Beijing Times

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

The Beijing Times (simplified Chinese: 京华时报; traditional Chinese: 京華時報; pinyin: Jīnghuá Shíbào) is a Chinese newspaper published in Beijing that is a part of the People's Daily Group. When it started in 2001 it had 12% of the Beijing newspaper market and its percentage increased afterwards. Tang Wenfang and Shanto Iyengar, authors of Political Communication China Media, described the paper as one of the "commercialized papers emerging in the early 2000s".[1]

On April 10, 2013 the Beijing Times accused the company Nongfu Spring of intentionally not adopting Chinese national water standards and instead adopting the lower standards of Zhejiang province. This started a dispute between the company and the newspaper.[2] In November 2013 the company accused the Beijing Times of defamation and filed a lawsuit in the Beijing Second Intermediate People's Court against the newspaper, demanding 60 million yuan ($9.85 million USD).[3]

References[edit]

  1. ^ Tang, Wenfang and Shanto Iyengar. Political Communication China Media. Routledge, September 13, 2013. ISBN 1135709920, 9781135709921. p. 12. "As illustrated in Figure OA1 in the online appendix, both papers have declined in popularity over time, thus experiencing competitive pressure from the Beijing Times (Jinghua Shibao) and other commercialized papers emerging in the early 2000s. This paper was founded in 2001 as part of the People's Daily Group. The Beijing Times immediately started out with 12% of readers in Beijing with a rising tendency,[...]"
  2. ^ Zhao, Lei. "Nongfu Spring accuses Beijing Times of defamation." China Daily. November 5, 2013. Retrieved on April 10, 2014.
  3. ^ "Nongfu Spring defends its water." Global Times. November 23, 2013. Retrieved on April 10, 2014.

External links[edit]