Établissement de la radiodiffusion-télévision tunisienne

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

The Établissement de la Radiodiffusion-Télévision Tunisienne (ERTT) – Tunisian Radio and Television Establishment – is Tunisia's state broadcasting organization. It operates two television channels and several radio networks.[1] It is a shareholder in Euronews,[2] a member of the European Broadcasting Union,[3] and the flagship member of the Arab States Broadcasting Union.

ERTT offers services in Tunisian Arabic, Arabic, French, Italian and Turkish.

References[edit]

  1. ^ BBC News. Tunisia: Media. Retrieved on 11 February 2008.
  2. ^ Euronews.net. Many voices, one vision. Retrieved on 11 February 2008.
  3. ^ EBU.ch. Active members. Retrieved on 11 February 2008.

External links[edit]

Radio Tunis Télévision Tunisienne 1 El Wataniya 2