ויקיפדיה:מפגשים/מפגש פסח תשס"ה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המפגש התקיים ב25 באפריל 2005, חול המועד פסח, ב"סלון מזל" בתל אביב.

סיכום המפגש[עריכת קוד מקור]

נו? איך היה? אף מילה? פטר רחם 14:38, 28 אפר' 2005 (UTC)

סלון מזל התגלה כמקום ידידותי ונעים. קיבלנו חדר המהווה גם ספריה, וזו היתה תפאורה נאה למפגש. בנוסף למפגש רעים, נערכו דיונים נאים בנושאים אחדים:
  • אורי מוסנזון הציג את הצעתו למתן "תג אמינות" לגירסה מסויימת של ערך. אף שנמצאו לו תומכים, גברו המתנגדים לרעיון זה. מספר משתתפים לא הבינו שמדובר בתג אמינות לגרסה ולא בתג לערך. הועלו הצעות מענינות מאד לגבי האופן שבו תקבע אותה אמינות. אפשרות אחת שעלתה היא הצבעה של משתמשים (בדומה לציון שמקבל ספר ב"אמאזון"). אפשרות נוספת היא אפשרות לראות את מספר הקוראים של הערך. למרות שהצעות קונקרטיות נדחו ע"י רוב המשתתפים במפגש, נראה שרבים הסכימו שיש לפעול לשיפור האמינות שמעניקה ויקיפדיה לקורא.
  • עמית אבידן הציג את חשיבות גיוס ויקיפדים חדשים, והציע מדיניות "קשר אלי ואקשר אליך" לאתרים.
  • ערןב הציג את עמדתו על היחס הנאות לטרולים שעיקרה: טרול מבקש תשומת לב, אל תתנו לו אותה והוא יתייבש וילך.
  • אדר הציג את בעיית זכויות היוצרים על תמונות ישנות, שטרם נמצא לה פתרון.
  • דרור העלה את השאלה האם הגדלה מסיבית של מספר הערכים בוויקיפדיה העברית באמצעות בוט יביא לפירסום יותר נרחב של הויקיפדיה העברית בויקי האחרות (בשל היותה במיקום גבוה יותר ביחס לשפות האחרות), ובכך לפרסום של המיזם העברי, ועידוד קוראים וכותבים חדשים. אחד הבוטים שהוצע היה בוט שיתרגם ערכי יישובים בארה"ב - שחלק מהטקסט בהם נוצר באופן אוטומטי ויכול להתאים לבוט מתרגם. בוט אחר שהוצע הוא בוט שיעבור על אתר משרד הביטחון וייצור ערכים לכל חללי צה"ל. לאחר דיון ממושך בחשיבות הערכים - והאם בכלל הם צריכים להיות בויקיפדיה בעברית, הוסכם כי במידה וערכי ערים נכתבים הם ראויים להישאר, אולם הוחלט שלא להגדיל את ויקיפדיה העברית באופן יזום על ידי בוט, בבחינת "שב ואל תעשה עדיף".
  • ערןב העלה לדיון את השאלה "מי ראוי לערך בויקיפדיה ומי אינו ראוי". דיון זה התקיים באריכות גם במזנון, והדעות רבות ומגוונות.

מכנה משותף[עריכת קוד מקור]

לאחר המפגש נסיתי לחשוב על אוסף האנשים שפגשתי. מה המכנה המשותף שלהם? הרי מדובר באנשים מגילים שונים, רקע ותחומי עניין שונים, יכולות שונות וכ'. בסוף זה בא לי: כולנו מכוערים! אנחנו נראים הרבה יותר טוב כטקסט על גבי מחשב מאשר פנים מול פנים (-: אורי מוסנזון 01:41, 1 מאי 2005 (UTC) מצאת איפה לכתוב את זה ? בדיוק מעל התמונות ?! (-: מלח השמים 01:53, 1 מאי 2005 (UTC)

אני מבקש! הצעירים שבחבורה עוד לא מכוערים! (אבל יהיו אם ימשיכו לכתוב כאן...) עמית אבידן 05:47, 1 מאי 2005 (UTC)
  • ואני לתומי חשבתי שאני יפה. בברכה Shayakir 11:13, 1 מאי 2005 (UTC)
לא טעית. אבל קצת צניעות לא תזיק.--עמית אבידן 11:14, 1 מאי 2005 (UTC)
אם לשיטתך אני יפה כנראה שלא כתבתי מספיק, שהרי לאחר מספר עריכות נתון החזות החיצונית משתנה לפרצוף חולמני(כפי שניתן לראות למעלה אצל אורי) ובהמשך פרצוף זועף כפי שניתן לראות אצל גרגמל אהה סליחה גילגמש. בברכה Shayakir 11:21, 1 מאי 2005 (UTC)
אורי, הייתי מנסח זאת הפוך. למרות שפנים אל פנים זה לא תמיד נראה כך, הטקסט על גבי המחשב מגלה שכולנו נחמדים! בכולנו יש צדדים יפים ונהדרים! פטר רחם 15:39, 1 מאי 2005 (UTC)

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור]

דיוני ארגון ותיאום[עריכת קוד מקור]

את הדיונים שקדמו למפגש ניתן למצוא בויקיפדיה:מפגשים/מפגש פסח תשס"ה/ארגון המפגש.