Hamburger Morgenpost

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Hamburger Morgenpost
Hamburger Morgenpost am Sonntag
Hamburger Morgenpost Logo.svg
Hamburger Morgenpost front page.png
The January 29, 2011 front page of Hamburger Morgenpost
Type Daily newspaper (Sunday own title)
Format Tabloid
Owner(s) M. DuMont Schauberg
Editor-in-chief Frank Niggemeier
Founded Hamburg 1949 (1949)
Language German
Headquarters Hamburg
Circulation 115,845[1]
OCLC number 85349630
Official website www.mopo.de
Building of the publishing company in Bahrenfeld in 2005

Hamburger Morgenpost (Hamburg morning post) (also known as Mopo) is a left-wing daily German newspaper, published in Hamburg in tabloid format.

The Hamburger Morgenpost is the second largest newspaper in Hamburg.[2]

History[edit]

The Hamburger Morgenpost was founded in 1949 by the Hamburg section of the Social Democratic Party (SPD) with a circulation of 6000 copies. Until the late 1950s, the circulation increased to 450,000 copies. After the Bild newspaper published by the Axel Springer publishing house as a second tabloid at the Hamburg newspaper market, the edition of the Hamburger Morgenpost declined steadily. Due to the existing competition with other newspapers, such as the 1948 re-founded Hamburger Abendblatt, leads to less interest in political party owned newspapers in Hamburg. The SPD sold the newspaper due to financial problems in the mid-1970s. After several owners, the publishing company Gruner + Jahr bought it in 1986. In 1989, the circulation had fallen to 135,000. 1999 Gruner + Jahr sold the newspaper in 1999 to Frank Otto and Hans Barlach. In 2006, the BV Deutsche Zeitungsholding, a company of David Montgomery's Mecom Group and Veronis Suhler Stevenson International, bought the newspaper.[3] In 2009, Mecom Group sold it to the Cologne-based private publishing company DuMont Schauberg.[4]

References[edit]

  1. ^ (Quarter 2, 2009) Retrieved from IVW website (German)
  2. ^ Deans, Jason (27 January 2006). "Hamburger Morgenpost deal confirmed". The Guardian. Retrieved 30 August 2009. 
  3. ^ "Ein Brite auf Einkaufstour". Stern (in German). 27 January 2006. Retrieved 30 August 2009. 
  4. ^ "UPDATE 1-Mecom sells German unit for 152 mln euros". Thomson Reuters. 13 January 2009. Retrieved 30 August 2009. 

External links[edit]