Seoul Broadcasting System

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Seoul Broadcasting System
Type Broadcast radio
and television
Country South Korea
Availability National
Slogan See the Bright Tomorrow (Korean: 내일을 봅니다)
Revenue Increase 850 billion
Owner SBS Media Holdings: 30.31%
National Pension Service: 6.98%
Kiturami Boiler Co., Ltd: 6.30%
Mirae Asset: 6.02%
Key people
Yoon Se-young (Chairman),
Ha Geum-Ryeol (President)
Launch date
March 20, 1991 (radio)
December 9, 1991 (television)
2001 (digital)
2005 (DMB)
Picture format
1080i (HDTV)
Official website
www.sbs.co.kr
Korean name
Hangul
Revised Romanization Eseubieseu
McCune–Reischauer Esŭbiesŭ
(former)
Hangul
Hanja 서울시스템
Revised Romanization Seoul Bangsong Geurup
McCune–Reischauer Sŏul Pangsong Kŭrup
SBS TV
HLSQ-DTV
Seoul Broadcasting System logo.svg
Launched December 9, 1991
Picture format 576i (SDTV);
1080i/720p (HDTV)
Country South Korea
Language Korean language
Website tv.sbs.co.kr
Availability
Terrestrial
Analogue Channel 6
Until December 31, 2012)
Digital Channel 16 (UHF: 483.31MHz - LCN 6-1) (Seoul)
Satellite
SkyLife Channel 5 (HD)
IPTV
B TV Channel 5 (HD)
U+ TV Channel 5 (HD)
Olleh TV Channel 5 (HD)
Streaming media
KOREALIVE Click on SBS 채널6
SBS Media Holdings, Ltd.
Native name (주)에스비에스미디어홀딩스
Traded as KRX: 101060 (2008.3.24)
Industry
Founded Seoul, South Korea (March 3, 2008 (2008-03-03))
Headquarters South Korea
Services Broadcasting holding company
Owners Taeyoung Engineering & Construction Co., Ltd: 61.42%
Kiturami Boiler Co., Ltd: 8.78%
National Pension Service: 6.98%
Parent Taeyoung Industry Co., Ltd. (KRX: 009410)
Subsidiaries SBS
SBS Contents Hub
SBS Medianet
SBS Viacom
Website www.sbsmedia.co.kr

Seoul Broadcasting System (SBS) (Hangul: 에스비에스, Eseubieseu) KRX: 034120 is a national South Korean television and radio network. It is the only private commercial broadcaster with wide regional network affiliates to operate in the country. In March 2000, the company legally became known as SBS, changing its corporate name from Seoul Broadcasting System (서울방송시스템). It has provided terrestrial digital TV service in the ATSC format since 2001, and T-DMB (Digital Multimedia Broadcasting) service since 2005. Its flagship terrestrial television station is Channel 6 for Digital and Cable.

History[edit]

SBS was launched and formed on the day MBC celebrated its 30th Anniversary on October 9, 1991. SBS is the second commercial broadcaster in South Korea after MBC. The purpose was to become an attractive and alternative channel to the audience that before 1990 was mastered by MBC. In the 1980s, MBC was a mouthpiece of KBS to broadcast sporting events like the 1986 FIFA World Cup. After the democratic reform in 1987, as well as the separation of MBC from KBS, the government allowed the creation of a second commercial station in Seoul on November 14, 1990. SBS began trial transmissions on its television and radio channels on December 1, 1990 in Seoul. On March 20, 1991, the first regular SBS Radio broadcasts was launched on AM 792kHz, marking the start of SBS.[1]

On December 9, 1991, SBS TV started broadcasting at 10:00am in Seoul, which was designated as the "The Day of Birth of SBS".[2] Initially, SBS only broadcast terrestrially in Seoul and its surrounding areas. On October 9, 1992, the government began accepting applications for private broadcasting stations in other regions of the country. SBS had planned for a television and radio broadcast affiliate network that aims to air SBS' programs in other new regional channels before its 5th anniversary. In 1994, the private channels KNN in Busan, TJB in Daejeon, TBC in Daegu, and kbc in Gwangju were created after government approval.[3] On May 14, 1995, SBS successfully launched its national television network with its new local affiliates, KNN, TJB, TBC, and kbc. SBS had managed a network that airs SBS programs in other regional channels while local stations created local programming to suit the local residents needs.[4]

In 1996, plans for a FM radio station to complement the existing AM station became realized. On November 14, 1996, SBS Power FM began broadcasting on 107.7 MHz as a music-centric station. On January 4, 1999, the original SBS Radio on AM 792 kHz began broadcasting on FM as well. The station rebranded as SBS Love FM on 103.5 MHz, simultaneously airing on both AM and FM frequencies.[5] High-definition digital television was introduced in 2001. Digital Multimedia Broadcasting (DMB) was introduced in 2005.

SBS introduced its current logo on November 14, 2000 after its 10th anniversary celebrations to ensure the overall coherence of the current identity. SBS' logo has three embryos placed in a circle of the model where three colors are used to represent the symbol of human-centered, cultural and creative, future-oriented management philosophy, showing that the 'life' and 'the seeds of civilization' has centered on the theme of SBS.[citation needed] SBS' branding is used in all sectors such as vehicle, microphone, envelopes, business cards, memorabilia, helicopter, signs, ganpanryu, seosikryu, uniforms, program title, etc. SBS also had used the slogan "Humanism thru Digital" until January 2010 where a new slogan is currently used. Gomi is the mascot of SBS-oriented as the new face of 'Humanism thru Digital' through the harmony of nature and human life where green environment is important.[6] The new slogan introudced in 2010 is "See the Bright Tomorrow".[7] On October 29, 2012, SBS TV became South Korea's second channel to go 24/7.

SBS channels[edit]

  • 1 terrestrial TV (SBS TV Channel 6)
  • 2 radio stations
Name Frequency Power (kW) Transmitter Site
SBS Love FM 792 kHz AM
103.5 MHz FM
50 kW(AM)
10 kW(FM)
Neunggok-dong, Goyang-si, Gyeonggi-do,(AM)
Mount Namsan, Seoul(FM)
SBS Power FM 107.7 MHz FM
100.3 MHz FM
10 kW
100W
Mount Gwanaksan, Seoul
Saengyeon-dong, Dongducheon-si, Gyeonggi-do
SBS V-Radio CH 12C DMB 2 kW Mount Gwanaksan, Seoul

Family companies[edit]

Name Description
SBS Media Holdings Parent company of SBS
SBS International, Inc. Operates SBS America
SBS Academy Trains and manages employees
SBS Artech Provides creative support
SBS Newstech Provides information technology
SBS Contents Hub Distributes media online
SBS Culture Foundation Provides support for broadcast and cultural innovation
Seoam Foundation Provide scholarships to deserving individuals
SBS Medianet Operates the cable channels of SBS CNBC, SBS Plus, SBS Sports, SBS Golf, and SBS funE
SBS Viacom (SBS and Viacom) Operates the cable channels of SBS MTV and Nickelodeon

SBS Network[edit]

Channel Corporate Name Broadcast Region Since
SBS SBS Seoul, Incheon, Gyeonggi-do March 20, 1991
KNN KNN Busan, Gyeongsangnam-do May 14, 1995
TBC Taegu Broadcasting Corporation Daegu, Gyeongsangbuk-do May 14, 1995
kbc Kwangju Broadcasting Corporation Gwangju, Jeollanam-do May 14, 1995
TJB Taejon Broadcasting Corporation Daejeon, Sejong, Chungcheongnam-do May 14, 1995
ubc Ulsan Broadcasting Corporation Ulsan September 1, 1997
JTV Jeonju Television Jeonju, Jeollabuk-do September 17, 1997
CJB Cheongju Broadcasting Cheongju, Chungcheongbuk-do October 18, 1997[8]
G1 Gangwon No.1 Broadcasting Gangwon-do December 15, 2001
JIBS Jeju Free International City Broadcasting System Jeju-do May 31, 2002

Logos[edit]

Programming[edit]

SBS dramas have been part of the "Korean wave", exported to many countries across the world. Sandglass has one of the highest viewership ratings in South Korea, and is considered the breakout drama for the network.[9] Other dramas that have enjoyed high viewership include Lovers in Paris, Trap of Youth, Brilliant Legacy, Rustic Period, and Temptation of a Wife, My love From The Star.[10] SBS airs a variety of entertainment programs ranging from informational, comedy, music, reality, talk shows, and auditions. Many programs are popular throughout Asia, including X-Man, Family Outing, Running Man, The Music Trend, and many more.[11][12] SBS documentaries encompass a wide range of issues, from foreign affairs to the environment. The Its Know premiered in 1992, and has since earned notoriety for its investigations from a journalistic standpoint. SBS also broke tradition by creating its flagship newscast SBS Eight O'Clock News, airing at 20:00 instead of 21:00, giving itself the slogan "News an hour earlier".[13] It also produces news-analysis programs such as Morning Wide, Nightline, SBS Current Affairs Debate, Curious Stories Y, and In Depth 21 covering the political, economic, social and cultural issues of the days.

Foreign partners[edit]

Partner Country
El Trece Argentina
Seven Network and Network Ten Australia
Rede Record Brazil
Global Canada
Mega, La Red, Etc...TV and Chilevisión Chile
RCN TV Colombia
Ecuador TV Ecuador
TV5MONDE France
DW-TV Germany
TVB Hong Kong
ANTV and SCTV Indonesia
Mediaset and RAI Italy
Nippon Television and TV Asahi Japan
Astro (ONE TV ASIA) Malaysia
Azteca Mexico
Panamericana Televisión Peru
SIC Portugal
ONE TV ASIA Singapore
Antena 3 Spain
CTS Taiwan
MCOT Modernine TV and BBTV Channel 7 Thailand
BSkyB Channel 4 United Kingdom
ABC, CNBC, MTV, FOX, MundoFox and The CW United States
Televen Venezuela
HTV and TodayTV VTC7 Vietnam

Controversies[edit]

Inkigayo nipslip scandal[edit]

A nipslip scandal involved Ryu Hwayoung of T-ara in a January 29, 2012 episode of Inkigayo in which Hwayoung accidentally exposed her breast during her dance solo. A screencap made its rounds online through Korean media portals and other SNS services like Twitter and tumblr. allkpop and JoongAng Ilbo said that the show was airing live when the incident occurred.[14][15][16] Core Contents Media issued an official statement about the nipslip, saying: “We feel deeply regretful about the accident that occurred on ‘Inkigayo.’” officials continued, “We found rumors claiming that it was pre-recorded, but that’s not true at all. T-ara’s stage was done completely live, and it was a live broadcast accident. There weren’t any problems during their rehearsal so it’s upsetting that it had to occur during the live show. Before the fact that she’s a celebrity, she’s still a minor, so we hope that people will remember that she’s a young girl.”[17] SBS issued a statement, saying: “First of all, T-ara’s stage was live, not pre-recorded. The head PD was busy at the time so he was not able to pay attention to the incident. We are extremely sorry about what happened.”[17] Hwayoung's sister hyoyoung said via Twitter: “To the fans. Thank you. It’s a situation requiring great care. We’ll start smiling again tomorrow.”.[18][19]

SBS Eight O'Clock News Jang Ja-yeon letter case misreporting[edit]

Main article: Jang Ja-yeon

SBS Eight O'Clock News, the network's flagship newscast, reported “Actress Jang Ja-yeon had ‘entertained’ 31 guests for a total of 100 times.” The newscast also showed a 230-page document directly written by Jang which however was not her writing. the newscast said “A 50-container/230-page document directly written and delivered to friends by Jang Ja-yeon, who committed suicide in March 2009, has been obtained. In the document, a narrative titled ‘Snow’ draws the story of how unknown celebrities are forced into an ugly entertainment industry.” The newscast cited the documents, stating, “The police who were investigating Jang Ja-yeon’s case knew of this fact but chose to overlook it. Jang Ja-yeon asked for ‘revenge’ in the document.” They added, “Jang Ja-yeon entertained a total of 31 people, 100 times - being forced to give sexual favors. However, claims by representative Kim from her past agency reveals a completely different story. Jang Ja-yeon had kept records of their jobs however, and within these records, it is supposed that officials, publisher officials, corporations, financial institutions, and media officials are involved.” Also, “A handwriting expert has confirmed that the documents belonged to Jang Ja-yeon.” the newscast revealed, “Jang Ja-yeon wrote, ‘Please get revenge. There is no way out of hosting. The men who come to receive services are evil. I was forced to host over 100 times. Whenever I get new clothes to wear, I had to meet another devil. Not just in Kangnam, but I also hosted at Suwon Karaoke and various room salons. Even on my parents’ memorial day, I was forced to host. Since I made a list, avenge me to the death. Even if I die, I will take my revenge to the grave.’”.[20] however the National Institute of Scientific Investigation said that the letters were fabricated.[21] they said:“In these letters, the way that certain characters like ‘yo’ and ‘ya’ were written coincide directly with the writing habits of the late actress Jang Ja-yeon. The way the consonants and vowels were written are exactly alike, proving that these letters were written by the same person.” SBS further added, “It is virtually impossible for Jun to have perfected the handwriting of Jang Ja-yeon by copying the picture of her suicide note from a newspaper. He could not have written 230 letters in her copied handwriting with such limited information, and it is also unlikely that three years worth of letters were merely the result of a concocted plan.” SBS continued, “The letters also reveal detailed information regarding her agency’s advancement plans, as well as information on the figures she ‘hosted’ that others would not be able to know. If anything, the letters and envelopes show that Jun tried his best to make sure that Jang Ja-yeon’s identity was not leaked through the letters.”.[22] however the National Forensic Service confirms that Jang Ja-yeon’s letters were fabricated. Yang Hoo-yeol the chief of the NFS opened an official briefing with the media and reported, “After comparing Jang Ja-yeon’s original handwriting to Jun’s handwriting and the letters in question, results have shown that the letters are not in line with Jang Ja-yeon’s original handwriting. Many of grammatical errors are in line with the mistakes Jun made in his personal letters, so we believe that Jang Ja-yeon’s letters were fabricated by Jun.” He concluded, “The letters that Jun claimed were sent to him by Jang Ja Yeon have a completely different handwriting style to Jang Ja Yeon’s original handwriting. Jang Ja Yeon did not write these letters.”.[23] SBS responded to the reports made by the National Forensic Service yesterday, in which they asserted that Jang Ja-yeon‘s letters were indeed fabricated. SBS stated, “We have no option but to accept the results declared by the NSF. We felt that we had gone through all of the correct measures in investigating the letters for our reports, so we are apologetic for reporting something that was not revealed to be the truth.” The station went on to explain their process for their findings. “We made a detailed comparison of the court records and the content of the letters and decided that the possibility of Jang Ja-yeon having written the letters herself was high. We did not, however, investigate the documents at the time.” SBS continued, “When we commissioned a handwriting analysis, results showed that it belonged to Jang. We had met with Jun, the owner of the letters, twice already, and even met with his family. His family revealed that they had not directly confirmed that the celebrity Jun knew was Jang Ja-yeon, just that he had a celebrity friend. We then decided that it would be impossible for an inmate to accurately record the whereabouts of someone else outside for over three years.” “As it stands, we have no option but to accept the results of the NFS.” The 8 News concluded with an apology to the viewers. “We are extremely apologetic towards the viewers for adding confusion, and to the bereaved for causing distress. We will be continuing to work to find the truth behind Jang Ja-yeon’s controversy.”.[24]

Mini skirt controversy[edit]

SBS 8 News also get into the fire for airing close-up footage of a girl's thighs with the upper part covered by a mini-skirt. it was a part of a news report about woman wearing mini skirts might cause rape however netizens criticise the footage as : sexual assault, and a mini-skirt, what is the relationship, and SBS 8 o'clock news close-up footage of miniskirts, women are walking to the scene, it is only part of her thighs.[25]

Woman sues SBS for showing her breasts[edit]

A female whose breasts were exposed on SBS Wide eNews 840 (aired after SBS 8 News) is suing SBS and CJ E&M Media for compensation damages. According to the Seoul Central District Court on the 14th, they stated “A teacher working at a university in Seoul by the name of Kim claims she has suffered damage from a scene where her breasts were exposed, and has filed in a lawsuit against SBS and CJ Media for damage compensation.” Kim stated, “SBS filmed me at a proximity where people can recognize my identity. I had to suffer because of their negligence in editing. tvN and its owners, CJ (E&M) Media, showed an unnecessary scene in a corner of the ‘most watched news program’ which stimulated sexual suggestions.” She continued, “Because of this incident I suffered from acute laryngitis, and I demand 100 million won ($86,000 USD) for medical expenses and damage compensation.” On July 31, the scene of Kim-ssi’s exposed breasts during summer vacation was shown. Viewers who saw this complained, to which SBS responded by immediately deleting the scene and stated, “There was a mistake with processing and editing broadcasts at KNN.”[26]

2008 Summer Olympics opening ceremony broadcast controversy[edit]

On July 30, 2008, SBS gave out a programme to show a full-time rehearsal of the Beijing Olympic Opening Ceremony before it could be legally watched on August 8, 2008. In this programme, the rehearsal was clearly illustrated, including the show, the organization, and the torch. Some of the sections had been uploaded to YouTube, which therefore made them available to all over the world. Though YouTube later removed the videos, SBS was still blamed for copyright infringement, and some people and groups were even threatening to prosecute the company for harming the Broadcast Rights of the IOC.

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ "건강한 사회를 위한 강한 방송 SBS 출범" (in Korean). SBS. January 2001. Retrieved 29 September 2012. 
  2. ^ "SBS TV 9일 오전 10시 정식 개국" (in Korean). Naver News. 4 December 1991. Retrieved 30 September 2012. 
  3. ^ "새 시대, 새로운 방송 SBS TV 개국" (in Korean). SBS. January 2001. Retrieved 29 September 2012. 
  4. ^ 창사 5주년, 세계로 미래로 (in Korean). SBS. January 2001. Retrieved 29 September 2012. 
  5. ^ "마음에서 마음으로, SBS 라디오" (in Korean). SBS. January 2001. Retrieved 29 September 2012. 
  6. ^ "SBS의 새 캐릭터 '고미' 탄생" (in Korean). Naver News. 1 July 2005. Retrieved 30 September 2012. 
  7. ^ "SBS, 창사 20주년 통합비전 '내일을 봅니다' 선포" (in Korean). No Cut News. 4 January 2010. Retrieved 30 September 2012. 
  8. ^ CJB
  9. ^ "<방송> SBS '모래시계' 시청률 60% 돌파" (in Korean). Naver News. 15 February 1995. Retrieved 30 September 2012. 
  10. ^ "SBS '파리의 연인' 완전해부" (in Korean). Naver News. 27 July 2004. Retrieved 30 September 2012. 
  11. ^ "'X맨' 중국서 인기...예능 프로그램도 '한류 열풍'" (in Korean). Naver News. 5 March 2007. Retrieved 30 September 2012. 
  12. ^ '런닝맨', 亞 9개국 수출..한류 예능 '일등공신' (in Korean). Naver News. 10 November 2011. Retrieved 30 September 2012. 
  13. ^ "SBS 창사 20주년…시청자와 함께한 '8시 뉴스'" (in Korean). SBS. 13 November 2010. Retrieved 30 September 2012. 
  14. ^ "티아라 화영 노출·BAP 무대 함몰…`인기가요` 질타". JoongAng Ilbo (in Korean). Retrieved 9 October 2012. 
  15. ^ "티아라 화영 노출사고, SBS ‘인기가요’ 제작진에 ‘불똥’". The Dong-a Ilbo (in Korean). Retrieved 9 October 2012. 
  16. ^ "T-ara's Hwayoung experiences a wardrobe malfunction on 'inkigayo'". allkpop. Retrieved 9 October 2012. 
  17. ^ a b "Core Contents Media and "Inkigayo" PD Apologizes about Hwayoung’s Incident". soompi. Retrieved 5 June 2012. 
  18. ^ "류효영 (rhy93) on Twitter" (in Korean). Retrieved 5 June 2012. 
  19. ^ 티아라 화영의 쌍둥이 언니 효영, 동생에게 위로의 말 전해…. The Dong-a Ilbo (in Korean). Retrieved 9 October 2012. 
  20. ^ "SBS reports Jang Ja-yeon’s revealing document, "hosted 31 customers over 100 times"". allkpop. Retrieved 1 October 2012. 
  21. ^ "Investigators suspect that Jang Ja-yeon’s letters were fabricated". allkpop. Retrieved 1 October 2012. 
  22. ^ "IFSL & netizens respond to the claims of Jang Ja Yeon’s letters being fabricated". allkpop. Retrieved 1 October 2012. 
  23. ^ "National Forensic Service confirms that Jang Ja Yeon’s letters were fabricated". allkpop. Retrieved 1 October 2012. 
  24. ^ "SBS accepts that Jang Ja Yeon’s letters were fabricated, apologizes to viewers for adding confusion". allkpop. Retrieved 5 June 2012. 
  25. ^ "미니스커트가 성폭행 원인? SBS 보도 '논란'". Naver. Retrieved 7 March 2013. 
  26. ^ "A woman sues SBS for 100 million won for showing her breasts". allkpop. Retrieved 27 February 2013. 

External links[edit]

Coordinates: 37°31′44″N 126°52′26″E / 37.52884°N 126.873881°E / 37.52884; 126.873881