Talk:Khlong Saen Saep boat service

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

massive plagiarism[edit]

The top section of this page seems to be significantly plagiarized from http://khlongsaensaep.com/about-history.html. Or maybe the Khlong Saen Saep's official website plagiarized Wikipedia. I'm not sure, so I'm just going to point it out here.

As of 19 January 2016, the text from the boat service's website is as follows:


The Khlong Saen Saep Express Boat service operates on the Khlong Saen Saep in Bangkok, providing fast, inexpensive transportation through the city's traffic-congested commercial districts. The service has a checkered reputation, due to the polluted water in the khlong and the haphazard nature in which the service is operated.

The 18-kilometre route is served by 100 boats of 40-50 seats, and operates 5:30am to 8:30pm daily on weekdays (7pm at the weekend). Prices are 8 to 20 baht, depending on distance travelled. The service carries about 60,000 passengers per day. It is run by a company called Family Transport.


And the top section of this article is as follows:


The Khlong Saen Saep Express Boat service operates is a fast, inexpensive ferry service on the Khlong Saen Saeb in Bangkok through the city's traffic-congested commercial districts. The service has a checkered reputation due to the polluted water in the canal and the haphazard nature in which the service is operated.

The 18-kilometre route is served by 100 boats of 40-50 seats, and operates from 5:30am to 8:30pm daily on weekdays (7pm at the weekend). Prices are 8 to 20 baht, depending on distance traveled. The service carries about 60,000 passengers per day. It is run by a company called Family Transport.


They're not identical, but they're extremely similar.

ToddBradley (talk) 12:39, 19 January 2016 (UTC)

I doubt the operators would consciously advertise their own checkered reputation and the polluted water. The site was first crawled by the Internet Archive in 2013[1]; Wikipedia's dates to 2007. It's most likely the site copied from Wikipedia. Legal action could be considered, but I think the hilarity of the situation is quite enough punishment. --Paul_012 (talk) 11:37, 20 January 2016 (UTC)