Trud (newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For the Bulgarian newspaper, see Dneven Trud.
Trud
Trud logo.png
Trud.png
Front page on December 29, 2010
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Newspaper "Trud" LLC
Editor-in-chief Valery Simonov[1]
Associate editor Yuri Ryazhskiy, Vasily Schurov
Founded February 19, 1921 (1921-02-19)
Language Russian
Headquarters 9 Dmitrovka Street, Moscow, Russia
Circulation 222,000[2]
Official website trud.ru (Russian)

Trud (Russian: Труд, English: Labor) is a Russian newspaper.

Trud's first issue was on February 19, 1921,[3] in Moscow, in what was then the Soviet Union. Under the Soviet state, the paper published the work of famous writers and poets, including Vladimir Mayakovsky, Nikolai Rubtsov, Yuri Nagibin, and Yevgeny Yevtushenko. Prior to the dissolution of the Soviet Union, Trud was the press organ of the All-Union Central Council of Trade Unions. It emphasized labor and economic analyses and included official decrees and orders. In 1990 the paper's circulation reached 21.5 million, the world's largest according to the Guinness Book of Records.[citation needed]

In the years following the end of the Soviet Union, about 21 million of these readers were lost and the paper fell into decline.[4] In 2007, the media asset management group PromSvyazCapital created the holding company Media3. Media3's holdings included Trud, other newspapers including Arguments and Facts, and other assets.

In February 2008, the daily newspaper was completely re-branded, the format changed from broadsheet to full-color tabloid, and the only nation-wide job classifieds section included.[citation needed] In 2009 the paper's website saw a major updating.[5]

On May 1, 2011, after a number of editorial changes,[4] Media3 terminated its contract with the publishing house JSC (Labor Publishing House) for JSC to produce content for Trud (including the Sunday edition and the online version). The announced reason was to cut costs and improve the profitability of all the businesses held by the media company Media3. Content for Trud was to be purchased from editorial units of the holding company, particularly Arguments and Facts. Media3 also contemplated the sale of some publishing projects operating under the Trud brand.[6]

In January 2012, Trud was purchased from Media3 by Newspaper "Labor" LLC and returned to its historic building at 9 Grand Dmitrovka Street.[7] In February 2012 was announced that the new owners of Trud would be the Institute of Free Journalism, founded by Sergei Choi (Deputy Chairman of RusHydro and an associate of United Russia co-chairman Yury Luzhkov) and the journalists Valery Simonov and Yuri Ryazhskiy.[8] As of 2013, Labor is published three times a week.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "Редакционная коллегия Справки" [Editorial Board Information]. Labor. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  2. ^ "Медиа-кит газеты "Труд"" [Media kit for newspaper Labor]. Mediaguide. June 6, 2012. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  3. ^ (газета)/ ""Труд" (газета)" [Labor (newspaper)]. яндекс (Yandex). Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  4. ^ a b Natalia Rostova (December 21, 2011). "Я предлагал закрыть газету, чтобы не мучить старушку" [I proposed to close the paper, so as not to torment the old girl]. Slon. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  5. ^ Yuri Maltsev (August 26, 2009). "Запущен полностью обновленный сайт одного из старейших массовых изданий в стране - газеты Труд" [A Completely Redesigned Site is Launched For One of the Country's Oldest Mass Publications – the Newspaper "Labor"]. NNIT. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  6. ^ "Учредители газеты "Труд" прекращают сотрудничество с ее редакцией" [The Owners of the Newspaper "Labor" Cease its Cooperation with the editors]. риа новости (RIA Novosti). April 26, 2011. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  7. ^ ""Труд" продан" ["Labor" sold]. Медиа-атлас (Media Atlas). February 2, 2012. Retrieved October 6, 2013.  (Russian)
  8. ^ Pavel Belavin (February 2, 2012). "Сергей Цой освобождает "Труд"" [Sergei Choi Liberates "Labor"]. коммерсант (Businessman). Retrieved October 6, 2013.  (Russian)

External links[edit]