American Journalism Review

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
American Journalism Review
Editor Sean Mussenden and Leslie Walker
Frequency Six per year
First issue 1977
Final issue 2013 (print)
Company University of Maryland, College Park
Country United States
Language English
Website www.ajr.org
ISSN 1067-8654

The American Journalism Review is an American magazine covering topics in journalism published six times a year by the Philip Merrill College of Journalism at the University of Maryland, College Park. The AJR has been owned since the late 1980s by a foundation of the university. It was begun in 1977 as the Washington Journalism Review.

In August 2007, the Washington Post reported that the AJR could shut down by the end of 2007 if it could not reduce its operating deficit, then running at about $200,000 per year (with a total budget of about $800,000). Donors provide at least a third of the budget; the remainder is from advertising. Donations to the AJR in the past three years have included about $1.25 million from a group of news veterans headed by former Philadelphia Inquirer executive editor Eugene Roberts. [1]

As of mid-2007, the AJR had only one full-time editorial employee, editor Rem Rieder, with the design and artwork of the magazine contracted out. Most of the content of the AJR is from outside contributors (freelancers).

In January 1999, the Gannett Company pulled all its advertising, a few weeks after AJR published an article that contained negative comments about several Gannett leaders.[2]

In its December 2006 issue, the AJR printed an article about the Santa Barbara News-Press and its owner, Wendy P. McCaw.[3] Later that month, McCaw sued Susan Paterno, the writer of the article, accusing her of libel and product disparagement.[4] The AJR was not named as a defendant, but agreed to pay Paterno's legal bills and indemnify her against any judgment. Paterno, as a freelancer, had written for the AJR for about ten years.

In 2013, the Review ceased print publication and became an online-only publication.[5]

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]