Xinjiang Economic Daily

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The Xinjiang Economic Daily (Chinese: 新疆经济报; pinyin: Xīnjiāng Jīngjì Bào) is a state-run daily newspaper published in the Xinjiang autonomous region of the People's Republic of China.[1] It is published in the Chinese language only. It is considered to be one of the most dynamic newspapers in China.[2]

The department responsible for the Xinjiang Economic Daily also publish newspapers aimed at overseas Chinese in Kyrgyzstan (since 2006) and in Kazakhstan (since 2009).[3]

References[edit]

  1. ^ 胡阳春 [Hu Yangchun] (2002), "创新:报纸的活力之源--对《新疆经济报》改革创新的思考 [Innovation: The source of a newspaper's strength—Thoughts on reform and innovation at the "Xinjiang Economic Daily"]", 《当代传播》 [Contemporary Communications] (6), ISSN 1009-5322, retrieved 2009-05-08
  2. ^ Hathaway, Tim (2007-11-09), "A journalist in China: Tim Hathaway writes about his experience reporting and writing for state-run 'Xinjiang Economic Daily'", AsiaMedia, UCLA Asia Institute, archived from the original on July 18, 2010, retrieved 2009-05-08
  3. ^ 马敏 [Ma Min] (2009-04-01), "新疆《哈萨克斯坦华侨报》通过哈方注册 4月底创刊/Xinjiang [Kazakhstan Overseas Chinese Newspaper' Passes Kazakhstan Registration; To Begin Publishing at Month's end]", Xinhua News, retrieved 2009-04-17