From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
WLEY (AM) logo.jpg
City Cayey, Puerto Rico
Broadcast area Puerto Rico
Branding Radio Ley 1080
Slogan El Líder de la Montaña
Frequency 1080 kHz
Repeater(s) WSKN
First air date September 8, 1964
Format News Talk Information
Power 250 watts unlimited
Class B
Facility ID 52945
Transmitter coordinates 18°6′55.00″N 66°8′28.00″W / 18.1152778°N 66.1411111°W / 18.1152778; -66.1411111
Affiliations CNN Radio
Owner Media Power Group
(Media Power Group, Inc.)
Sister stations WSKN, WDEP, WKFE
Webcast listen live
Website www.radioisla.tv

WLEY (1080 AM, "Radio Ley") is a radio station licensed to serve Cayey, Puerto Rico. The station was founded on September 8, 1964 and it is owned by Media Power Group, Inc. WLEY is part of the Radio Isla Network.[1] It airs a Spanish language News Talk Information format.[2]

The station was assigned the WLEY call letters by the Federal Communications Commission.[3]


In July 1999, Uno Radio of Ponce Inc., Caguas, P.R. (Jesus M. Soto, chairman) reached an agreement to purchase five radio stations in Puerto Rico from Ponce Broadcasting Corp. (Janero G. Scarano Sr., Julio C. Braum, Luis F. Sala, Catalina Scarano and Sala Business Corp., shareholders) for a reported sale price of $10.75 million.[4]

In June 2003, Media Power Group Inc. (Eduardo Rivero Albino, chairman, Gilberto Rivera Gutierrez, Jose E. Fernandez and Joe Pagan, shareholders) reached an agreement to purchase four AM radio stations in Puerto Rico, including WLEY, from Uno Radio Group. (Jesus M. Soto, owner) for a reported $6.8 million.[5]


  1. ^ Jacobs, George (2007). National Radio: Puerto Rico (US Associated). World Radio TV Handbook 2007: The Directory of Global Broadcasting. Billboard Books. pp. 305–306. ISBN 0-8230-5997-9. 
  2. ^ "Station Information Profile". Arbitron. Archived from the original on 2010-03-01. 
  3. ^ "Call Sign History". FCC Media Bureau CDBS Public Access Database. 
  4. ^ "Changing Hands". Broadcasting & Cable. 1999-07-01. [dead link]
  5. ^ "Changing Hands". Broadcasting & Cable. 2003-06-09. 

External links[edit]