List of newspapers in Malawi

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

This article is a list of newspapers in Malawi.

Overview[edit]

Under the dictatorship of Hastings Kamuzu Banda, which lasted from the country's founding in 1965 until 1994, there was no independent, free press in Malawi. Foreign correspondents were also banned. After the transition to multi-party democracy in 1994, much greater freedom was granted,[1] triggering the birth of many newspapers. Most of these failed quickly due to high costs and the lack of skilled staff.[2] Two main media organisations remain that still publish newspapers. The relative high cost of the newspapers means they remain the preserve of the wealthy. Most have a mix of English and Chichewa articles.

Owned by BNL[edit]

The three newspapers published by BNL (Hastings Banda's former business):

Others[edit]

Online only[edit]

References[edit]

  1. ^ "Malawi profile". BBC News. 1 June 2014. Retrieved 8 August 2014. 
  2. ^ "Malawi Press, Media, TV, Radio, Newspapers". Press Reference. Retrieved 8 August 2014. 
  3. ^ "Giving you true on line news from Malawi". Malawi Voice. 2 August 2014. Retrieved 8 August 2014.