Zambia Daily Mail

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

The Zambia Daily Mail is an English-language daily broadsheet newspaper published in Zambia.

It is one of two papers owned by the Zambian government.

History and operations[edit]

The newspaper arose from the Central African Mail, which was bought by the government from David Astor in 1965. It was renamed the Zambian Mail and subsequently the Zambian Daily Mail in 1970. The paper soon became a mouthpiece for the government, publishing official statements and press releases, while being instructed to become an "instrument in nation building". However, this saw a decline in readership and advertising.[1]

The newspaper covers a variety of topics including local current news and affairs, business and sports and has a self-professed goal at striving to "serve the nation without fear or favour".[2]

In 2005, its circulation figures were estimated to be between 10,000 and 15,000.[3]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ Bourgault, Louise Manon (1995). Mass Media in Sub-Saharan Africa. Indiana University Press. p. 162.
  2. ^ Staff (undated). Zambia Daily Mail. mondotimes.com. Retrieved 6 July 2016.
  3. ^ de Burgh, Hugo (2005). Making Journalists: Diverse Models, Global Issues. Routledge. p. 166.

External links[edit]