From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Spokane, Washington
Coeur d'Alene, Idaho
United States
CitySpokane, Washington
ChannelsDigital: 36 (UHF)
Virtual: 22
BrandingSpokane's CW 22 (general)
KREM 2 News (newscasts)
OwnerTegna Inc.
(sale to Standard General pending[1])
(KSKN Television, Inc.)
First air date
October 1, 1983 (38 years ago) (1983-10-01)[2]
Former channel number(s)
22 (UHF, 1983–2009)
  • Primary:
  • Independent (1983–1987)
  • Dark (1987–1994)
  • HSN (1994–1997)
  • UPN (1997–2002)
  • The WB (2002–2006)
  • Secondary:
  • The WB (1999–2002)
Call sign meaning
Technical information
Licensing authority
Facility ID35606
HAAT622 m (2,041 ft)
Transmitter coordinates47°35′41″N 117°17′57″W / 47.59472°N 117.29917°W / 47.59472; -117.29917
Public license information

KSKN (channel 22) is a television station in Spokane, Washington, United States, affiliated with The CW. It is owned by Tegna Inc. alongside CBS affiliate KREM (channel 2). Both stations share studios on South Regal Street in Spokane, while KSKN's transmitter is on Krell Hill southeast of Spokane.


KSKN signed on the air on October 1, 1983, as an independent competitor to KAYU-TV (channel 28). The station featured a general entertainment format consisting of classic cartoons from 6 to 9 a.m., religious shows from 9 a.m. to noon, classic sitcoms from noon to 2:30 p.m., new cartoons from 2:30 to 5 p.m., recent sitcoms from 5 to 7 p.m., movies from 7 to 9 p.m., a mix of old and recent sitcoms from 9 p.m. to midnight, and movies during the overnight hours. Weekends consisted of more movies and drama shows. The station had good ratings, but overspent on programming. The original owners, Lee Shulman's Broadcast Vision Television, filed for bankruptcy in the summer of 1985. The station scaled back operations to daily from 9 a.m. to 11 p.m. The station added more barter shows and dropped the stronger programming. In the fall of 1985, KSKN was sold to Sun Continental Group. The new owners, former owners of KMSB in Tucson, returned the station to stronger programming and added most of the shows the previous owners lost.

However, once principal Gene Adelstein died in March 1986, financial troubles returned. In February 1987, the station trimmed two and a half hours out of its broadcast day;[3] in March, the station filed for bankruptcy again, and in May, it began airing home shopping programs 10 hours a day.[4] On June 27, 1987, the ailing station went off the air.[5] These owners also filed bankruptcy in April 1987. After a 1990 attempt to return the station to air with the ill-fated Star Television Network failed,[6] the station remained off the air until emerging in late 1994 with HSN programming 24 hours a day, seven days a week, with the exception of several hours on Sunday morning when they ran religious and educational children's shows. In July 1996,[7] KSKN entered into a local marketing agreement with KREM, which was owned by The Providence Journal Company at the time. The station became an affiliate of the United Paramount Network (UPN), after KAYU-TV carried the network for its first two seasons, and carryed its prime time programs and a couple hours a day of cartoons were added in afternoons in pattern. The station was re-launched early in 1997 with an overhaul of programming. Home Shopping Network programming was relegated to overnights; daytime hours consisted of cartoons until 9 a.m. and from 3 to 5 p.m., sitcoms from 9 a.m. to noon, talk and reality shows from noon to 3 p.m., sitcoms from 5 to 8 p.m. and from 10:30 p.m. to midnight, and a newscast at 10 p.m.

In 1999, the station joined The WB as a secondary affiliate after the Superstation feed of Chicago's WGN-TV dropped the network as there was enough stations nationwide to carry it. KSKN aired both networks (with WB programming airing from 6 to 8 p.m. and UPN from 8 to 10 p.m.) til 2002, when it dropped its UPN affiliation and became a primary WB affiliate (UPN would return to Spokane a year later when KQUP signed on). It would gradually began dropping weekday cartoons from 1999 to 2006, due to changes in the broadcast industry. Belo, who bought out ProJo back in 1997, bought KSKN outright in October 2001. In January 2006, it was announced that The WB and UPN would merge in September 2006 to form The CW Television Network. It was confirmed on April 10 that KSKN would become the new affiliate for The CW. On June 13, 2013, the Gannett Company announced that it would acquire Belo.[8] The sale was completed on December 23, making KSKN Gannett's first CW-affiliated station outside of digital subchannels under its ownership.[9] KSKN became the first station in Spokane to air their news (sister station KREM) from 7:00 to 9:00 a.m. in September 2014.[10] On June 29, 2015, the Gannett Company split in two, with one side specializing in print media and the other side specializing in broadcast and digital media. KSKN and KREM were retained by the latter company, named Tegna.[11]


Some of KSKN's current syndicated programming offerings include The People's Court, Maury, Extra, Friends, and Family Guy.

Technical information[edit]


The station's digital signal is multiplexed:

Channel Video Aspect Short name Programming[12]
22.1 1080i 16:9 KSKN-DT Main KSKN programming / The CW
22.2 480i 4:3 Laff Laff
22.3 16:9 Quest Quest
22.4 4:3 This TV This TV
22.5 TheGrio TheGrio

On December 6, 2011, Belo announced it signed affiliation agreements with KSKN and Seattle sister station KING-TV to add Live Well Network to their digital subchannels; Live Well Network replaced Universal Sports on digital subchannel 22.2 effective January 1, 2012, as Universal Sports transitioned into a cable and satellite channel during the first quarter of 2012.[13]

Analog-to-digital conversion[edit]

KSKN discontinued regular programming on its analog signal, over UHF channel 22, on June 12, 2009, the official date in which full-power television stations in the United States transitioned from analog to digital broadcasts under federal mandate. The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 36.[14] Through the use of PSIP, digital television receivers display the station's virtual channel as its former UHF analog channel 22.


City of license Callsign Channel ERP HAAT Facility ID Transmitter coordinates Owner
Bonners Ferry K25MP-D 25 0.4 kW 843 m (2,766 ft) 181754 48°36′36.7″N 116°15′27.6″W / 48.610194°N 116.257667°W / 48.610194; -116.257667 (K25MP-D) Boundary County TV Translator District


  1. ^ Miller, Mark K. (February 22, 2022). "Tegna Selling To Standard General For $5.4 Billion". TVNewsCheck. Retrieved February 22, 2022.
  2. ^ The Broadcasting and Cable Yearbook says October 1, while the Television and Cable Factbook says December 18.
  3. ^ Sowa, Tom (February 14, 1987). Spokesman-Review https://www.newspapers.com/clip/35347622/. Retrieved August 27, 2019. {{cite news}}: Missing or empty |title= (help)
  4. ^ "KSKN to carry home-shopping service". Spokesman-Review. May 2, 1987. Retrieved August 27, 2019.
  5. ^ DeFede, Jim. "Financial troubles pull plug on KSKN". Spokesman-Review. p. A1. Retrieved August 27, 2019. (Continued)
  6. ^ "Independent station KSKN to be Star network affiliate". Spokesman-Review. July 12, 1990. Retrieved August 27, 2019.
  7. ^ "A marriage between KREM and KSKN". Spokesman-Review. July 21, 1996. Retrieved August 27, 2019.
  8. ^ "Gannett to buy KREM-TV owner Belo for $1.5 billion". KREM.com. Associated Press. June 13, 2013. Retrieved June 13, 2013.
  9. ^ Gannett Completes Its Acquisition of Belo, TVNewsCheck, Retrieved December 23, 2013
  10. ^ "For the first time, 7:00-9:00 a.m. morning news in Spokane". changingnewscasts.wordpress.com. August 31, 2014. Retrieved January 4, 2015.
  11. ^ "Separation of Gannett into two public companies completed | TEGNA". Tegna. Retrieved June 29, 2015.
  12. ^ RabbitEars TV Query for KSKN
  13. ^ Live Well Net Adds Two More Belo Stations, TVNewsCheck, December 6, 2011.
  14. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and the Second Rounds" (PDF). Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved March 24, 2012.

External links[edit]