Television in Sudan

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Television in Sudan has a low penetration of around 17%, as many households cannot afford the cost of a satellite dish, and terrestrial television is the dominant platform. There are no private terrestrial television stations, and the government operates Sudanese Radio and Television Corporation.[1]

Sudan has 18 terrestrial channels, just one of which, Blue Nile, is not wholly state-owned. Sudan TV is the main terrestrial channel. There are eight free-to-air direct-to-home channels headquartered in Sudan, of which five are privately owned, two are government owned and one has mixed ownership. Pay-TV penetration is negligible in the country.[1]

References[edit]

  1. ^ a b "Arab Media Outlook 2011-2015". 2012. p. 207.