Azzaman

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Azzaman
الزمان
Type Daily
Editor-in-chief Saad al Bazzaz[1]
Political alignment Pan-Arab[1]
Language English; Arabic
Headquarters London; Baghdad; Beirut
Website http://www.azzaman.com/


Azzaman (Arabic: الزمان ‎‎ meaning The Time) is a daily Iraqi newspaper published simultaneously in London, Baghdad and Beirut by Saad al Bazzaz.[1]

Influence and views[edit]

A recent poll conducted by researchers at Baghdad University found that readers in southern Iraq regard the Arab-language Azzaman as "neutral and independent" as well as "highly objective", and that it is the most popular news source in the area.[2] The international edition, Azzaman in English, is fiercely critical of the U.S. occupation in its editorials, accusing U.S. leaders of violating "every single article of international conventions laid down to regulate the behavior of occupation troops"[3] and of deploying "shallow, naive, and childish" rhetoric to defend their goals in the region.

Controversy[edit]

In 2005, Azzaman lost a libel lawsuit, and issued strong retractions of its previous allegations against Mozah bint Nasser Al Missned. It emerged during the trial that the paper had accepted money from Saudi authorities to do propaganda and intelligence work for the Saudi government.[4] Azzaman and Bazzaz agreed to pay £10,000 in damages and £500,000 in costs to her solicitors. [5]

References[edit]

  1. ^ a b c "Azzaman". Azzaman. Retrieved June 3, 2012. 
  2. ^ Mustafa al-Hashemi. "Iraqi readers in south prefer Azzaman – survey." Iraq Update. 28 January 2007
  3. ^ Imad Allo. "America violates all moral criteria in its war in Iraq Archived October 18, 2007, at the Wayback Machine.." Azzaman. 13 June 2006
  4. ^ "Qatar ruler's wife wins libel case in UK court"[permanent dead link] Dawn (Pakistan), 26 January 2005
  5. ^ "Media mogul accused of running Saudi-funded propaganda campaign" by David Pallister The Guardian (UK), 26 January 2005