Rebecca Television

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Rebecca Television claims to be Britain's first investigative website, combining television programs with journalism. It is independent and does not accept advertising or sponsorship.

It launched in April 2010 with a Masonic directory naming over 10,000 Freemasons in Wales as part of a campaign to publish the names of all Freemasons in England and Wales. It also examined the role of freemasonry in a series of child abuse investigations.

The editor is Paddy French, who was a television producer with ITV for ten years before starting the website.

Rebecca Magazine[edit]

French originally started Rebecca as "a radical magazine for Wales" in the 1970s. The title takes its name from the Rebecca Riots that took place in South and Mid Wales in the 19th century.

The magazine's reputation was based on a sustained critique of the Labour party in Wales. A series of reports eventually led to the creation of its "Corruption Supplement" in 1975. Fourteen local politicians and businessmen named in its pages went to prison following an investigation by two police forces. They included two leaders of Swansea City Council.

Rebecca articles have been picked up by national newspapers, including the Sunday Times. The magazine was also involved in the making of anti-corruption documentaries by the BBC's "Man Alive" and Thames Television's "This Week" programs.

In its eight years, there were eleven issues. Circulation, hampered by the refusal of mainstream distributors, to handle the title, climbed to 10,000.

Rebecca closed in 1982 after an attempt to produce a monthly title with a full-time staff failed.

References[edit]

External links[edit]