Sudan Tribune

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Sudan Tribune
St logo 250.png
Sudan Tribune logo
Type of site
News
Owner Sudan Tribune, LLC
Website www.sudantribune.com
Alexa rank Positive decrease 6,595 (Sudan/Global October 2017)
Launched 2003
Current status Active

The Sudan Tribune is an electronic news portal on Sudan and South Sudan[1] and neighbouring countries including news coverage, analyses and commentary, official reports and press releases from various organizations, and maps. It is based in Paris, France, and run by a team of Sudanese and international editors and journalists. It is generally viewed as opposed to the current regime in Khartoum. The Sudan Tribune claims to have had over 5 million page views in 2005 and more than 12 million page views (almost a million absolute unique visitors) in 2008.

History[edit]

The Sudan Tribune was started in 2003. In July 2017, the South Sudanese media accused its government of blocking their websites.[2]

References[edit]

  1. ^ "Heavy gunfire rocks South Sudan capital - Africa - Al Jazeera English". aljazeera.com. Retrieved 2014-04-05.
  2. ^ Reuters (17 July 2017). "South Sudanese Media Accuse Government of Blocking Their Websites". U.S. News & World Report. Washington, D.C. (Editors) New York City (News): U.S. News & World Report, L.P. Retrieved 4 November 2014.


External links[edit]