TVBS

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
TVBS
TVBS Media Inc LogoV2.svg
LaunchedSeptember 28, 1993
Owned byTVBS Media Inc.
CountryRepublic of China (Taiwan)
HeadquartersTaipei
Sister channel(s)TVBS Entertainment Channel, TVBS News, TVBS Asia
Websitewww.tvbs.com.tw
Availability
Cable
Taiwan CATVChannel 56
TVBS Nangang building in Taipei City

TVBS Media Inc. began its broadcast through satellite DTH and local cable systems on 28 September 1993.[citation needed] As the first privately owned broadcaster, it broke the decades-long oligopoly of the three state-owned terrestrial television stations in the Taiwan market. TVBS currently[when?] operates five television channels, which are TVBS’ 56 Channel, TVBS News, TVBS Entertainment, TVSB-Asia (overseas), TVB8 (MOD).

It established of Taiwan’s first entertainment variety channel, TVBS-G,[citation needed] and the country’s first 24-hour news channel, TVBS-News.

TVBS Media Inc. was the first network to go full HD, from filming to production to broadcast. It was the first to introduce 4K cameras paired with movie-quality lenses to film and produce its dramas, programs, and news special reports.

TVBS channels[edit]

TVBS operates four channels:

Controversy[edit]

  • Government Information Office (GIO) Taiwan head Pasuya Yao claims TVBS violated Taiwan media ownership laws, requiring that a foreign juristic person should not directly own majority shares of local satellite channels. On 1 November 2005, the announced a fine of NT$1 million against TVBS and ordered that it comply with the ownership rules in a practical timeframe, and afterwards TVBS appealed to Executive Yuan against Yao's decision. TVBS stated that TVB, a television broadcasting company in Hong Kong, held majority ownership of the company by a local juristic person. Executive Yuan announced that TVBS's ownership models is legal and GIO are required to return the fine.
  • Bitumen duck incident (瀝青鴨事件): happened on 29 December 2006. Although TVBS apologized, the incident had already caused damage to the duck industry.[1]
  • Chou Cheng-pao Video Tape incident (周政保影帶事件): happened on 26 March 2007.[2][3][4] On March 30, the NCC fined TVBS a total of two million New Taiwan dollars and required TVBS to replace the general manager.[5]

See also[edit]

References[edit]

External links[edit]

  • (in Chinese) TVBS Official Site
  • (in English) TVBi
  • (in English) Chuang, Jimmy; Shan, Shelley (29 Mar 2007). "Gangster footage shot by TVBS reporter". Taipei Times. p. 1.
  • (in English) The Star: “Taiwan reporters fired over TV gangster video”, 2007-03-29
  • (in English) ic Wales: “Taiwanese gangster threatens to kill rival”, 2007-03-27
  • (in English) Earthtimes: “Man's TV threat proves costly”, 2007-03-29