happened and Moberly and Jourdain wrote a true account of it. Also you need not worry that all the whimsical detail will be lost, a nice "Summary" section can house a neutral description of all the fanciful claims contained in their book. - LuckyLouie (talk) 23:43, 31 August 2015 (UTC)
Well, I'm not sure that "An Adventure (book) covers, as a title for the article, the way whatever happened is seen now, it is more easily found by the names of the protagonists. And that being the case, the possibility of English-speaking Wikipedia users with an interest in the subject finding the article must be reduced. It is difficult, but from my own interest in this, it appears that the names of the protagonists are more likely to be looked for than the name of their book. French Wikipedia goes with https://fr.wikipedia.org/wiki/Fant%C3%B4mes_du_Trianon the "Ghosts of the Trianon". Liverpres (talk) 23:51, 31 August 2015 (UTC)
People who come from GodlikeProductions.com, GhostTheory.com, or Doctor-who-is-real.tumblr.com searching for "Moberly-Jourdain incident" will be whisked to our article via a clever little thing called a redirect (similar to people who now search for Ghosts of Petit Trianon get redirected to the article). Any other concerns? - LuckyLouie (talk) 00:18, 1 September 2015 (UTC)
Yes. There does seem as I look around to be a small clique of Wikipedia editors who want all paranormal articles to be relocated to places where the paranormal element is removed, even though it may be the most important (not most believable) factor. The removal of Timeslip being a case in point.Liverpres (talk) 00:49, 1 September 2015 (UTC)
I see no good reason to move the article from where it is, the suggestion it should be moved appears to be unfounded, when one reads the reasons originally advanced for a move, they are just one user's prejudices. Liverpres (talk) 01:05, 1 September 2015 (UTC)
Well, we have a few options to solicit feedback on whether the suggestion to move is unfounded (e.g. Wikipedia:Requested moves, Wikipedia talk:Manual of Style/Titles, Wikipedia talk:WikiProject Books). - Location (talk) 01:13, 1 September 2015 (UTC)
In terms of this being a "Good Article", which is what this page is about, I'd compare and contrast with, for example Talk:Borley_Rectory/GA1/ - Moberly-Jourdain incident really doesn't require the scepticism that is being pushed by the original nominator, for example. Nor does it require a move to a less accessible title.Liverpres (talk) 01:31, 1 September 2015 (UTC)
I see you've gone straight to Borley Rectory to start pushing a sceptical view there.... Liverpres (talk) 01:37, 1 September 2015 (UTC)
The only view I'm pushing is that Wikipedia is a mainstream encyclopedia. - LuckyLouie (talk) 01:42, 1 September 2015 (UTC)
(edit conflict) I'm not familiar with that article, so you must mean LuckyLouie. I don't see that the title of the article is an issue there. - Location (talk) 01:45, 1 September 2015 (UTC)

Star Alliance[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

This article has many WP:proselines, one-sentence paragraphs, unsourced statements, and WP:peacock terms. sst 14:47, 3 October 2015 (UTC)

Will hopefully work on proselines, unsourced statements, and peacock terms! MrWooHoo (talk) 16:17, 3 October 2015 (UTC)
Thanks. This should not be too hard to fix. Take your time. sst 16:24, 3 October 2015 (UTC)
@SSTflyer: Can you give me more specific areas/quotes that I haven't spotted yet? I have done a minor copyedit to revise the proselines, some peacock words. and some unsourced statements. MrWooHoo (talk) 18:47, 3 October 2015 (UTC)
  • With a prose size of 13KB, I would recommend expanding the lead section to two paragraphs.
YesY
YesY
  • Unsourced text:
  • Finally, in November, Adria Airways, Blue1 and Croatia Airlines joined the alliance as the first three regional members.
YesY
  • After merging with US Airways under the US Airways name, America West Airlines joined, working through US Airways original membership, but would never be considered an individual member. Swiss International Air Lines joined as the 17th member and its sixth airline from Europe in April 2006. Swiss' predecessor, Swissair was due to join in 2001, but the airline went bankrupt in October of that year and went through an extensive restructuring process before joining five years later. Also in April, South African Airways joined the Alliance, becoming its first African member, and the 18th member of the Alliance.
YesY
  • Fellow Greek airline Olympic Air also intended to apply to join the alliance had their merger with Aegean Airlines been approved by the EU.
YesY
  • Later that year, on 13 December 2011, Ethiopian Airlines officially joined, adding five new countries and 24 destinations to the alliance's route map.
YesY
  • 2012 had many events happening to Star Alliance, with many airlines leaving as well as many airlines joining. In the beginning of January 2012, Continental Airlines completed its merger with United Airlines, thus formally ending its existence and membership in the alliance. Shortly after this, on 27 January, Spanair left the alliance after suffering financial collapse and ceasing operations. bmi then left on 20 April after its acquisition by International Airlines Group (IAG), a parent company of Oneworld Members Iberia and British Airways.
YesY
  • On 8 March 2013 TAM Airlines officially announced its departure, because of its merger with LAN Airlines to become LATAM Airlines Group. Later during the year, with the addition of EVA Air on 18 June and TACA's integration into Avianca, the alliance now had 28 members, making it the largest of the three main airline alliances.
YesY
  • Member airlines section: while this information is unlikely to be disputed, I would recommend adding sources, such as the Star Alliance website.
YesY
  • Former members and affiliates section: completely unsourced, and likely to be disputed.
 Working
  • Prior to Star Alliance, Northwest Airlines and KLM were operating together as the forerunners of the modern airline alliance system since 1993, although there had been even earlier pairings and groupings of airlines for decades on a less formal level. The creation of Star Alliance was a milestone in airline history because of its size. It sparked the formation of rivals, notably SkyTeam and Oneworld.
YesY
  • Premium status section: completely unsourced.
 Working

--sst 11:24, 5 October 2015 (UTC)


Sargun Mehta[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

Firstly it’s a shame to nominate a recent GA (passed on 7 June 2015) for reassessment and let me point out that the article hasn't been damaged since then, but was passed with these faults itself.

  • This biographical article about an actor does not include a single criticism that talks about her "acting". It thus fails the 3a criteria of addressing the main aspects of the topic.
Well in that case you need to take a look here, and see if it has a single negative review about any of his films. The majority of stuff on many actors article that are GA or FA are positive things about the individual. Anyway the lead has the sentence ...but the 2010 show Apno Ke Liye Geeta Ka Dharmayudh met with negative reviews.
OSE! And show meeting negative reviews doesn't say anything about the acting of Mehta, unless it was a one-person show. Even that would be a bad synthesis because a show can go dull for numerous things not related to the acting. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
  • These sources are not WP:RS. They need to be replaced.
Bollywoodlife.com, Youtube.com, Realbollywood.com, Filmibeat.com, Tellychakkar.com, Dekhnews.com, Moviecitynews.com, Thelinkpaper.ca, Gr8mag.com, Pardaphash.com, Punjabupfilms.in,
Bollywoodlife.com has been used on many GA's, same for Filmibeat. They might not be suitable for featured standard article's but are okay for GA level. How come youtube is not a RS? As far as rest are concerned, i'll try to find replacable reliable sources Yashthepunisher (talk) 12:10, 19 October 2015 (UTC)
OSE! Bollywoodlife is linked with Zee Network. Such publicity websites aren't independent. Filmibeat doesn't even have a "about us" section. Anyways, you would need to go to WP:RSN to prove their notability. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
  • These are self-published primary sources. Secondary or tertiary sources needs to be included.
zeetv.com,
Don't see your point here, its a well-known television channel owned and operated by Zee Entertainment Enterprises. Yashthepunisher (talk) 12:10, 19 October 2015 (UTC)
I know. That's why called its a "primary" source. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
  • The article isn't really well-written; will cite some example:
  • Yes check.svg Done Why is she being called comedian in the lead sentence? She participated in one season of Comedy Circus where an actor was paired with a professional comedian to form a team and then contest in the show. Does one such venture make her a "comedian"?
One word "comedian" is a problem according to you? These puny things can be dealt easily, you shouldn't be mentioning them. Yashthepunisher (talk) 12:10, 19 October 2015 (UTC)
If one word doesn't make a problem, can I add one abusive word instead? §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
You should have known this- "Do not waste minutes explaining or justifying a problem that you could fix in seconds. GAR is not a forum to shame editors over easily fixed problems". Stop embarrassing yourself by saying such non-sense and telling me you like geometry. No one gives a fuck. Yashthepunisher (talk) 05:12, 20 October 2015 (UTC)
  • Yes check.svg Done Same for dancer and presenter.
Removed.
  • Yes check.svg Done "Mehta began her acting debut". That sounds strange phrasing.
Rephrased.
  • Yes check.svg Done "Alongside her acting career, Mehta started her anchoring career". So anchoring isn't acting?
Rephrased.
  • Yes check.svg Done "Mehta also appeared in reality shows, include Nach Baliye". That sounds strange phrasing.
Removed.
  • Yes check.svg Done "While at university, she studied acting under the mentorship of its theatre club." Two things here. If she studied in a college affiliated with the University it does not imply she studied at the university. So no WP:OR please. And who was the mentor here? Is that OR too? Because a club can be of just students interested in acting.
Removed.
  • Yes check.svg Done "It also opening well at the U.S. box office grossing ₹20.90 million (US$320,000)". Grammar!
Reworded.
  • Many more... Can't bother mentioning them all.
I have resolved issues regarding the prose, if there are any more, let me know. Yashthepunisher (talk) 06:08, 20 October 2015 (UTC)
  • On various occasions the article drifts to page 3 style of writing gossip columns and writes trivia. This fails 3b for not staying focused on topic
  • Yes check.svg Done "On 28 March 2012, Mehta attended the launch party of the UTV Stars TV show Walk Of The Stars, along with Ravi Dubey, at Olive in Mumbai,[35] and also attended the Prestigious Television Awards function, where she was nominated and announced as the winner."
Removed and concised. Yashthepunisher (talk) 12:34, 19 October 2015 (UTC)
  • Yes check.svg Done "In 2013, Mehta appeared at film music launch party of Issaq at Mumbai, India, along with Dubey on 18 June 2013."
Removed.
  • Yes check.svg Done "In August 2013, Mehta attended the launch party of Bindass' romantic drama programme Yeh Hai Aashiqui in Mumbai, India. On September 2013, she attended the South Africa India Film and Television Awards - SAIFTA award function in Durban, South Africa".
  • "Mehta attended Star Plus's Holi festival special titled Masti Gulal Ki, along with Dubey on March 2014".
  • Yes check.svg Done "In August of that year, she attended the launch event of Sony television's new Hindi entertainment channel Sony Pal."
  • Yes check.svg Done "On 30 November 2014, she appeared at an award function of Zee TV's Zee Rishtey Awards, and in January 2015, Mehta attended the television stars cricket league of Sony television's Box Cricket League. She attended the semi-final match of the Delhi Dragons and the Ahmedabad Express, supporting their friends of the Ahmedabad Express team."
  • Yes check.svg Done "On 14 December 2014, Mehta performed on the stage of Colors television's music show Mirchi Top 20, where she danced on a Punjabi song. The show hosted by Manish Paul and Bharti Singh, and presented by Vodafone Music."
  • Yes check.svg Done "Mehta has maintained a Instagram account,[68] and a Twitter account since 2012."
I have removed all of the above. Yashthepunisher (talk) 05:55, 20 October 2015 (UTC)
  • I still haven't checked whether all the claims made are actually present in the linked references. But a few references are video links of TV shows or Youtube videos and such primary sources are not acceptable.
It's only "not acceptable", when the publisher is unknown.
See zee tv reply above. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
  • Most of the content is coming from interviews of the subject and that’s absolutely non-neutral, failing criteria 4.

§§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 10:14, 19 October 2015 (UTC)

If a website has a Wikipedia article, it should be considered reliable. In this case, Filmibeat redirects to Oneindia. So I think it passes WP:RS. Kailash29792 (talk) 10:46, 19 October 2015 (UTC)
Not necessarily. Our article on Oneindia is merely a stub with no reliable sources whatsoever. Vensatry (ping) 10:53, 19 October 2015 (UTC)
And Kailash, Wikipedia in itself is not RS. James Tod is an FA but he is not really RS. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 11:10, 19 October 2015 (UTC)
And why is that? Because his works have factual errors or what? Kailash29792 (talk) 11:25, 19 October 2015 (UTC)
Contact User:Sitush for more info. Was just giving you example. Am sure Tod has nothing to do with Mehta and hence lets not drift. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 11:28, 19 October 2015 (UTC)
Being a reviewer, its a linear insult. As you have a history of trying to delist GA's like you did here. You should have brought these issues to me instead of opening a GAR. I'll try to give this article a copy-edit and do what i can to save its good article status. Yashthepunisher (talk) 12:02, 19 October 2015 (UTC)
If you would do your job well, we wouldn't be here to make you feel offended. Geometry is my fav subject and on-wiki insulting is too, according to some. So thanks for the complement. And if you disagree with the comments you wouldn't remove 2kbs of chunk out immediately. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 04:16, 20 October 2015 (UTC)
You don't know what you are talking about. There is no "we", its "you" who started this. I agree there is a problem with the prose, but you should have told me about all this before reassessing it. Yashthepunisher (talk) 05:12, 20 October 2015 (UTC)
Why should I tell you? You passed the article, hopefully in all your senses. That was me assuming that you passed it to the best of your understandability of GA criteria and not just blindly gave a green badge. After that what is the point in tell you how it should have been done? Plus, a community GAR is for all people to access and help clean the article. Other editors can also make their additional points here. And btw, if the article really wants to keep the GA badge it has to mainly work on the first tree points, rest copyediting and trivia chopping can happen over time. §§Dharmadhyaksha§§ {Talk / Edits} 03:46, 21 October 2015 (UTC)
    • "she gave a special dance performance in Star Plus TV's dance reality show India's Dancing Superstar" - This line is not unnecessary. If yes?? then this one is too "she participated in a concert tour across North America, entitled "SLAM! The Tour", in which she performed alongside her co-stars from Happy New Year." in Deepika Padukone's article.Akshaytherock (talk) 17:59, 19 October 2015 (UTC)
  • Delist There are too many {{Importance-inline}} tags, and deadlinks in awards section and non reliable sources (dekhnews, punjabupfilms, etc...). Akshaytherock (talk) 16:09, 21 October 2015 (UTC)
Removed. Akshaytherock (talk) 09:16, 5 November 2015 (UTC)

Nawabs of Bengal and Murshidabad[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

I think this page has fallen far from the original GA version from 2012. One problem is that it's not currently stable with repeated attempts to restore some old version (including hard number citations like [4][5][39]). The infobox is a mess and the introduction before was a full page long and extensively repetitive of the content below. It's also not using reliable sources as there's overly extensive citations to this page (careful, music plays) which is basically a blog. -- Ricky81682 (talk) 21:01, 8 December 2015 (UTC)


Iwane Matsui[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

The recent failed FA review found significant sourcing problems with the article. In at least one case a source was cited as saying the opposite of what it said ("ultranationalist" became "pan-Asianist") and the Japanese-speaking users largely agreed that it looked like most of the article was sourced to revisionist works by Japanese right-wing ideologues rather than scholars. The original GA reviewer admitted they hadn't checked any of the sources. FAs need to be properly-sourced, but this applies just as much to GAs; we can't say the article contains only enough bad sourcing not to be promoted to FA, but for a GA these sourcing problems are acceptable. The original nominator and main author also has a somewhat notorious history of misquoting sources and nominating articles for GA and FA that aren't ready (see also Talk:Korean influence on Japanese culture and Talk:History of Japan). Given what came to light about the article's sourcing later, I think a thorough source-check will be needed if this article is to remain on the GA list. The burden is of course on the party seeking to promote the article to GA status to demonstrate that the article is well-sourced, verifiable and NPOV. I was planning on doing such a source-check (hence my not posting this immediately after the FA review failed), but external factors prevented me from doing so and look set to continue doing so. I'll leave this for the community to discuss. Hijiri 88 (やや) 11:38, 18 December 2015 (UTC)

Keep - I don't believe that any sourcing problems were found. You were asked to provide "anything substantial" indicating that the sources were unreliable, but you still haven't provided any such evidence. You were told "If they're unacceptably biased, prove it; the burden is indeed on you", but again you never responded. As Dank pointed out, your argument was basically "there must be a source somewhere that contradicts these sources", which as he noted was not even a valid reason to oppose featured article promotion. Only two full-length biographies of Iwane Matsui have been written and I consulted both of them for use in this article. I know that all the citations are accurately represented, and naturally I can provide a specific spot check upon request to any particular citation. However, just saying that you suspect that the article needs a source-check, without specifying which citations could possibly be wrong, is not useful and not a valid reason for a good article review.CurtisNaito (talk) 16:31, 18 December 2015 (UTC) The closer of this reassessment should note that all the above concerns were already addressed and refuted during the good article review by an experienced reviewer.CurtisNaito (talk) 08:00, 27 December 2015 (UTC)

@CurtisNaito: I just saw this by chance while leaving a message for TH1980. You left a notification that was not only not in its own section, but almost looks like part of an older notification. The notification itself looks a lot like a case of canvassing. On top of that, after just reading what's been posted here and having only a few details of this dispute, I see a striking similarity to the History of Japan dispute: an article failed an assessment due to bad sourcing and yet you deny it ever had sourcing problems. Are you serious? This can't be a coincidence. I'm going to read the FA assessment, then I'll check the sources and the article in general. I'll post my !vote after that. Oh and I'll be sure to bring in someone uninvolved in these disputes to help, probably from the 3O or DR noticeboard. ミーラー強斗武 (StG88ぬ会話) 09:34, 21 December 2015 (UTC)
Hijiri notified a number of people involved in the featured article review, but it was a fairly arbitrary list. It made more sense to notify all those involved in the featured article review. Therefore, I notified all individuals who had not already been notified. At any rate, I don't believe the last good article review failed due to bad sourcing. If there are specific problems with sourcing, they should be identified, but the opening statement here was based on the same vague suspicions which were already presented and refuted during the initial good article review. As it stands, no evidence has been put forward of sourcing problems, and there doesn't appear to be any reason to reassess the article, let alone delist it.CurtisNaito (talk) 00:15, 23 December 2015 (UTC)
It was not arbitrary. I notified the previous GA nominator, the previous GA reviewer, the closer on the FA review (which was a key part of my GAR rationale), the user who had done a "very thorough copy edit" (TH1980's wording), two relevant WikiProjects, and one other user who had provided noteworthy commentary on the article that I had not touched on in my above GAR rationale, but which might be worth taking into account as well. You, on the other hand, "notified" one user whose involvement in the FA review was part of an ongoing hounding campaign against me (ArbCom is close to imposing an IBAN), and two other users whose involvement in the FA review was peripheral at best but who seemed to kinda-sorta oppose my view on the matter.
In keeping with this, your first comment here was completely ad hominem, without even the slightest attempt to address the problems with the article. Please remain focused on article content, and whether or not this article still meets (or ever met) the GA criterion that it be "verifiable" and containing "no original research". (And also that it be neutrally-worded as well -- the above-mentioned concern I'm not really qualified to address.)
Hijiri 88 (やや) 03:52, 23 December 2015 (UTC)
All the users on the featured article review provided commentary. There was no reason for you to only notify those who provided commentary which you thought was "noteworthy". I notified all remaining commentators in a neutral manner, not selectively as was done before. As I said, other users keep telling you that "the burden is indeed on you" to provide evidence that there are sourcing problems. The article passed good article review because you provided no evidence. If you find evidence, the reassessment might have merit, but so far you haven't provided any.CurtisNaito (talk) 04:00, 23 December 2015 (UTC)
I'm not going down this rabbit hole again. Suffice to say the above comment completely misses my point that I didn't want to canvas (annoy) every user who provided a driveby comment -- I notified those users whom WP:GAR requires me to notify, and one other user who had made what looked like a valid comment on an area I am not qualified to comment on. CurtisNaito specifically notified several users who had not commented on sourcing concerns but thought the article's prose looked good, and one user with a history of harassing me. This will be my last direct reply here. Hijiri 88 (やや) 04:07, 23 December 2015 (UTC)
I notified all remaining users who commented on the featured article review. You notified a selective list, including users who only provided brief commentary and who never commented on sourcing at all. Either all or none of the commentators should have been notified, not just an arbitrary list of one user's preferred commentators.CurtisNaito (talk) 04:13, 23 December 2015 (UTC)
(edit conflict)I don't believe the last good article review failed due to bad sourcing This is beside the point -- the last good article review didn't fail -- it passed in spite of the bad sourcing. We are here to rectify that, either by doing a thorough source-check and fixing the article so it meets the GA criteria, or delisting it. If what was meant was "I don't believe the last featured article review failed due to bad sourcing", then that is blatant IDHT -- the coordinator specifically said "This seems to have more or less ground to a halt on the issue of sourcing". Hijiri 88 (やや) 04:07, 23 December 2015 (UTC)
I have verified all the sources myself, so naturally I can spot check any of them. It's strange that you would accuse me of IDHT when so many other users have asked you to provide evidence for your assertions and yet you just ignore them. You yourself have repeatedly acknowledged that you have no access to the main sources used in the article and have never read them. Though it's unclear why you object to sources you have never read, even so I can spot check and provide relevant quotes from any specific source which you think needs to be spot checked. However, just saying that the whole article needs to be checked is not useful, because I've already done that. If you tell me which specific citation you need quotes from, then I can provide them.CurtisNaito (talk) 04:13, 23 December 2015 (UTC)
@CurtisNaito: you do realize what WP:IDHT means right? That something happens or someone says something and you pretend it didn't happen? Hijiri provided a diff of someone saying the article failed because of sourcing (and just for you here's another editor expressing concern about sources), but you responded by claiming he's never provided any evidence of it. You do realize that that's IDHT? ミーラー強斗武 (StG88ぬ会話) 08:20, 23 December 2015 (UTC)
The above diff only listed one specific concern, which was already dealt with. I provided quotes from several other users who told Hijiri that he had to provide evidence if he believed that there were problems with the sources. The reason why the article passed good article review is because no evidence was provided. Repeating the same claims over and over again without providing the evidence which was requested the first time is not really productive. However, as I said earlier, I can do specific spot checks on request if you want any certain citation verified.CurtisNaito (talk) 08:25, 23 December 2015 (UTC)
Same arguments as always. "There were no problems" *provides diffs* "Those were already delt with" So you admit that there were problems? "There were no problems"... As usual, this argument will go around in circles endlessly, albet with different wording each time, so there's not much point in continuing. We need outside consensus. ミーラー強斗武 (StG88ぬ会話) 12:42, 25 December 2015 (UTC)
As I quoted earlier, it's the same arguments three or four other users have already made, and every time no response is given about where the alleged sourcing problems actually are. Just tell me which sources or citations need spot checks and I'll do it.CurtisNaito (talk) 18:04, 25 December 2015 (UTC)
You understand what a conflict of interest is right? You added the faulty sourcing, and now you'll go back and double check it yourself? When you compare the source with the text, you'll naturally find nothing wrong with it since that was your interpretation, whether you misrepresented it or not. Then you'll report back that everything was fine and reassure us that you checked the sources. Unless someone else checks it, we have to assume you're not just pulling stuff out of the air, which would only leave the article still a mess. ミーラー強斗武 (StG88ぬ会話) 12:55, 26 December 2015 (UTC)
There was never evidence for faulty sourcing in the first place, but at any rate, if you know of any sources which you need checked, just tell me which ones and I'll quote the relevant portions word for word so that you can verify them yourself.CurtisNaito (talk) 16:12, 26 December 2015 (UTC)
There was never evidence for faulty sourcing in the first place Curtis, you changed the word "ultranationalist" to "pan-Asianist", and on FAN when questioned about why you did this you admitted to engaging in gross OR and second-guessing of your source. That was where the article cited a good source written by a scholar and published by a university: there is also the entirely separate problem that 90% of the citations are not to good sources but to right-wing revisionist books. On FAN, you admitted to interpreting your good sources in light of the bad ones. The FAN failed because of these two problems -- this is incontrovertible -- and you are now claiming, without evidence, that these two problems don't exist and never did exist. Hijiri 88 (やや) 07:46, 27 December 2015 (UTC)
You never presented any evidence that Toshiyuki Hayase is a revisionist writer. In fact, you were explicitly asked during the good article review by the reviewer to provide evidence justifying your opinion, and you didn't. You were asked by Dank during the featured article to state what sources were better, and again you just ignored him. You admitted during the good article review that you never read the books, and so in that case, what basis are you possibly claiming they are unreliable? As far as I can tell, the only evidence you ever presented was that the books contained the word "truth" in the title, but the article passed good article review in spite of that precisely because that can hardly be called sufficient evidence. I think bringing this article to good article reassessment based on claims which were already refuted during the good article review itself, about sources which you have never read, was fairly frivolous. You have been told many times that "the burden is indeed on you". Unless you present some actual evidence, then there is no reason whatsoever to continue this reassessment.CurtisNaito (talk) 07:56, 27 December 2015 (UTC)
what basis are you possibly claiming they are unreliable? Hayase and Hayasaka are the article's two main sources. One is best-known for his books on golf; the other is no better in terms of historical credentials. Both books have titles (X no shinjitsu = "the truth about X") that clearly demarcate them as fringe revisionist works. You have claimed that they are "biographies" of Matsui, but both books' subtitles and chapter listings indicate they are primarily about the Nanjing Massacre and are interested in rehabilitating Matsui by putting the Sino-Japanese War and his involvement in it "in context". You have claimed that these are "the only" biographies of Matsui available, but this ignores the Wikipedia policy that material that can only be attributed to problematic sources doesn't belong here in the first place. Furthermore, the above-demonstrated OR (ultranationalist→"pan-Asianist") clearly indicates that the way you interpret events in Matsui's biography is not the way reputable scholars do -- where did you get this interpretation? Hayase and Hayasaka? How much of this article is based on their interpretation of history? Hijiri 88 (やや) 08:37, 27 December 2015 (UTC)
There is an expression, "Don't judge a book by its cover". It's surely rather superficial to make a sweeping judgment that Toshiyuki Hayase's book is an unreliable source just because it contains the word "truth" in the title. You can't take a book you've never read and conclude that you know it's a poor source just because you don't like one of the words used in the title. All the material in the article represents the basic facts about Matsui, and there is no evidence to believe that the information is not accurate. For one, you say that the books are primarily about the Nanking Massacre and not biographical works on Matsui, but that is completely not true and anyone who has read the books could tell you the same thing. In this vein, I think it's important that we not engage in original research, and that's why I strived to include the essential facts within each section of the biography, plus interpretations in the assessment section. Concluding that the information is unreliable based on one word in the title of a book that you have not read is the sort of original research that we should not be engaging in here. Why not tell me the name of another writer who has analyzed these books and concluded that they are unreliable, or at least another Wikipedia user or Internet commentator who has read Toshiyuki's Hayase's book and concluded that it is unreliable? You yourself can't give an informed opinion if you've never read the sources and know nothing about the subject.
Of course, many other users have pointed out these problems in your argument, and that's the reason why the good article review passed. If you have actual evidence to report, you should report it, but it is hardly useful to just repeat over and over such ridiculously false arguments as your claim that the works cited are not biographies of Matsui.CurtisNaito (talk) 08:49, 27 December 2015 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────All the material in the article represents the basic facts about Matsui No, that is not true, nor should it be. "Truth" is subjective, and so on Wikipedia we base our historical articles on what professional historians have written, rather than on the opinions of laymen with agendas. For example, I provided incontrovertible proof that you (and Hayase/Hayasaka?) changed your source's word "ultranationalist" to "pan-Asianist". The article still contains fourteen instances of "pan-Asianist" and related terms; how many of these should be rewritten as "ultranationalist" because that's what reliable historians say? We need a thorough source-check, and clearly neither of us is capable of this at this time. Hijiri 88 (やや) 09:20, 27 December 2015 (UTC)

Most of the basic facts about Matsui's life and work are not disputed by anyone. For instance, you have not cited even a single source contradicting the facts in this article. You yourself could do a source-check if you took the time to read the sources. If you really don't have time to actually read the sources which you are criticizing, then I am certainly capable of either a source-check, or alternatively providing you with the relevant quotes from the sources cited.CurtisNaito (talk) 09:25, 27 December 2015 (UTC)
Most of the basic facts about Matsui's life and work are not disputed by anyone. How many of this article's fourteen uses of the word "pan-Asian" are backed up by reliable source other than Hayase/Hayasaka? How many of them should be "ultranationalist"/"militarist"/"expansionist"? This is just one example of a "basic fact" that could be disputed ad nauseum based on historical interpretation. you have not cited even a single source contradicting the facts in this article I cited one in the FAN, and in OP here; it said "propaganda for an ultranationalist group" where our article said "promotion of pan-Asianism". You yourself could do a source-check if you took the time to read the sources And tracked down the obscure editions our article cites, or managed to match the page numbers to another edition, and paid for the book and for express shipping so it arrives before the TBAN you brought downon me... I am certainly capable of either a source-check Except that you want this article to stay a GA and stay in its present form, and if there is more misquoting of sources and use of problematic fringe sources, you are clearly unwilling to acknowledge this. Such a COI would be totally unacceptable for our purposes, even if the History of Japan GAR hadn't already demonstrated that you are incapable of doing such a source-check to begin with. Hijiri 88 (やや) 09:45, 27 December 2015 (UTC)
I didn't bring a TBAN down on you. The arbs give rulings based on evidence of user conduct so users can only bring TBANs on themselves. At any rate, you brought up these alleged problems in June seven months ago. It shouldn't take seven months for you to just check the sources. If you had checked the sources seven months ago, you would be fully aware by now that the article does not have the problems that you believe it does. There is nothing wrong with describing the Greater Asian Association as being a pan-Asianist group, and for consistency I used pan-Asianism to describe it in all contexts. Historian Torsten Weber called the Greater Asian Association, "the single most influential organization to propagate pan-Asianism between 1933 and 1945". The Japanese language sources in question all use either pan-Asianism(汎アジア主義) or Greater Asianism(大亜細亜主義) to describe its ideology, which in English refer to the same thing. I have successfully nominated many articles for good article status and have demonstrated that I know how to use sources properly. Ultimately, what is necessary here is evidence to back up your claims, but it's hard to believe you'll come up with any evidence if you openly admit that you are not willing to look at the sources before judging them.CurtisNaito (talk) 09:56, 27 December 2015 (UTC)
I'm done talking to you. You're obviously not interested in fixing this article, or even acknowledging the obvious flaws that are already there. The article will be delisted as a GA if no one steps up to fix it. Good bye. Hijiri 88 (やや) 14:34, 27 December 2015 (UTC)
Well, as I said, I can certainly post the necessary quotes here if you want to check any specific source. If not, we should accept the judgment of those users who actually have read the sources.CurtisNaito (talk) 15:01, 27 December 2015 (UTC)

Keep - There's nothing substantive in this reassessment. We will just be wasting our time.TH1980 (talk) 17:53, 18 December 2015 (UTC)

(edit conflict)Any further commenters and/or closers should consider this and this before taking the above vote! into account. Hijiri 88 (やや) 04:07, 23 December 2015 (UTC)
I won't be supporting or opposing as I haven't examined the sources, but the closer should keep in mind that TH1980 has a history of supporting CurtisNaito regardless of the quality of the article in question or the validity of the issues raised. Curly Turkey 🍁 ¡gobble! 10:05, 27 December 2015 (UTC)

Russo-Georgian War[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

This article used to be a hotbed of tendentious editing from pro-Russian and anti-Russian POV perspectives for years. During 2014 and 2015 it was heavily edited mostly by UA Victory (talk · contribs), clearly with the anti-Russian POV dominating. It was passed as GA twice by the same person, Jonas Vinther (talk · contribs), first in December 2014 and then again in July 2015, after it had in the meantime been demoted by Nikkimaria (talk · contribs) because of copyvio concerns. While the copyvio concerns may have been fixed during the process, there appear to be still heavy concerns regarding the POV slant, which J.V.'s review didn't address, as currently documented in several threads on the article talkpage (see [1] and previous postings). Jonas Vinther was himself topic-banned from certain political-historical topic areas because of heavy concerns of tendentious editing later in 2015, which indicates that his judgment of NPOV writing on matters of military history must be unreliable (the topic area he was banned from, Nazi Germany and WWII, is at least indirectly related to the present topic, insofar as both involve matters of warfare against Russia). There has also been substantial edit-warring by the main author, UA Victory, pushing some even more overtly tendentiuos wording into the article [2], [3][4][5].

In view of the concerns that have been raised on the talkpage recently, I believe the article is in need of a thorough NPOV check, including checking for subtle skewed POV messages through tendentious choice of language, but also choice of sources, correctness of representation of sourced claims, and overall balance. Fut.Perf. 11:05, 20 December 2015 (UTC)

I have a question for you: If some antisemits or Neo-Nazis don't like some Wikipedia article on the Third Reich or Holocaust because it describes some facts they dislike, and express their frustrations on the article talk page, does that make the said article POV?
I'm all ready for the article to be checked and all issues to be fixed. I don't have an anti-Russian POV, perhaps I'm a bit critical of the Russian government, but all I care about is historical accuracy. Did it occur to you that perhaps I studied the war extensively and I know more facts than any other average Wikipedian? This was expected since this is a relatively unknown war and not many people understand its origins. Please remember WP:AGF. Also remember that I may not have enough free time to respond quickly.--UA Victory (talk) 07:39, 21 December 2015 (UTC)
While I'm not going to participate much in this reassessment, I completely dismiss any claims or accusations of having willingly overlooked POV statements in this article during both of my GA-reviews. I actually received quite a few compliments on my reviews. It's possible, however, that some POV edits were made after my last review (which was back in July by the way). My topic-ban, also, have nothing to do with this. And I agree with UA Victory that you should assume good faith in this case: not all of my 20,400 edits on Wikipedia have been part of a conspiracy to destroy the world. Keep that in mind. On another note, Merry Christmas. Jonas Vinther • (Click here to collect your price!) 13:36, 24 December 2015 (UTC)

Walther von Brauchitsch[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

During 2014, this article was expanded to about double its size, almost entirely by Jonas Vinther who is now under a TBAN for articles covering Nazi Germany. This is one of several problematic articles Jonas expanded. It was taken through GAN and then an unsuccessful FAC, after which the TBAN was put in place. One of the significant issues with this article is the quite heavy reliance on Hart, a book published in 1944 (the reliability of which is questionable given its age and that it was published during the war, and the inaccurate terminology used to describe von Brauchitsch's WWI service (indicating he was actively involved in battles when he was actually a staff officer). There are also a significant number of unaddressed issues raised during the unsuccessful FAC and the peer review before that. In essence, I believe that the article has significant issues with criteria 2b., 2c. and 4. Cheers, Peacemaker67 (crack... thump) 04:34, 24 December 2015 (UTC)

Rather than provide an exposition of all the issues (which are extensive), I suggest interested editors have a look at Wikipedia:Featured article candidates/Walther von Brauchitsch/archive1 and Wikipedia:Peer review/Walther von Brauchitsch/archive1. Pinging those that participated in either review, as well as the original GAN reviewer. @TheQ Editor, MisterBee1966, AustralianRupert, Halibutt, and Hawkeye7:@Dapi89, ÄDA - DÄP, Parsecboy, and Auntieruth55: Peacemaker67 (crack... thump) 21:22, 29 December 2015 (UTC)
G'day, from my perspective the reliance on Hart is a major concern (I think it would be ok to use this source very sparingly, though, potentially to compare and contrast varying assessments). I also think that the article's prose requires work. If these issues could be fixed, I would be happier to support the article keeping its GA assessment (I would reserve judgement to see the final outcome), but unless this occurs I think it should be delisted. Regards, AustralianRupert (talk) 22:58, 29 December 2015 (UTC)
Hart wasn't my preferred choice, but did not have other books about the field marshal at the time. The book covered many of the same topics online sources in the article said about Brauchitsch, so it did not strike me as outrageously unreliable. Still, I'm all in favor of replacing Hart with modern sources. I suggest someone check out this book: Loeffler, Juergen (2001). Walther von Brauchitsch (1881-1948): Eine politische Biographie. ISBN 978-3631377468. Jonas Vinther • (Click here to collect your price!) 14:58, 30 December 2015 (UTC)

Andrea Dworkin[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

I believe this article does not fall under good article criteria as it strays from WP:LEAD, one of the manual of styles required in good articles. It states that a lead section serves as "an introduction to the article and a summary of its most important contents". This particular article is relatively large, but its lead section hardly summarises any of its contents, with only a few broad points and facts, such as a couple of books written by the article's subject, as well as some of the movements she followed. I believe once the lead section is fleshed out with more information from the article, the article will fall under good article criteria. BlookerG talk 01:19, 30 December 2015 (UTC)

It would be nice if the lead discussed her work on rape and violence against women, not just pornography. Dworkin was one of the first people to discuss rape openly as a feminist issue, as previously it was a taboo subject even for feminists. Kaldari (talk) 21:27, 30 December 2015 (UTC)
Definitely the lead could use some fleshing out, but it strikes me as rather counter-intuitive to open a GA reassessment on that basis alone. I'd recommend you open a thread about this on the talk page; you're much more likely to gain consensus and attention to the issue there than here. Or just WP:BEBOLD and add the content in yourself; I very much doubt anyone would oppose it in this instance. Snow let's rap 01:24, 31 December 2015 (UTC)
I expanded the lead. But using that alone and in a rush (not waiting for response) for a reassessment of GA status increases other editors' workloads, because then we have to deal with both the lead and the reassessment, and is not helpful. Tagging the article was a good idea and editing yourself, since that would not have required research, would have been just as good an idea, perhaps depending on how much of your time was available. Nick Levinson (talk) 08:12, 3 January 2016 (UTC)

University of Chicago[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

I believe this article no longer meet the criteria for being a "good article." Since it was listed as a good article, editors with conflict of interest, alumni, have added massive amount of non-neutral advertisement-like languages, puffery throughout the article. I believe keeping it listed as a "good article" will only tarnish Wikipedia's reputation, and question its ability to produce good articles.--Lydhia (talk) 17:46, 2 January 2016 (UTC)

  • Do you have any examples of your claims. I just looked through it, and saw nothing that backs up your claims.--I am One of Many (talk) 19:23, 2 January 2016 (UTC)
  • "one of the world's leading and influential institutions of higher learning"= Puffery/Peacock
  • "The University of Chicago has a record of producing successful business leaders and billionaires. Its position as one of the U.S. and the world's most prestigious and prominent institutions " = Puffery/Peacock --Lydhia (talk) 21:47, 2 January 2016 (UTC)
  • Those aren't puffery statements; it is one of the world's leading and influential institutions. You needed to do a little research before proposing a reassessment. --I am One of Many (talk) 16:41, 4 January 2016 (UTC)
If you look at their talk page, the user has been asked to stop removing sourced content and stop engaging in edit wars. The supposed "puffery" statements provided above are poor examples, as these statements are actually true. This reassessment is completely unnecessary and I believe it should be concluded soon enough unless someone can actually see notable problems. Burklemore1 (talk) 09:04, 6 January 2016 (UTC)

Yahya bey Dukagjini[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

I am re-listing the article. The previous reviewer MorenaReka (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log) was a sock of the indeffed Sulmues (talk · contribs · deleted contribs · logs · edit filter log · block user · block log). Socks do not get to participate in GA reviews or any other activity for that matter, per WP:BAN. Athenean (talk) 06:11, 7 January 2016 (UTC)

  • The WP:DENY deals with WP:Vandalism and does not mention anything on reassessment of good articles. You don't expect a "vandal" to perform a GA assessment, do you? User:MorenaReka was suspended for having multiple accounts, not for vandalism, and there is nothing conclusive that connected her to User:Sulmues.
The other users that might become part of this discussion should know that User:Athenean has a feud with me since I reported him to WP:AE for bad language and insults. https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Arbitration/Requests/Enforcement#Athenean.
Beside that, User:Zoupan was involved in the assessment, MorenaReka was not alone. And of course, I welcome a reassessment from everyone. --Mondiad (talk) 19:43, 7 January 2016 (UTC)
MorenaReka was blocked as a sock of Sulmues. Sulmues is banned. Banned users don't get to promote review articles, promote them to GA or any such things, per WP:BAN. Athenean (talk) 20:09, 7 January 2016 (UTC)
Not to mention that article contains POV such as "A brave soldier, Dukagjini is remembered as representative of a type which admirably combined the sword with the pen. His independence intertwined with frankness and courage was his most notable trait". Some review indeed. Athenean (talk) 20:11, 7 January 2016 (UTC)
That's precisely as mentioned in the source. If you're interested, I provide the exact citations, only if interested. But of course you have no interest in the article, only grudge on me since I am the GA nominator.
As for MorenaReka, read the results that MikeV showed. Don't do your own interpretations.--Mondiad (talk) 02:55, 8 January 2016 (UTC)
Then perhaps you should use better sources. This is meant to be a 21st century encyclopedia, and should read as such. Not like something from the 19th century. You should also familiarize yourself with WP:COPYVIO, before it gets you into trouble. As for your friend, he was blocked as a sock. That's all that matters. Athenean (talk) 03:53, 8 January 2016 (UTC)
The sources are rock solid and for sure no Albanian, since that's your concern. There is nothing from 19th century and the oldest is Gibb of 1911, I suggest you dig a little more about him. He is still the most respected figure in Oriental studies and specialized in poetry. The article was also reformatted from scratch during the assessment to avoid COPYVIO. And who said that GA assessments by socks are not valid? --Mondiad (talk) 03:15, 22 January 2016 (UTC)
Wikipedia policy says so, namely WP:BAN. You would do well to familiarize yourself with it. You and your friend had a nice little thing going, promoting each other's articles to GA, didn't you? Well it doesn't work like that.Athenean (talk) 06:41, 22 January 2016 (UTC)
"You and your friend"??? Are you insisting Athenean that something was going on between Mondiad and the editor of which you cite ? Or is this another accusation ? Do you care to qualify your comments with something substantive ? If not, concentrate on the issue at hand regarding the review of this article. What needs to be done, if anything (due to it having undergone a extensive review process already, as it has been relisted for GA status)?Resnjari (talk) 06:34, 25 January 2016 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Guys, relax, please. I'll undertake to make a reassessment, posting my comments below. Constantine 15:41, 25 January 2016 (UTC)

Lede
  • "fell out of favor with the perpetrator of the murder", what murder? At this point in the text, it comes out of the blue.
Main body
  • Overall, referencing is inconsistently formatted, and mostly incomplete/inaccurate: for instance, when referencing the EI, the reference should read {{cite encyclopedia|editor=M. Th. Houtsma|encyclopedia=First Encyclopaedia of Islam: 1913-1936|publisher=E.J. Brill|year=1987|title=Yaḥyā|author=W. Björkman|pages=1149–1150|url=https://books.google.at/books?id=ro--tXw_hxMC&pg=PA1149|isbn=9789004082656|oclc=15549162}}, and websites should use the cite web template, including publisher info and accessdates.
  • "An Albanian by birth, according to Elsie descendant of the Catholic Dukagjini tribe which lays in a mountainous region close to the Prokletije, or Dukagjini noble family according to Houtsma, his life took a different path when he was recruited as an Ottoman devşirme" too long and convoluted, needs breaking up.
  • "recognized his skills and accredited him a lot of freedom, which he used to get access" "accredited" is probably the wrong word here. "get access to" is also not nice prose. Perhaps "which enabled him to associate himself with..." In general, this part is badly copied from the source: on the one hand, it strictly follows its structure, on the other, it leaves out some important qualifiers that make the text puzzling: what were the skilles recognized? martial or literary? And what exactly is meant by "freedom"?
  • "Yahya stayed aware of his origin " no hardcoded paragraph breaks, please.
  • "Nevertheless, for Yahya Bey, the cruel devşirme..." it is not exactly clear what the "nevertheless" refers to; the devşirme is mentioned for the first time here, the uninitiated won't know why it was cruel, or what it has to do with Yahya. It should be mentioned, linked, and given a brief explanation earlier, when his selection for the janissary corps is mentioned. Also, the emphasis put here is at odds with the source: Yahya certainly knew his origin, as did most of the devşirme members, but he considered it a stroke of luck, so the "cruel" bit is an editorial intervention by the article's author, not from the source. And at "whereas good luck and particularly tact with superiors mattered greatly", it is IMO better to simply quote the relevant phrase directly as it is the EI article author's considered opinion.
  • "in Baghdad's expedition of 1535 under Sultan Suleiman. He earned the respect of powerful key people (between others the Sultan himself)" prose issues: in the Baghdad expedition, and "among others the Sultan"
  • "Yahya spent most of his early years in Ottoman campaigns, which inspired him." from the text flow, this belongs to the beginning of the paragraph. An explanation of what exactly the inspiration was is also needed.
  • "which he had first met" -> "whom he had first met"
  • For K̲h̲ayālī Mehmed Bey, preferably don't use diacritics; write simply Khayali Mehmed Bey
  • "several foundations" of what kind?
  • "who was declared as "enemy of the poets"" is misinterpreting the source; EI says that the Grand Vizier was "the declared enemy of poets", i.e. that he intensely disliked poets. This does not mean that he was declared by someone as "enemy of the poets".
  • overlinking of some names, like Suleiman the Magnificent
  • Iran is the modern country; relink to Safavid dynasty
  • "an elegy named ... upon the murder"; better "an elegy titled ... about the murder"
  • "not happy at all" colloquialism; "very displeased", "furious", etc. are better alternatives

I will continue this later. Constantine 16:12, 25 January 2016 (UTC) Continuing:

  • " Gibb praised Dukagjini as ....." again, if the opinion of Gibb is reproduced almost verbatim, then it should be quoted. The attempt at paraphrasing it is not very good.
  • "A brave soldier, Dukagjini is remembered as representative of a type which admirably combined the sword with the pen. His independence intertwined with frankness and courage was his most notable trait" same as above.

In conclusion, the article has the ingredients needed for GA, but suffers from the author's obvious inexperience and problems with English prose. It needs a thorough polishing, as well as a meticulous reworking to avoid close paraphrasing of the sources. On comprehensiveness, judging from the EI article it looks quite complete, and the references as such seem solid. I'll be glad to give a hand, if someone wishes to take up the task of bringing this up to scratch. Constantine 21:08, 26 January 2016 (UTC)

There is also the entry in the İslâm Ansiklopedisi by Mehmed Çavuşoğlu ([6]), which is frequently cited in the brief EI2 article, and which appears (from the little I can make out as I don't know Turkish) to be a bit more up-to-date and complete than the old EI article. Constantine 09:05, 27 January 2016 (UTC)
@Cplakidas:. I wouldn't mind working on this article and assisting you to bringing it up to the standard needed. A lot of work was done to iron out complications in the previous assessment so some things got overlooked such as prose etc. Though i was not involved in the previous assessment, I will have the time to do so this time around from early next week onward. Best regards Constantine and thank you for your interest and scholarly interest.Resnjari (talk) 18:29, 27 January 2016 (UTC)

The Game (mind game)[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

The GA assessment didn't seem to examine the sources. They are basically not reliable sources. Most of them are not independent, but dependent centrally on one person, Jonty Haywood, the perpetrator of the Porthemmet Beach hoax, who was also a contributor to the page under the name, Kernow, including taking the picture of the toilet!

The following are the sources used in the article. 1. Daily Nebraskan: a student newspaper. 2. De Pers: based on an interview with Haywood. 3. Metro (1): a short snippet that refers to Haywood's website. 4. Rutland Herald: an article that refers to Haywood's website. 5. Canadian Press: quotes Haywood. 6. LA Loyolan: a student newspaper. Refers to Haywood's website. 7. xkcd: a comic. 8. Cory Antiel: Apparently a student essay. Apparently Antiel is a puppeteer. Hosted by Haywood's website. 9. Metro (2): quotes Haywood. 10. KC Star: refers to Haywood's website. 11. Petition: signed by Haywood and no one else!!! 12. Kevin Rudd email. Hosted by Haywood's website. A non-notable prank. 13. Daily Globe: refers to Haywood's website. 14. "The Game (I lost!)": a blog on a site called arseburgers.co.uk. 15. Tolstoy: no direct connection. 16. Dostoyevsky: no direct connection. 17. Wikinews: an interview with Haywood. 18. SBMC: a comic. 19. RealLife Comics: a comic. 20. Youtube. 21. Youtube. 22. Twitter. 23. Facebook. 24. TechCrunch: report of 4chan prank. Doesn't explain what "the game" is. 25. ABC News: blog, page unavailable.

The reviewer of the GA review indicated that they were "playing" the Game, and hence were not independent, as did contributors in the recent AfD. The whole article shows a lack of independence from the topic. Many of the claims made in the article are nonsensical. Considering what some article struggle through it is bizarre that this is named a good article.--Jack Upland (talk) 09:03, 12 January 2016 (UTC)

  • I was the person who nominated the article for GA and rewrote almost all of it, so I do not feel like I'm entitled to a vote on whether the article should remain a GA or not, but I would like to point out several things, especially since I was invited to comment here:
    • Despite Upland's apparent assertion that many of the sources are unreliable because they mention Haywood, this is not the case. Haywood has created a site based on The Game and attempted to popularise it; this would be the equivalent of claiming a source on rock-paper-scissors is unreliable because it contains a quote from someone who wrote a book on the subject. Everyone except Upland at this recent AfD voted "Keep" because the subject passed GNG and had reliable sources (except one user who declined to provide a reason for voting Keep)—essentially, that it met WP:GACR#2 (albeit perhaps not that rigorously, because AfD has lower standards than GAN).
    • The picture of the toilet is mostly decorative and Kernow has not edited the page since 2010, twice to revert vandalism, once to fix a reference title and once to remove unsourced information.
    • Reference #25 has now been archived; again, it's a report of the 4chan prank and only used to source the fact that "also the game" appeared at the end of the prank.
    • The idea that someone has a "lack of independence from the topic" because they "were "playing the Game" is like saying a human cannot review Homo sapiens or a professional statistician cannot review Normal distribution, and no-one who has ever played the game could review Snakes and Ladders.
    • "Many of the claims made in the article are nonsensical" is an unsubstantiated assertion here, but Upland has written similar claims here, which may explain what he (I assume Jack is male) is trying to say. Bilorv(talk)(c)(e) 11:29, 12 January 2016 (UTC)
I don't think any of those analogies are relevant. Even if you ignore the linkage with Haywood, most of the sources are far from reliable sources. And the heavy involvement of Haywood is relevant because reliable sources are supposed to be independent and non-promotional. This also raises the issue of verifiability, because all the sources verify is that Haywood has made these claims. To take one extreme example, the article says: "More unusual strategies involve legislation: petitions in Britain trying to pass laws involving The Game have been created." Really??? No. Not really. The source is one petition by one person (Haywood) that was immediately rejected.--Jack Upland (talk) 04:10, 15 January 2016 (UTC)

Giant Bomb[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

Have to say that it might be difficult to figure out a precedent for video game websites. Polygon and Ars Technica are other notable websites that has decent quality. But I don't feel like Giant Bomb's article is all that well. I feel like there is too much use of primary sources on it, linking back to GB articles. Other sources are very questionable (Cinema Blend, anjelsyndicate.org, oxJane). There is a lot of details in the article that might be seen as unnecessary. What's the purpose of the last paragraph in the "Industry Impact" section, for example? Is there really a need for the "Criticism and Controversies" sections? Or the "Employees" section? I might be wrong about my criticisms but this article does come off as bloated. GamerPro64 04:09, 16 January 2016 (UTC)

As the person who wrote 95% of Giant Bomb's content I'm just posting here to acknowledge the reassessment and rule myself out of the discussion. I've had no time to spare to wiki writing these past 10 months so while I'm sure more 3rd party sources are out there to replace the primary sources I won't have time to look for them until February/March at the earliest. If Giant Bomb loses its GA status in the meantime so be it, thanks. --FLStyle (talk) 15:12, 16 January 2016 (UTC)
  • Agreed with GP64.

    Klepek ... cited the website as "the singular bastion of a truly independent voice" in video game journalism.

    (1) This is more "referred to as" than "cited" but it's also a claim that Klepek is not making with editorial distance... it's from primary source, sycophantic email as he asks for the company to hire him... Almost all of the primary sources should be killed in this article—usually a lack of secondary source coverage indicates that the point is not worth mentioning. And the non-WP:VG/RS sources should also be justified, and based on a spot check of their usage, I think they're best deleted too. czar 16:49, 16 January 2016 (UTC)

First Council of Nicaea[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment page • GAN review not found
Result pending

The issues with the article is two-fold; firstly the lead isn't comprehensive for an article this side. But secondly, and more importantly, there is a great deal of uncited information in the article. I believe that with these two issues in place that the article should be delisted from the GA status. Miyagawa (talk) 10:18, 17 January 2016 (UTC)

This is the GA nom, such as it was. Things were more casual in 2006, I think. --Coemgenus (talk) 16:34, 17 January 2016 (UTC)
Just to add, the reason why I brought it to a community assessment is that I don't have any knowledge of the subject whatsoever, so I couldn't say one way or another if it met the comprehensiveness requirement. Miyagawa (talk) 18:39, 17 January 2016 (UTC)

There are a couple of unsourced material, and there is no indication of any modern scholarly POVs from any religious/non-religious groups. The article does not fully meet GA criteria. — JudeccaXIII (talk) 23:46, 22 January 2016 (UTC)


Religious views of Isaac Newton[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment pageMost recent review
Result pending

Jamesx12345 opened an individual reassessment here in July 2014, but I believe they intended to nominate the article for community reassessment instead. Although it's been a year and a half, and there have been a couple of dozen edits to the article since, there have been no significant improvements to the article since the attempted GAR. The article has a "too technical tag" at the top, and although I haven't looked through it properly myself, I'm nominating it for GAR on behalf of the now seemingly inactive Jamesx12345. Bilorv(talk)(c)(e) 10:41, 23 January 2016 (UTC)


Bottlenose dolphin[edit]

Article (edit | edit beta | history) · Article talk (edit | history) · WatchWatch article reassessment page • GAN review not found
Result pending

This article is in need of major renovation if it is to remain GA. A request was placed on January 27, 2016, and it's really needed since the article was promoted 5 years ago.

  • There are [citation needed]s all over the place, some dating as far as 2009. "Description", "reproduction",
I replaced all the citation needed tags.   User:Dunkleosteus77 |push to talk  23:39, 9 February 2016 (UTC)
  • "Senses" - sentence beginning "When under water, the eyeball's lens serves to focus light," i s uncited.
Cited   User:Dunkleosteus77 |push to talk  19:17, 12 February 2016 (UTC)
  • Nearly every section has one or two sentence paragraphs that break the flow. "Interaction" and "cultural influence" in particular are jumbled messes.
I don't see it, could you explain a bit more?   User:Dunkleosteus77 |push to talk  03:51, 11 February 2016 (UTC)
  • Many citations are incomplete, particularly #6, #15, #18, and #70, in tthis revision.
I fixed the ones mentioned above. I'll look through the rest of article for more later, I'm a bit busy right now.   User:Dunkleosteus77 |push to talk  04:54, 8 February 2016 (UTC)
  • What makes list25 a reliable source?
Replaced   User:Dunkleosteus77 |push to talk  19:17, 12 February 2016 (UTC)

Ten Pound Hammer(What did I screw up now?) 03:32, 8 February 2016 (UTC)

I'm pretty busy this week. Could this wait until the weekend? I'll try to fix what I can throughout the week.   User:Dunkleosteus77 |push to talk  04:17, 8 February 2016 (UTC)