From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Gazeta logo.gif
Web address
Commercial? Yes
Type of site
News site
Online newspaper
Registration Free/Subscription
Available in Russian
Owner Afisha.Rambler.SUP
Created by Anton Nosik
Launched February 28, 1999
Alexa rank
positive decrease 865 (April 2014)[1]
Current status Active (Russian: газета.ru) is a Russian news site based in Moscow and owned by Rambler&Co.[2] It covers politics, business, entertainment, technology, lifestyle, culture and sports. is one of the most popular Russian language news sources with over a million visitors daily.[3][4]

History[edit] was launched in 1999. Once controlled by Vladislav Borodulin, former editor-in-chief of the business daily Kommersant, was sold in 2005 to Sekret Firmy, a publishing house owned by Alisher Usmanov. It was later ceded by Usmanov to SUP Fabrik. In 2012 Alisher Usmanov sold his interest in SUP Media to Alexander Mamut. In 2013 companies SUP Media and Rambler-Afisha were united in the Combined company Afisha.Rambler.SUP (from 2014 Rambler&Co).

Content[edit] features continually updated breaking news, photo and video, user-submitted comments. is also known for its editorials, op-eds, columns and online interviews with politicians and economists.

Columnists (different periods)[edit]

Yulia Latynina, writer and journalist

Igor Irtenyev, poet

Vladimir Putin in March 2001 during online news conference with BBC correspondent Bridgett Kendall and Editor-in-Chief of Vladislav Borodulin

Valery Panyushkin, journalist and writer

Alexander Kabakov, writer

Irina Yasina, economist

Alexander Auzan, economist

Georgy Bovt, political scientist

Fedor Lukianov, political scientist

Sergey Alexashenko, economist

Natalia Gevorkyan, writer and journalist


Anton Nosik (1999)

Vladislav Borodulin (1999 – 2005)

Alexander Pisarev (2005 – 2006)

Mikhail Mikhailin (2006 – 2010)

Mikhail Kotov (2010 – 2013)

Svetlana Lolaeva (2013)

Svetlana Babaeva (since 2013)


External links[edit]