Saudi 2

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
Saudi 2
Saudi 2 logo.png
Launched1983
ClosedDecember 22, 2017; 2 years ago (2017-12-22)
NetworkSaudi TV
Owned bySaudi Government
Picture format16:9 576i SDTV
CountrySaudi Arabia
LanguageEnglish
Broadcast areaSaudi Arabia
Arab World
Worldwide
HeadquartersRiyadh, Saudi Arabia
Formerly calledKSA 2
Sister channel(s)Al Saudiya
Faaliat
SBC
KSA SPORTS
Quran TV
Sunna TV
Websitewww.saudi2tv.sa Edit this at Wikidata

Saudi TV Channel 2 (KSA 2), or as of 2014 known as Saudi 2 was the English news and entertainment TV channel of Saudi Arabia.[1]

Established in 1983, the channel produces programmes focusing on cultural, political, and economic issues aimed at expatriates living in Saudi Arabia. Following its conversion to a 24-hour channel it expanded its broadcasting to Europe and North America in the middle of 2007 and now employs a large network of news correspondents based in the Middle East, the United Kingdom and the United States.[1]

Despite being the only English-language public channel for Saudi Arabian expatriates, the Minister of Culture and Information Dr. Awwad Bin Saleh Al-Awwad has suspended the channel's transmission in December 2017 as part of a plan to suit the Saudi Vision 2030.[2]

Former programming[edit]

Foreign[edit]

Cartoons[edit]

Children's[edit]

Comedy[edit]

Drama[edit]

Documentary[edit]

Reality[edit]

Game shows[edit]

Variety[edit]

Education[edit]

Magic[edit]

References[edit]

  1. ^ a b http://www.sauditv2.tv/AboutChannel/Pages/Home.aspx
  2. ^ Mohammed, Irfan (16 May 2018). "Ramadan this year will be without Saudi TV 2". Saudi Gazette. Retrieved 8 October 2018.

External links[edit]