Jump to content

User:M2 Music Records

From Wikipedia, the free encyclopedia

Zuhair Aiman adalah Seorang Penulis Lirik, Komposer dan juga Penyanyi yang berasal dari Sungai Buloh, Selangor.

Beliau dilahirkan pada tanggal 16 November 2000 di Pusat Perubatan Universiti Malaya, Kuala Lumpur.

Zuhair Aiman mula menarik minat dalam nyanyi sejak beliau berumur 5 Tahun, dan pada tahun 2019 ( November ) pada usia 19 Tahun, beliau telah mula menulis lirik dan berkecipung di dalam bidang nyanyian dengan menulis lagunya pertamanya yang berjudul “Tak Boleh” yang ketika itu meraih sambutan yang agak fenomena di dalam kalangan “Underground”.

Beliau kemudiannya teruskan kariernya dari tahun ke tahun dan nasib menyebelahi dirinya kerana dia memulai kariernya sebagai seorang Penyanyi dengan langkah kanan apabila lagunya yang berjudul “Aku Sunyi” yang berkolaborasi bersama Yuung Boi dan juga pyaniX mendapat sambutan yang luar biasa untuk pertama kalinya lagu beliau diputarkan dia corong radio tempatan ( ERA FM ) meskipun tiada di dalam carta lagu yang hits, beliau sangat berpuas hati kerana hasil usaha beliau selama ini membuahkan hasil.

Pada tahun 2022 dia telah menandatangani kontrak bersama Universal Music Malaysia untuk mengembangkan lagi karier beliau sebagai seorang Penulis Lirik, Komposer dan juga Penyanyi

Beliau pernah juga berkolaborasi bersama artis-artis yang agak terkenal di negara ini ( Malaysia ) seperti yuji yang berjudul “CRUSH” yang telah memecah masuk ke Playlist “Hot Hits Malaysia” dan “Pop Terkini” di aplikasi Spotify dan juga bersama artis- artis yang lain

Sehingga Kini, Zuhair Aiman telah menghasilkan 2 Albumnya sendiri iaitu yang pertama pada tahun 2022 yang berjudul “FALLEN DOWN” yang meraih strim sebanyak 28 ribu di Spotify dan juga album yang kedua pada tahun 2023 yang berjudul “What Becomes Of The Brokenhearted” yang meraih strim sebanyak 16 ribu di Spotify.

Zuhair Aiman juga pernah bekerja dibelakang tabir dengan menghasilkan banyak lagu-lagu artis terkenal tanah air.

Beliau juga telah menubuhkan syarikat rakamannya yang tersendiri iaitu M2 Music Records Pada tahun 2019.

Username issue

[edit]

Welcome to Wikipedia. I noticed that your username, "Velella", may not meet Wikipedia's username policy because it appears to be the name of a YouTube channel. If you believe that your username does not violate our policy, please leave a note here explaining why. As an alternative, you may ask for a change of username by completing the form at Special:GlobalRenameRequest, or you may simply create a new account for editing. Thank you.  Velella  Velella Talk   22:47, 31 January 2024 (UTC)