KVTE-LP

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
KVTE-LD
Las Vegas, Nevada
United States
ChannelsDigital: 35 (UHF)
Virtual: 35 (PSIP)
BrandingKVTE
Programming
AffiliationsGetTV
Ownership
OwnerMountain Ridge Holdings
History
FoundedApril 15, 1994
Former call signs
K61GV (1996-July 1999)
K35FN (July-November 1999)
KYRK-LP (November 1999-2005)
KVTE-LP (2005-2018)
Former channel number(s)
Analog:
61 (UHF, 1996-1999)
"Las Vegas Television Network" (2006-2010?)
Silent (2010-?)
Call sign meaning
Vegas Television Entertainment
Technical information
Facility ID40207
ERP150 kW
HAAT20 m (66 ft) (analog)

KVTE-LD, virtual and UHF digital channel 35, is a low-powered GetTV-affiliated television station licensed to Las Vegas, Nevada, United States. The station is owned by Mountain Ridge Holdings. The station has been inactive since October 2013.

History[edit]

On April 15, 1994, application JF0415CY was filed with the Federal Communications Commission. It was first granted a license to operate as K61GV channel 61 on April 15, 1996. On July 28, 1999, the station moved to its current frequency and changed its call-letters to K35FN, then changed callsigns to KYRK-LP on November 5, 1999. The station then changed its callsign to KVTE-LP on June 17, 2005. It gained its current callsign of KVTE-LD on July 12, 2018.

Robin Leach became affiliated with KVTE in late 2004, and by March 2005, had filed a lawsuit against owner Nathan Drage claiming, among other things, fraud against the corporation. Ultimately over a year later, in May 2006, Leach dismissed his lawsuit and claimed it was all a misunderstanding and that the allegations of fraud were the result of a miscommunication between Leach and his legal counsel.[1]

After Leach's departure the station produced a completely different show line-up of all original programming geared towards a national and international audience for what it called the Las Vegas Television Network. By June 1, 2010, however, the station was airing color bars and tone and had filed for a silent Special Temporary Authority with the Federal Communications Commission. It is now inactive.

References[edit]

External links[edit]