Babel (newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Babel was an Iraqi newspaper which was under the direction of Uday Hussein, the son of Saddam Hussein.[1]

History and profile[edit]

Babel was one of the newspapers owned by Uday Hussein.[2] He was also the founder of the paper which was published both in Arabic and English.[3]

The paper was banned by then Iraqi government for one month in November 2002 for unexplained causes.[1]

References[edit]

  1. ^ a b "Saddam pounces on son's newspaper". BBC. 20 November 2002. Retrieved 26 September 2013.
  2. ^ Kelly Whalen. "Uday Saddam Hussein". PBS. Retrieved 13 September 2014.
  3. ^ Ahmed K. Al-Rawi (7 August 2012). Media Practice in Iraq. Palgrave Macmillan. p. 9. ISBN 978-1-137-20660-2. Retrieved 26 September 2013.