Al Hiwar

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Al Hiwar / قناة الحوار
Launched January 1, 2006 (2006-01-01)
Network Middle East Broadcasting Center
Picture format 576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Country United Kingdom
Language Arabic
Broadcast area Europe, Africa, Middle East, Asia
Headquarters London, United Kingdom
Website alhiwar.tv (Arabic)
Availability
Satellite
Eutelsat 8 West B 10911 V / 27500 / 3/4 (SD)
Badr-4 12054 V / 27500 / 3/4 (SD)
Hot Bird 13B 10949 V / 27500 / 3/4 (HD)

Al-Hiwar (Arabic: الحوار‎) is an Arabic language satellite TV channel broadcasting from London. Al-Hiwar (meaning "Dialogue" in Arabic) was set up by a number of Arab intellectuals and businessmen from Britain and the Arab World.[1]

History[edit]

Al-Hiwar was founded in 2006; its founding managing editor is Azzam Al-Tamimi.[2]

Programs[edit]

  • A cause and a dialogue (Arabic: قضية وحوار‎)
  • An encounter in London (Arabic: لقاء في لندن‎)
  • Bridges (Arabic: جسور‎)
  • Clearly (Arabic: بوضوح‎)
  • East and West (Arabic: شرقٌ و غرب‎)
  • Event's highlights (Arabic: أضواء على الأحداث
  • For all the Arabs (Arabic: لكل العرب‎)
  • Revisions (Arabic: مراجعات‎)
  • Rights of the people (Arabic: حقوق الناس‎)
  • Exclusive interview (Arabic: حوار خاص‎)


Al Hiwar’s registered address is in the Westgate House which has been accused of serving as a hub for Muslim Brotherhood and Hamas operations in Western Europe.[3]

Censorship attempts[edit]

The TV station was the target of several censorship attempts; in May 2009, it was taken off Hotbird after repeated and deliberate jamming of its signals. This happened while the channel was airing interviews with exiled Libyan opposition leaders.[4]

Egypt[edit]

Al-Hiwar was unexpectedly taken off Egyptian-owned satellite operator Nilesat in April 2008. This move came just weeks after the signing of the so-called "Principles for Regulating Satellite TV in the Arab World" which was adopted unanimously by the Arab League during a meeting in Cairo on February 12, 2008. However, the Egyptian authorities and Nilesat denied that the new charter on Arab media had anything to do with this.[2][5][6]

The United Arab Emirates[edit]

In June 2008, Emirati authorities seized tapes and recordings of Al-Hiwar journalists in Dubai Airport, who were leaving for London after they had filmed an episode of "Khaleeji Dimensions" that deals with the national identity in the United Arab Emirates. The material seized was later sent to Al-Hiwar headquarters in London and the original airing schedule for the episode was postponed.[7]

Broadcasting[edit]

HD[edit]

High-definition (HD) broadcasting was started in January 2017 via satellite using Hot Bird 13B-capacities.

References[edit]

  1. ^ Al Hiwar. "About us". Al-Hiwar. Archived from the original on 3 September 2011. Retrieved 3 September 2011. 
  2. ^ a b Jaafar, Ali (11 April 2008). "Nilesat takes Al-Hiwar off the air". Variety. Retrieved 11 September 2011. 
  3. ^ https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/11398538/How-the-Muslim-Brotherhood-fits-into-a-network-of-extremism.html
  4. ^ "UK-based Al-Hiwar satellite TV off-air after 'deliberate jamming' - paper". BBC MONITORING INTERNATIONAL REPORTS. 8 May 2009. Retrieved 11 September 2011. 
  5. ^ Yom As-sabea (3 April 2008). "وقف بث قناة "الحوار".. أولى ثمار وثيقة تنظيم الفضائيات". Youm7 (in Arabic). Retrieved 11 September 2011. 
  6. ^ "تشويش فضائي متكرر يتسبب في وقف بث قناة الحوار". marebpress.net (in Arabic). 8 May 2009. Retrieved 11 September 2011. 
  7. ^ "الإمارات تصادر أشرطة حلقات برنامج "أبعاد خليجية" لعدة أيام قبل أن تعيدها". gohod.net. June 6, 2008. Archived from the original on June 16, 2008. Retrieved 11 September 2011. 

External links[edit]