24timer

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
This article is about the newspaper. 24 Timer is the Danish title of the American TV series 24.
24timer
Type Free daily newspaper
Format Compact
Owner(s) MetroXpress
Publisher MetroXpress
Editor Claus Johansen
Founded 17 August 2006
Political alignment None
Language Danish
Ceased publication 22 March 2013
Headquarters Copenhagen, Denmark
Website www.24.dk

24timer (literally 24hours) was a Danish free daily newspaper published by MetroXpress.

History and profile[edit]

24timer began distribution on 17 August 2006 and it was owned by JP/Politikens Hus.[1]

The newspaper is officially distributed in selected areas in some of the largest cities of Denmark (Metropolitan Copenhagen, Århus, Aalborg, Esbjerg, Kolding, Vejle and Odense). However, distribution of the newspaper was reported as lacking in a number of places. In August 2007 the papers Aalborg-section would be co-produced with Nordjyske Media in Aalborg, who would both produce the local journalism and print the paper in Aalborg. This change was part of a plan which made 24timer the producer of nationwide journalism, but local mediagroups would produce the local content.

24timer had a circulation of 395,000 copies in 2006.[2] In second half of 2008 the paper was the second largest in Denmark. Only 24,984 copies in circulation behind the biggest, MetroXpress.

The paper was, amongst other places, distributed at trainstations in Jutland, and could often be found left in DSB's trains.

Two editions of 24timer were closed in Odense and Aalborg in November 2008.[1] The paper ceased publication on 22 March 2013 when it merged with its sister paper MetroXpress.[3]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ a b "Two editions of 24timer (Denmark) closed". Paper Innovation. Retrieved 17 December 2014. 
  2. ^ Piet Bakker (2007). "Free daily journalism – anything new?". Journalistika. 4. Retrieved 26 November 2014. 
  3. ^ "Freesheet 24timer closing its doors". The Copenhagen Post. 14 March 2013. Retrieved 17 December 2014. 

External links[edit]