Talk:David Marr (journalist)

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Bias[edit]

No wonder he is FIDH Not all claims of David Marr's bias comes from the Murdoch press (eg: Miranda Devine).

Also PP McGuiness's first name is Padraic not Patrick.

Possibly not the best example - AFAICT, when Marr became host of MW, Devine had only just finished a twelve-year stint at the (Murdoch-owned) Daily Telegraph. --122.105.39.105 (talk) 10:21, 6 May 2008 (UTC)

Marr's criticism of ABC "notable"?[edit]

"His term as host was also notable for his frequent criticism of practices not only within the commercial media, but also within the ABC itself." - that was not my observation, quite the opposite. In fact he on occasion defended the ABC against allegations of bias, even calling the search for ABC bias "the tassie tiger of broadcasting" [1]. Evidence or citation that criticism of the ABC was "notable" (i.e. more than with other MW presenters) under Marr? Otherwise I propose removing that sentence. Rocksong 03:18, 4 July 2006 (UTC)

Yes I agree that the word is very arbitrarily used here. There is no evidence or reference that the ABC was criticised more or less during Marr's term compared with other presenters of the program. I really think that the Mediawatch program is not the simply the product of the presenter, who to some extent just reads the script. Last night Mediawatch were very critical of the ABC board's interference in the abandonment of Chris Master's book about Alan Jones. Does this mean that Monica Attard's term is also "notable" for criticism of the ABC? --Wm 03:55, 4 July 2006 (UTC)

Cash for Comments?[edit]

"In 2003 while Marr was presenter, it played an integral role in exposing radio commentators Alan Jones and John Laws in the cash for comment affair.". That's not correct, is it? The Cash for comment affair page says this happened in 1999.Rocksong 04:33, 4 July 2006 (UTC)

The first scandal happened in 1999. The second scandal happened in 2003-04. The cash for comment article mentions this. Rebecca 05:06, 4 July 2006 (UTC)
Yes, that's my point: Cash for comment affair article is basically correct; but the article here makes it sound like it all happened under David Marr. Rocksong 05:30, 4 July 2006 (UTC)
Well, he was responsible for exposing them the second time, and it was this that led to his subsequent role in the Flint resignation. Rebecca 07:19, 4 July 2006 (UTC)


Sexuality[edit]

Is he gay?

Yes, he is gay. Slac speak up! 06:16, 25 July 2007 (UTC)
There's a beautiful cite for it here. --144.53.251.2 (talk) 03:17, 6 May 2008 (UTC)

I have removed the text: (Like White, Marr is gay; it is not unreasonable to suggest that Marr's interest in and insights into his subject flowed at least partly from this shared orientation and consequent experience of marginality.)

It was an uncited comment and clearly primary research, both excluding its inclusion in wiki. If you can find a reference from a reliable source for this claim, obviously it can be reinserted. Headphones22 (talk) 23:19, 19 October 2008 (UTC)

It's well cited, and very well known. A Google search for "David Marr gay" brings up many cites. Here's one that's quite unequivocal. -- JackofOz (talk) 23:40, 19 October 2008 (UTC)
True. I think the issue is how to work it into the article. It used to be in the lead sentence ("David Marr (b. 1947 in Sydney) is an openly gay Australian journalist and author")[2], but that seems to me to be undue weight. Then an IP tried deleting that and instead working it into the body of the article, but in doing so slipped into WP:OR "(it is not unreasonable to suggest that Marr's interest in and insights into his subject flowed at least partly from this shared orientation and consequent experience of marginality.)". I've tried instead putting it after the bit about his childhood and education, because that's about where personal information usually goes. Peter Ballard (talk) 00:58, 20 October 2008 (UTC)

Sorry, yes, my issue was with the nature of its inclusion in the article and specifically the original research claim about its link to an interest in Patrick White. ```` —Preceding unsigned comment added by 203.221.91.103 (talk) 02:09, 27 December 2008 (UTC)

I honestly don't know why we write this stuff in articles. Small articles about notable people don't include openly straight people. There are always these questions over how to word it, and value judgments made, and it's always kinda awkward, and I think that's because we all understand that it doesn't actually make much sense for it to be in an encyclopedia article unless the fact someone is gay is important, as with Bob Brown being the first openly gay Member of Parliament. We wouldn't say "David Marr (b. 1947 in Sydney) is an openly straight Australian journalist and author" nor would we have a line at the end of his biography stating "David Marr is a heterosexual." Methulah (talk) 15:03, 1 August 2010 (UTC)

Image copyright problem with Image:White p.jpg[edit]

The image Image:White p.jpg is used in this article under a claim of fair use, but it does not have an adequate explanation for why it meets the requirements for such images when used here. In particular, for each page the image is used on, it must have an explanation linking to that page which explains why it needs to be used on that page. Please check

  • That there is a non-free use rationale on the image's description page for the use in this article.
  • That this article is linked to from the image description page.

This is an automated notice by FairuseBot. For assistance on the image use policy, see Wikipedia:Media copyright questions. --04:05, 5 November 2008 (UTC)

Missing Award[edit]

Did not his 1980s radio documentary for the ABC on the staff and patients at the St Vincents Hospital AIDS ward in Sydney Eye Of The Storm (I believe that was the title) also receive a notable award? Engleham (talk) 01:50, 1 August 2010 (UTC)

External links modified[edit]

Hello fellow Wikipedians,

I have just modified one external link on David Marr (journalist). Please take a moment to review my edit. If you have any questions, or need the bot to ignore the links, or the page altogether, please visit this simple FaQ for additional information. I made the following changes:

When you have finished reviewing my changes, please set the checked parameter below to true or failed to let others know (documentation at {{Sourcecheck}}).

As of February 2018, "External links modified" talk page sections are no longer generated or monitored by InternetArchiveBot. No special action is required regarding these talk page notices, other than regular verification using the archive tool instructions below. Editors have permission to delete these "External links modified" talk page sections if they want to de-clutter talk pages, but see the RfC before doing mass systematic removals. This message is updated dynamically through the template {{sourcecheck}} (last update: 15 July 2018).

  • If you have discovered URLs which were erroneously considered dead by the bot, you can report them with this tool.
  • If you found an error with any archives or the URLs themselves, you can fix them with this tool.


Cheers.—InternetArchiveBot (Report bug) 05:55, 8 December 2016 (UTC)

External links modified[edit]

Hello fellow Wikipedians,

I have just modified 2 external links on David Marr (journalist). Please take a moment to review my edit. If you have any questions, or need the bot to ignore the links, or the page altogether, please visit this simple FaQ for additional information. I made the following changes:

When you have finished reviewing my changes, you may follow the instructions on the template below to fix any issues with the URLs.

As of February 2018, "External links modified" talk page sections are no longer generated or monitored by InternetArchiveBot. No special action is required regarding these talk page notices, other than regular verification using the archive tool instructions below. Editors have permission to delete these "External links modified" talk page sections if they want to de-clutter talk pages, but see the RfC before doing mass systematic removals. This message is updated dynamically through the template {{sourcecheck}} (last update: 15 July 2018).

  • If you have discovered URLs which were erroneously considered dead by the bot, you can report them with this tool.
  • If you found an error with any archives or the URLs themselves, you can fix them with this tool.


Cheers.—InternetArchiveBot (Report bug) 03:13, 27 December 2017 (UTC)