Jump to content

User:Mohammed ali dllashee

From Wikipedia, the free encyclopedia

{בעבודה אקדמית|מוסד=המכללה האקדמית צפת|קורס=תרבות דיגיטלית וניו מדיה|יעד=ינואר 2018}

השלטון המקומי במגזר הערבי " משבר לא יגמר "[edit]

כל הרשויות המקומיות במגזרערביי ישראל סובלות ממשברים , הן בתחומי התפתחות היישובים , או משבירים תקציביים , וגם סובלות מתפקוד וניהול , לנו במגזר הערבי מודים בזה שהבעיה העיקרית בשלטון הוא בחירת נציגי הציבור וההרכב המקצועי במחלקות שהוא כפוף תמיד לנציגות הזאת.

גם מודים שהתפתחות היישובים מתחילה בראשונה במשפחה , שהיא הגורם המרכזי לבחירה , ולאחריה הקרובים לשולחן המשפחה , זאת אומרת שהאנשים בעלי אינטרסים אישי.

ניהול בצורה הזאת משפיע על רוב פעילות המועצה , ויוצאת בתוצאות שליליות , ובסוף משברים חברתיים וגרעון תקציבי . בגלוי רואים התפתחות בישוב במקומות והזנחה במקומות אחרים , יכולים גם לראות מינויים מתפקידים במספרים מדהימים בין קרובי המשפחה , וגם אלו שתמכו בבחירה , לא רק אלא גם תפקידים לא חוקיים בניגוד אינטרסים ותפקידים לא מוכשרים לפי החוק לפעמיים .

מרגיז ומבייש לראות אנשים משכילים גם תעודות מוכשלות לא יכולים להיות חלק מהתפתחות והצלחת היישוב , ומגביל אנשים לא מוכשרים , שהתוצאה שלהם נוחתת לאפס מקבלים תמיכה והגנה וכיסוי על הנפלות שלהם לפעמים , בעיות אלו נובעות ממורכבות השלטון המקומי לנו ידוע גם שהבעיה המרכזית נמצאת במוסדות של הממשלה , שלפעמים תומכים ולפעמים מתעלמים וברוב הדברים לא מנהלים ביקורת על היישובים , אולי זאת הפוליטיקה של המוסד שכל להם להתעסק במגזר , אם זה בהגבלת התקציבים והגבלת התפתחות היישובים , אנו מאמינים שהמוסד הממשלתי משכיף ומנהל ביקורת על בעילות השלטון המקומי לא תהיה לנו את הבעיות האלו , ונצא בתוצאות והצלחות ניהול .

היסטוריה בועיינה-נוג'ידאת[edit]

ממוזער

בועיינה-נוג'ידאת תאריך הקמתה הוא 3000 שנים לפני הספירה . בספרו של נוסע רומי נאמר כי שטח אלבטוף עראבה " האזור שבו כפר בועיינה נוגידאת " מאוכלס מאז תקופת הברונזה המרכזית .

פוליטיקה[edit]

בשנת 1987 הוקמה מועצה מקומית של בועיינה נוגידאת , מועצה מקומית בועיינה נוגידאת שמסבר תושביה בחות מעשר אלף אנשים , מורכבת מרוש מעוצה , נבחר תשע חברי מעוצה שגם הם נבחרים מהציבור, כמו כל מועצה המועצה של בועיינה נוגידאת יש לה סמכויות מסוימות שהיא לא מחליטה אותו , המשפט הישראלי מגדיר את סמכויותיה ותפקידה של המועצה המקומית , הנובעים מהחקיקה ואת הוראות שר הפנים בנוגע למועצות המקומיות .

על פי החוק , הרשות היא הגוף המנהל את העניינים המקומיים בעיר . היא מספקת שירותים לאוכלוסייה. שכוללת : הכנת תכניות לפיתוח ודיור , הפעלת מערכת חינוך , שירותים חברתיים ,היגיינה ובריאות הציבור ברחובות ובשכונות המוגרים . החייאת חיי התרבות , רשיון מסחרי .

תמונה מהסרטון של השלטון המקומי בכפר בועיינה-נוג'ידאת[edit]

שלושים שנה ויותר גיל גדל וגיל עזב והפוליטיקה איך שהיא וגם אין סיכוי שתשתנה , אנחנו כרובים לבחירות שקובעת אותה המשפחה הגדולה ואילו שמסביב המשפחה , שיכולים להוסיף למשפחה עוד קולות , בסרטון הפוליטי הזה חיים אותו שנים , שום דבר בחברה לא השתנה לטובה , משבירים בתקציב מרוב מעסיקי המועצה , תפקידים לא חוקיים , השקעות כמעט לא נמצאים , הזנחה בשכונות אחרים , תפקידים לא ריאליים לאנשים בכות מוכשרים , מתפשט תפקוד הזה גם במוסדות החינוך , עד שהתחלנו להרגיש תוצאות שליליות בתוצאות החינוך , ועכשיו בבחירה הקרובה אם נמשך התהליך הזה אנחנו נגיע למצב של אין שליטה , והציבור אין לו קשר עם המעוצה ועם כל הנציגים בה. הבחירה גורמת לנו להרגיש שאנחנו עוסקים בדמוקרטיה , אם כי במציאות אין דבר כזה , אבל "הריח של הדמוקרטיה או לא "

חסרונות בחירות המועצה[edit]

בחירות המועצה היא תקופה של אנשים עסוקים אחד עם השני , במיוחד אחד נגד השני , או מנסה להתקרב הבוחר תרומת הבטחות או התקציב , הבחירות רק פוגעות בחברה של ערביי ישראל בכללותה , מסייעות בקידוש המשפחה , והשבטים , ומפתחות את השפעותיה השליליות על המרקםהחברתי, וכתוצאות של בחירות מעוצה בתקופה אחרונה , חלק מהם הפסדנו הרבה קשרים בין אנשים , ולא נשכח את ההפסדים הכספיים .

רשימת מקורות[edit]

https://ar.wikipedia.org/wiki/البعينة

http://www.bueine-nujeidat.muni.il/Arabic/Departments/Pages/Mayor.aspx