Times Now

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Times Now
Times Now 2010.png
Launched 23 January 2006
Owned by The Times Group (Bennett, Coleman & Co. Ltd.)
Picture format 4:3 (576i, SDTV)
16:9 (1080i, HDTV)
Slogan "Always with the news".
Language English
Broadcast area India, Singapore, Malaysia and USA
Headquarters Mumbai, India
Sister channel(s) Zoom
ET Now
Movies Now
Website www.timesnow.tv
Availability
Satellite
Airtel digital TV (India) Channel 304
Big TV (India) Channel 453
Dish Network (USA) Channel 652
Dish TV (India) Channel 606
Tata Sky (India) Channel 507
Videocon d2h (India) Channel 353
Cable
ABNXcess (Malaysia) Channel 206
IPTV
mio TV (Singapore) Channel 676(1st Nov) (HD) (coming soon on this channel will be broadcast in Singapore via SingTel mio TV to upgrade in High Definition using channel will be effective Transmission in Singapore via Singtel Mio TV to upgrade in High Definition using channel 676 on 31 july 2014 at 0000 SST)

Times Now is a 24-hour English news channel based in Mumbai and broadcast in India, Singapore and USA. Arnab Goswami is the Editor-in Chief and Sunil Lulla is the current CEO. It was the first news channel in India to be launched on mobile screens (Reliance Infocomm Network). The channel also has a Consultant cum Strategic Affairs Expert, Maroof Raza. He apart from his appearances on news debates, has anchored and presented a 20-part series on the Indian armed forces, titled ‘Line of Duty’. An episode from this series, on the Siachin Glacier won an Award in the military documentary section at the Film Festival in Rome in 2005. This TV series has entered the “Limca Book of Records” as India’s first military reality show.[1][2]

History[edit]

The channel was launched in 2006 by Times Global Broadcasing Company Limited, a joint-venture of The Times Group (Bennett, Coleman & Co. Ltd.) and Reuters. Sunil Lulla was hired from the Sony Entertainment Television to be the CEO. In 2008, Reuters exited the venture by selling back its 25.82 percent stake in Times Global to BCCL.[3]

Personalities[edit]

Arnab Goswami[edit]

Arnab Goswami is the Editor-in-Chief and News anchor of Times Now.[4]

Hector Kenneth[edit]

Hector Kenneth is the director, News Operations of Times Now. Although he had been a journalist for many years, he came into prominence for his reports from Gaza. Hector began his career in sports but is now heading the news division in TIMES NOW.

Maroof Raza[edit]

Maroof Raza is consultant and strategic affairs expert on Times Now.[5]

Awards and Recognition[edit]

exchange4media News Broadcasting (ENBA) Awards[edit]

Exchange4media formulated these awards in 2008 with the objective of recognizing the best in Television news, to reward broadcasters and industry leaders who are responsible for shaping the future of Television Broadcasting in India.[6]

ENBA 2012[edit]

  • News Channel of the year- Times Now [7]
  • News Channels Editor in Chief of the year- Arnab Goswami.[8]

Distribution[edit]

Times Now along with the other Times group channels (Zoom, ET Now and Movies Now) is distributed by Media Network and Distribution (India) Ltd (MNDIL), which is a joint venture between The Times group and Yogesh Radhakrishnan, a cable & satellite industry veteran, under the brand Prime Connect.[9]

Controversy[edit]

The channel was censured by the News Broadcasters Association by an order dated 19.10.11 for its telecast on May 20, 2011 described as a debate show titled "Will Kanimozhi turn approver?". According to the Authority, "the debate on the issue and, especially the stress by the anchor, on a particular point of view was unwarranted and did not amount to neutral and balanced reporting of any Court proceedings". The Authority further observed that "the debate on the issue and especially the manner in which it was conducted by the anchor (the Editor-in-Chief of the said channel), violated both the letter and the spirit of Guidelines 3 & 4 of the Specific Guidelines for reporting court proceedings.

Times Now is also blamed by Aam Aadmi Party for allegedly showing news which portrayed Arvind Kejriwal and his Aam Aadmi Party in a negative sense for which AAP threatened jail for "paid media".[10] Later Editor Guilds of India and BEA thrashed AAP for blatant disrespect of press freedom.[11][citation needed]

The editor-in-chief, Arnab Goswami is often criticized for his aggressive and confrontational attitude towards guests. He has drawn comparisons from Fox News' popular anchor, Bill O'Reilly.

See also[edit]

References[edit]