Qilu Evening News

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Qilu Evening News (simplified Chinese: 齐鲁晚报; traditional Chinese: 齊魯晚報), based in Jinan, Shandong Province, People's Republic of China, is one of the most circulated newspapers in the world according to China Daily.[1][2] According to China Internet Information Center, a Chinese government web portal, the newspaper has a circulation of 1.67 million, making it the fifth most widely circulated daily newspaper in China.[3] The Evening News was founded on 1 January 1988, and its masthead (logo in the case of the online edition) was written in Chinese calligraphy by former paramount leader Deng Xiaoping.[3] It is currently published by Dazhong Newspaper Group (Chinese: 大众报业集团), which as of 2011 published eleven other Chinese newspapers.[3] According to the company's official biography, its brand was worth 2.896 billion yuan (US$0.45 billion) in 2011.[4]

References[edit]

  1. ^ "Innovation stands out in newspaper rankings". China Daily – via HighBeam Research (subscription required). August 7, 2006. Retrieved 4 April 2013. 
  2. ^ China Knowledge Press Pte Ltd (2005). Branding in China: the media platforms reaching 1.3 billion consumers. China Knowledge Press. ISBN 978-981-4163-05-7. 
  3. ^ a b c Velker, Matt (31 October 2011). "Top 10 daily newspapers in China". www.china.org.cn. China Internet Information Center. Retrieved 2016-12-21. 
  4. ^ "齐鲁晚报大事记" [Qilu Evening News History]. Qilu Evening News. 28 June 2011. Retrieved 24 December 2016. 6月28日 由世界品牌实验室主办的2011年(第八届)世界品牌大会在北京召开,齐天大圣以28.96亿元品牌价值连续第7年上榜,品牌价值较去年增加11.06亿元,位次比2010年上长了46位。