La Voz del Interior

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
La Voz del Interior
La Voz del Interior logo.png
TypeDaily newspaper
Owner(s)Grupo Clarín
PublisherOsvaldo Salas
EditorLuis Eduardo Remonda
Dr. Carlos Jornet
Founded1904
Political alignmentconservatism
HeadquartersCórdoba, Argentina
Circulation65,000
WebsiteLa Voz

La Voz del Interior is a daily Spanish language newspaper edited and published in Córdoba, capital of the province of Córdoba, Argentina and the second-largest city in the country. The newspaper is the leading daily in Córdoba, and one of the most important in the country outside of Buenos Aires.

History[edit]

La Voz was founded on March 15, 1904, by Silvestre Rafael Remonda and Juan Dionisio Naso, its first director.

Its production process and layout were completely redesigned on September 21, 1995. The composition process was computerized, and the paper itself was thereafter printed on a Goss Headliner press, in full color. One year later the online version of La Voz del Interior, called Intervoz, was started (its name was changed to La Voz on line in 2000 and to La Voz.com.ar in 2006). La Voz was acquired by the Clarín Group, the largest media conglomerate in Argentina, in 1997. Dynamic updates with breaking news were introduced in 2001, along with a new format.

Circulation[edit]

La Voz had a circulation of 65,000 copies in 2000.[1] According to third-party web analytics providers Alexa and SimilarWeb, La Voz's website is the 51st and 92nd most visited in Argentina respectively, as of August 2015.[2][3] SimilarWeb rates the site as the 10th most visited news website in Argentina, attracting almost 5 million visitors per month.[3][4]

Criticism[edit]

A controversy arose at the daily during the 2008 Argentine government conflict with the agricultural sector, whereby columnist Enrique Lacolla was censored and ultimately fired before publishing a column opposing landowner lockouts titled "sedition of the agricultural sector." CISPREN (Círculo Sindical de la Prensa y la Comunicación de Córdoba, Circle Press Association and the Communication of Córdoba) condemned the episode.[5][6]

References[edit]

  1. ^ "Argentina Press, Media, TV, Radio, Newspapers". Pressreference.com. Retrieved 2 August 2015.
  2. ^ "lavoz.com.ar Site Overview". Alexa. Retrieved 2 August 2015.
  3. ^ a b "Lavoz.com.ar Analytics". SimilarWeb. Retrieved 2 August 2015.
  4. ^ "Top 50 sites in Argentina for News And Media". SimilarWeb. Retrieved 2 August 2015.
  5. ^ CISPREN notice Archived 2010-09-30 at the Wayback Machine.
  6. ^ Censored column: "Sedition of the agricultural sector" by Ricardo Lacolla (in spanish) Archived 2011-07-06 at the Wayback Machine.

External links[edit]