Talk:The Weekly Observer

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WikiProject Africa / Uganda (Rated Stub-class, Low-importance)
WikiProject icon This article is within the scope of WikiProject Africa, a collaborative effort to improve the coverage of Africa on Wikipedia. If you would like to participate, please visit the project page, where you can join the discussion and see a list of open tasks.
Stub-Class article Stub  This article has been rated as Stub-Class on the project's quality scale.
 Low  This article has been rated as Low-importance on the project's importance scale.
Taskforce icon
This article is supported by WikiProject Uganda (marked as Mid-importance).
 

Uncited Information[edit]

Uganda's Vice President, Prof. Gilbert Bukenya, sued the paper for defamation after it reported that he had acquired a plush residential house belonging to a public institution, the National Social Security Fund, through under-the-table dealings. He withdrew the case after the papers' lawyers promised to expose in court the Vice President's long trail of dubious dealings. After the Weekly Observer published details of a classfied, damning report on corruption in the military establishment involving "ghost soldiers" (maintanance of tens of thousands of non-existent soldiers on the payroll), the government got a court injuction barring the paper from revealing more details of the corruption scandal. President Yoweri Museveni subsequently threated to close the paper, along with The Monitor and The Red Pepper newspapers.

This info is uncited (found while browsing random page): if there is a reputable source for this, please replace it with appropriate citations. Mindspillage (spill yours?) 22:42, 2 July 2006 (UTC)