Deutsch: Das Luegeraquädukt, das längste der II. Wiener Hochquellenwasserleitung, überbrückt das Tal der Jessnitz und befindet sich an der Gemeindegrenze zwischen Scheibbs und St. Anton an der Jeßnitz. Die II. Wiener Hochquellenwasserleitung, eine 183 Kilometer lange Wasserversorgungsleitung für die Stadt Wien, wurde auf Betreiben von Karl Lueger errichtet und nach zehnjähriger Bauzeit am 2. Dezember 1910 als II. Kaiser-Franz-Josef-Hochquellenleitung eröffnet.
This media shows the protected monument with the number 129526 in Austria. (Commons, de, Wikidata)
This media shows the protected monument with the number 129527 in Austria. (Commons, de, Wikidata)
This media shows the protected monument with the number 129532 in Austria. (Commons, de, Wikidata)
to share – to copy, distribute and transmit the work
to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
attribution – You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
share alike – If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same or compatible license as the original.
{{Information |Description= {{de|1= Das Luegeraquädukt der II. Wiener Hochquellenwasserleitung überbrückt das Tal der Jessnitz und befindet sich an der Gemeindegrenze zwischen Scheibbs un...