Watertown Public Opinion

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Watertown Public Opinion
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Schurz Communications
Publisher Mark S. Roby
Founded March 27, 1887
Headquarters 120 Third Avenue NW, Watertown, South Dakota 57201 United States
Website thepublicopinion.com

The Watertown Public Opinion is a six-day daily newspaper published in Watertown, South Dakota, United States, serving eastern South Dakota and western Minnesota. It publishes in the afternoon, Monday through Friday, and a weekend edition on Saturday morning.

The fourth largest newspaper in South Dakota, it has been owned since 2016 by Schurz Communications out of South Bend, IN.[1]

History[edit]

Founded two years before South Dakota statehood, the Public Opinion in its first 110 years had a succession of local owners, including Stitzel X. Way, whose family ran it for 94 years before selling to UCC March 1, 2002. On September 1, 2016 Schurz Communications Inc (SCI), a Mishawaka, IN based family-owned newspaper and cable TV operator, purchased the newspaper from United Communications Corp. in a private family-to-family transaction. The P/O joins the Aberdeen (SD) "American News" and "Farm Forum" as part of the new Dakota Media Group, owned and operated by SCI.

References[edit]

External links[edit]