WKMX

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WKMX
WKMX NEW LOGO.jpg
City of license Enterprise, Alabama
Broadcast area Dothan, Alabama
Branding 106.7 K-Mix
Slogan "All the Hits"
Frequency 106.7 MHz
First air date November 27, 1974
Format Top 40 (CHR)
ERP 100,000 watts
HAAT 326.0 meters (1070 feet)
Class C
Facility ID 73179
Transmitter coordinates 31°24′41.00″N 85°57′32.00″W / 31.4113889°N 85.9588889°W / 31.4113889; -85.9588889
Callsign meaning MX = "Mix"[1]
Affiliations Premiere Radio Networks
Owner Gulf South Communications
Sister stations WTVY-FM, WDJR, WDBT
Webcast Listen Live
Website http://www.wkmx.com/

WKMX (106.7 FM, "All the Hits, 106.7 KMX") is a radio station broadcasting a Top 40 (CHR) format.[2] Licensed to Enterprise, Alabama, USA, the station serves the Dothan, Alabama, metropolitan area. The station is owned by Gulf South Communications and features programming from Premiere Radio Networks.[3]

History[edit]

In 1974, veterinarian Jones Wallace Miller was granted a construction permit for a new FM radio station to broadcast with 100,000 watts of effective radiated power on 106.7 MHz. It began broadcasting on November 27, 1974.[4][5] In 1979, WKMX was broadcasting a middle of the road music format.[6]

In June 2004, WKMX Inc. (Wallace Miller, president) made a deal to sell WKMX after 30 years of continuous ownership to Styles Media Group LLC (Thomas A. DiBacco, managing member) for a reported sale price of $4.5 million.[7] The deal gained FCC approval on August 4, 2004, and was consummated on September 3, 2004.[8] In 2006, Styles Broadcasting became the Magic Broadcasting Company.[9]

In 2011, the station was sold again, this time along with sister properties WTVY-FM, WJRL-FM, WLDA, and WBBK-FM. WKMX and WTVY were sold to Gulf South Communications, where they became sister stations to WDJR and WUSD, while WJRL-FM and WLDA were sold to Southeast Alabama Broadcasters, which now owns them along with WDBT and WESP. WBBK was sold to a third company, Alabama Media Investments.[10] The sale was consummated on December 1, 2011.

Controversy[edit]

The station drew national attention in May 2001 when WKMX, Inc., filed a federal lawsuit against The Coca-Cola Company alleging that the soda giant stole the station's name and colors for its KMX energy drink.[11] In June 2003, then-general manager Terry Duffie told the press that "the matter has been resolved" although no details of any settlement were revealed.[12]

References[edit]

  1. ^ Nelson, Bob (June 2, 2009). "Call Letter Origins" 238. The Broadcast Archive. Retrieved June 21, 2009. 
  2. ^ "WKMX Facility Record". United States Federal Communications Commission, audio division. 
  3. ^ "Station Information Profile". Arbitron. 
  4. ^ "The Facilities of Radio". Broadcasting Yearbook 1975. Washington, D.C.: Broadcasting Publications, Inc. 1975. p. C-5. 
  5. ^ "Enterprise's only radio station". Radio Daily News. January 2004. 
  6. ^ "The Facilities of Radio". 1979 Broadcasting Yearbook. Washington, D.C.: Broadcasting Publications, Inc. 1979. p. C-4. 
  7. ^ "Changing Hands - 7/12/2004". Broadcasting & Cable. July 12, 2004. 
  8. ^ "Application Search Details (BALH-20040615ACJ)". FCC Media Bureau. September 3, 2004. 
  9. ^ "Life Story". Don McCoy's Magic House. Retrieved December 19, 2008. 
  10. ^ "Seven stations are changing hands in Dothan, Alabama". Radio-Info.com. February 16, 2011. 
  11. ^ "Daily Briefing". Atlanta Journal-Constitution. May 11, 2001. p. C2. "WKMX Inc., an FM radio station, filed a lawsuit, alleging that Atlanta-based Coca-Cola Co. and its biggest bottler stole the station's name and colors for its KMX energy drink. In a federal suit filed in Dothan, WKMX said it's the top station for young adult listeners in its market and has used those call letters since 1974." 
  12. ^ "RADIOACTIVE: LA Station Presents NY Show". Airplay Monitors. June 20, 2003. "Two years ago, adult top 40 WKMX Dothan, Ala., sued Coca-Cola over its new soft drink, DMX. Now, GM Terry Duffie says that the matter has been resolved; no details were disclosed." 

External links[edit]