Press TV

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search

Press TV
Press Tv logo.svg
Broadcast areaWorldwide
SloganNews Anew
HeadquartersTehran, Iran
Picture format576i, 16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
OwnerIslamic Republic of Iran Broadcasting
Sister channelsAl-Alam News Network
Launched8 July 2007; 13 years ago (2007-07-08)
JamaranCH43 UHF Digital (SD)
AlvandCH34 UHF Digital (Full HD)

Press TV (stylised as PRESSTV) is an Iranian state-owned news and documentary network that broadcasts in the English and French languages. It is affiliated with Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), the only organisation legally able to transmit radio and TV broadcasts in Iran.[1][2] The 24-hour channel, which has headquarters in Tehran, was launched on 2 July 2007 and was intended to compete with western English language services.[3][4][5]

Press TV has been described as Iranian government propaganda.[6] It has been criticised, and accused of broadcasting "the most disreputable of fringe causes" in The Jewish Chronicle[7] including antisemitism and Holocaust denial,[8] promoting Iranian foreign policy,[9] and has aired the coerced confessions of multiple prisoners.[10] The channel has since been subjected to sanctions and restrictions by multiple countries.

Purpose and launch[edit]

Press TV was created for the purpose of presenting news, images and arguments, especially on Middle Eastern affairs, to counter the news coverage that appears on BBC World News, CNN International and Al Jazeera English.[4][5] Press TV is state-funded and is a division of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), the only organisation legally able to transmit radio and television broadcasts inside Iran.[1][2][3] Based in Tehran,[11] It broadcasts to North America, Europe, the Middle East, Asia, and areas of Africa and Latin America.[12]

IRIB's head is appointed directly by the supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei; according to The Guardian, it is close to the country's conservative political faction, especially the elite Revolutionary Guards.[13][better source needed]

Press TV CEO Mohammad Sarafraz said in a June 2007 press conference that, "Since September 11, Western bias has divided the media into two camps: those that favour their policies make up one group and the rest of the media are attached to radical Islamic groups like Al-Qaeda. We want to show that there is a different view. Iran, and the Shi'as in particular, have become a focal point of world propaganda. From the media point of view, we are trying to give a second eye to Western audiences."[14]

By launching an English-language television network to promote an Iranian perspective of the world, together with an Arab-language station, the Al-Alam News Network, the Iranian government said it hoped "to address a global audience exposed to misinformation and mudslinging as regards the Islamic Republic of Iran."[15] The two networks focus on "difficult issues in the Middle East such as the United States’ occupation of neighbouring Iraq and the Shiite question."[16] According to, "the government aims to use Press TV to counter what it sees as a steady stream of Western propaganda against Iran as well as offer an alternative view of world news".[17]

Press TV began its activities in London during 2007.[18] The network's website launched in late January 2007,[19] and the channel itself on 2 July 2007.[3][20] Roshan Muhammed Salih was Press TV's first London news editor and chief correspondent.[18]

The BBC journalist Linda Pressly described Press TV as pro-Palestinian and opposed to sanctions against Iran in December 2011. At the time Press TV Ltd in London sold programmes to Iran, principally talk shows, while Tehran's Press TV International produced the majority of the news and documentaries.[21]

As of 2009, the annual budget of Press TV is 250 Billion rials (more than US$8.3 million).[22]


Alleged pro-Government bias[edit]

Press TV's news bulletins often feature Iranian ministers, diplomats or government officials, or guest commentators that are able to express views consistent with the Iranian government's "message of the day."[23][24][25] In 2012, commentator Douglas Murray wrote that the station was the "Iranian government’s propaganda channel".[26]

In a post-election "information offensive," reports the Associated Press, Press TV and Al-Alam have "churned out a blitz of policy statements, negotiating points and news breaks as the main soapboxes for Iran's public diplomacy."[27]

In 2007, the Canadian weekly Maclean's, while observing that "most of Press TV's news reports are factually accurate," alleged that Press TV also publishes "intentional errors," citing a story on the Press TV website that contained the claim, based on "no evidence," that the Lebanese government is trying to convert the Nahr al-Bared Palestinian refugee camp into an American military base."[28]

In August 2009, Ofcom, the British broadcasting regulator, judged that two phone-in shows hosted by George Galloway on Press TV had broken its broadcasting code on impartiality in their coverage of the Gaza War by not including enough calls from pro-Israelis. Press TV said contributions to the show reflected the balance of opinion.[29]

The Sunday Times journalist Eleanor Mills walked out before a Press TV interview in 2010 after discovering she was not being interviewed by Sky News, as she had falsely believed. While she was reassured on editorial independence from Tehran, Mills doubted she would be able to talk about torture in Iran or Neda Agha-Soltan, who was shot dead in the 2009 Iranian presidential election protests.[30]

Allegations of antisemitism[edit]

Press TV was accused in December 2011 by British journalist Nick Cohen of functioning as "a platform for the full fascist conspiracy theory of supernatural Jewish power". He wrote that "If whites ran Press TV, one would have no difficulty in saying it was a neo-Nazi network".[31] Oliver Kamm in The Jewish Chronicle in 2009, of having an "ability to insinuate into public debate the worst and most pernicious ideas around", including Holocaust denial.[7] Cohen mentioned that the station featured "fascist ideologues such as Peter Rushton, the leader of the White Nationalist party – an organisation that disproves the notion that the only thing further to the right of the BNP is the wall."[31]

In a September 15, 2009 article entitled "Incendiary Press Reporting," Moroccan journalist Hassan Masiky criticized Press TV for trafficking in "fiction and fantasy" by circulating a suspect story about "an alleged Jewish gang trading in “body parts” and abduction of Algerian children towards Morocco."[32][unreliable source?]

In a May 2011 article reprinted on the website of Press TV, correspondent Mark Dankof, who is also a contributor to the conspiracy-oriented[33][34] American Free Press, wrote an article about how the prediction of antisemitic Protocols of the Learned Elders of Zion is "only partially true", and lauded Press TV as "one of the 'few exceptions'" to the Lobby's control of the media.[35]

In 2012, a report from the Anti-Defamation League (ADL) alleged that Press TV has broadcast what the ADL described as examples of anti-Semitic conspiracy theories and opinions.[36] The report says Press TV for interviewing individuals such as the American conspiracy theorist David Duke who said on the station that Israel was involved in 9/11 and of the Iraq War, he said: "The Zionists orchestrated and created this war in the media, the government, and international finance".[37] The ADL reported in 2013 that in another appearance, Duke made "anti-Semitic allegations that are consistent with his record and typical of the views often espoused on Press TV".[38] Mark Dankof has also backed claims on Press TV that 9/11 was an "Israeli Mossad inside operation from start to finish".[37]

In early 2015, Press TV claimed Jews or Israel were responsible for the Charlie Hebdo attack in Paris.[39] In a January 20, 2015 article by Kevin Barrett on the station's website he claimed that "The Zionists created ISIL and sent it to fight Muslims and Christians in Syria and Iraq" while "New World Order Zionism is also targeting the USA for destruction".[40] In a February 17, 2015 article for the website, Barrett claimed 9/11 was a "Zionist ‘coup d'etat’ to seize power in the country and launch a permanent war on Islam on behalf of Israel" falsely claimed the 2011 attacks in Norway[40]

In early March 2020, during the COVID-19 pandemic, Press TV broadcast an item claiming "Zionist elements developed a deadlier strain of coronavirus against Iran" and a few days later claimed Israel was responsible for the virus, both claims are entirely false.[41]

Accusations of Holocaust denial[edit]

On the subject of International Holocaust Remembrance Day (January 27), an editorial on the Press TV website in 2008 noted, "On this anniversary, we all need to mull over the faking of history and the Greatest Lie Ever Told". In 2008, The Jerusalem Post[8] and the British Searchlight magazine[42] criticized Press TV for reprinting on its website an article entitled "The Walls of Auschwitz: A Review of the Chemical Studies" by the British Holocaust denier Nicholas Kollerstrom which was first published by the denial group, the Committee for Open Debate on the Holocaust (CODOH).[43] The document claims that the Auschwitz gas chambers were used for "benign" purposes only and said "the alleged massacre of Jewish people by gassing during World War II was scientifically impossible".[8] Press TV described Kollerstrom, by then removed as an honorary fellow of University College London (UCL) because of the article,[43] as a "distinguished academic".[44] A 2014 article on the website, the Canadian writer Brandon Martinez described Auschwitz as having been an appealing place where Jews were able to participate in "cultural and leisure activities". He rejected the existence of gas chambers during the Holocaust and the use of Zyklon B for the mass killings of European Jews. To make his assertions he drew on claims made by Holocaust deniers Mark Webber and David Irving.[45]

In November 2013, the Press TV website reprinted an opinion piece in its 'Viewpoints' section, first written by M.I. Bhat for Veterans Today, although Bhat was a regular columnist for Press TV as well.[46] The article blamed Jews for their fate in the Holocaust and accepted "the Nazi regime’s anti-Jewish conspiracy theories as historical fact". Bhat queried whether American Jews were "incubating another Hitler".[46]

Maziar Bahari case[edit]

On 10 June 2010, the United Kingdom's Channel 4 News interviewed Iranian-Canadian journalist Maziar Bahari, a documentary maker and Newsweek contributor, who was arrested while filming the protests following the contested Iranian presidential election in 2009.[47]

Held in Evin Prison, Bahari was accused of spying for the CIA, MI6 and Mossad, and was detained for 118 days. Bahari alleged that a 10-second Press TV interview and 'confession' that the western media was guilty of fomenting the protests had been preceded by torture, and was given under the threat of execution. The nature of the interview, that it was a forced confession, was not disclosed to viewers of the footage.[47][48][49] Having to talk complete rubbish before a camera to save his life "was like a rape”, he told The Sunday Times in 2012. "It went against the very essence of me".[50] Bahari is not the only Iranian prisoner who has been coerced with a following broadcast of the supposed confession.[10]

Allegations about Canada[edit]

Following the severing of diplomatic relations between Canada and Iran in September 2012, Press TV began to devote more attention to Canada.

In December 2012, Press TV aired a report entitled "Alberta takes aboriginal kids from parents at high rate" in which Joshua Blakeney, Press TV's Calgary correspondent, claimed that Alberta's child protective services were engaged in the human trafficking of First Nations children. Blakeney stated that "Some upset parents allege that there is a profit motive behind what they refer to as Canada's so-called child protective services" and asserted that an anti-terrorism squad, called INSET, was responsible for the abductions.[51][52][53][54][55]

One of the veiled women interviewed in the report (who was not identified) claimed that her "aboriginal children" were taken by a squad of 32 police officers." Another woman interviewed stated that "It definitely is a money-making scheme, because a lot of native children have been sold into adoption, but it is also used as an assimilation program [and] a genocidal program." The report also showed written messages of "Help me! Now!!", which were allegedly written by abducted children.[51]

The allegations in the report were immediately denied by Government officials and Native leaders. Cindy Blackstock, an associate professor at the University of Alberta and executive director of the First Nations Child and Family Caring Society of Canada denied the report was true, stating that "The factors driving aboriginal children into care have been well-known for 15 years; it's poverty, poor housing and substance abuse. ... The federal government provides significantly less funding on reserves than for all other Canadians ... but I have never in my life heard of any military undertones to this."[51]

Blakeney has also claimed in reports published or broadcast by Press TV, that the appearance of Canada's new $20 bill was evidence that Canada “remained an imperialist nation” and that "90% of Canadian youth felt stressed about careers." Blakeney subsequently claimed that his reports for Press TV are “defiantly illuminating the skeletons in Canada’s closet.”[56]

Another report made several charges against the Canadian government, including:

  • Secret plans to "steal indigenous children";
  • "Ignorance of the First Nation land rights";
  • Jailing refugees without cause; and
  • using excessive force to suppress student protests.

Another program interviewed Alfred Lambremont Webre, who was described as an "international lawyer" based in Vancouver. Webre stated Canadian Prime Minister Stephen Harper is an "out and out Zionist" who is engaging in the "same repressive policies within Canada that Israel follows within its own territories against the Palestinian people." Webre then described a conspiracy between Vancouver police and serial killer Robert Pickton "to commit ritual Satanic murders with high-ranking politicians." Finally, Webre claimed that Queen Elizabeth II abducted 10 Aboriginal children in 1964. Concluding his comments, Webre described Canada as "the ultimate Zionist state under the British Crown and under Israel."[56][57]

In response, Paul Heinbecker, a former Canadian ambassador to the United Nations and a distinguished fellow at the Centre for International Governance Innovation at the University of Waterloo, has stated that Press TV is highlighting Canada's First Nations in order to "negate" Canadian reports of human rights allegations against Iran. Heinbecker stated that "The human rights situations in the two countries are scarcely comparable ... but our own very real shortcomings on Aboriginal issues ... are fodder for the Iranian efforts."[56] Iranian native Payam Akhavan, a professor of international law at McGill University, stated that "Canada's diplomatic posture has elevated its ranking in the regime's demonology charts."[56] Ed Corrigan, an immigration lawyer and former councillor for London, Ontario, is a regular guest on Press TV. Corrigan, who has said that "There's very few people in Canada who have more expertise on Middle East politics than I do," argues that Press TV is demonstrating the "international opinion" of Canada's treatment of its native peoples, explaining that "We tend to forget about our conquest of North America ... but most countries in the world see it as a colonial exercise."[56]

Staff resignations[edit]

Nick Ferrari[edit]

Nick Ferrari, a British radio presenter on LBC, resigned from his show on Press TV on 30 June 2009, following the response of the country's authorities to protests over the disputed Iranian presidential election. Ferrari told The Times that Press TV's news coverage had been "reasonably fair" until the election—but was not any longer.[58] Ferrari admitted joining Press TV "was one of the dimmest career decisions of my life", although he also said he had not been pressurized to adhere to any particular line.[59]

Hassan Abdulrahman[edit]

In September 2009, The Times reported that Hassan Abdulrahman, born David Theodore Belfield, one of the chief editors of the Press TV website from the beginning of Press TV's news department, had stated that he left Press TV as chief online editor in July 2009 after the election in protest at its skewed coverage of that event.[60][61][62] The Times quoted Abdulrahman as saying, "No, I don't think Press TV is about [real journalism]. By its nature, state journalism is not journalism. They have some programmes on there that might be, but generally it's not."[60][61] In the article the Times also reported that Abdulrahman, who has also used the alias Dawud Salahuddin, is wanted by the FBI for shooting dead Ali Akbar Tabatabai, a former press attache at the pre-revolutionary Iranian embassy in Washington, in 1980. The Iranian government provided money and airfare to Tehran to Belfield after he allegedly committed the killing.

Sheena Shirani[edit]

Sheena Shirani worked for Press TV from 2007 to January 2016 as an editor, producer and news presenter. She said news director Hamid Reza Emadi and studio manager Payam Afshar sexually harassing her for years, and published a recorded phone conversation with her boss Emadi. Press TV suspended both managers following the incident.[63]

Sanctions and restrictions[edit]

In 2010, the Jammu and Kashmir government banned Press TV for airing video on the 2010 Qur'an-burning controversy saying "We have decided to impose a ban on the airing of Press TV broadcasts by local cable operators. We appeal to the people not to heed unverified reports about the alleged desecration of the Holy Koran which have only been aired by Press TV and no other television news channel in the world."[64]

On April 3, 2012, Munich-based media regulator Bayerische Landeszentrale für neue Medien (BLM), announced it was removing Press TV from the SES Astra satellite, as they did not have a licence to broadcast in Europe.[65]

However, the channel's legal team submitted documents to the court that proved Press TV could broadcast under German law. An administrative court in Germany accepted Press TV's argument and the legal procedures began. Munich's Administrative Court announced on Friday 15 June that the ban was illegal.[66] In September 2012 the High Administrative Court of Bavaria confirmed the regulatory authority's decision.

In July 2013 Press TV and other Iranian channels were removed from several European and American satellites (amongst others those of Eutelsat and Intelsat), allegedly because of the Iran sanctions, even though an EU spokesperson told the channel that these sanctions do not apply to media.[67][68] In November 2012, the Hong Kong-based AsiaSat took Iranian channels off air in East Asia, and in October 2012 Eutelsat and Intelsat stopped broadcasting several Iranian satellite channels, though the Islamic Republic of Iran Broadcasting managed to resume broadcasts after striking deals with smaller companies that are based in other countries.[68]

Google blocked Press TV access to their Gmail and YouTube in April 2019; although the latter remained active no new content could be added.[69] YouTube removed Press TV UK from its platform in January 2020. Press TV accused Google, which owns YouTube, of censorship. The Press TV UK channel appeared after the original was removed.[9] In April 2019, Press TV reported that Google blocked their access (along with HispanTV) “without prior notice, citing “violation of policies,” and that they received a message saying “your Google Account was disabled and can’t be restored because it was used in a way that violates Google’s policies.” Although their YouTube channels remain open, no new content can be published. Press TV claimed that Google “has refused to offer an explanation for shutting down the accounts,” and that they have not violated any of Google's listed policies.[70]

On June 26, 2008, Florida congressman Gus Bilirakis proposed to declare Press TV, Al-Alam News Network and several IRIB-affiliated channels as a "Specially Designated Global Terrorist entity."[71][72]

UK licence revocation[edit]

Maziar Bahari, by then a British resident, complained to Ofcom, the regulatory authority for the telecommunication industries in the United Kingdom.[47]

In May 2011, Ofcom ruled that Press TV was responsible for a serious breach of UK broadcasting rules by airing a 10-second interview with Maziar Bahari, accepting that it had been obtained under duress while he was imprisoned.[73] A fine of £100,000 ($155,000 in January 2012) was eventually imposed in November 2011, reversing an initial decision to revoke Press TV's licence.[74] The extent of the fine was partly due to Press TV continuing to run the interview after warnings from Ofcom that the station had broken the Broadcasting Code.[49]

Responding to the decision, Press TV said Ofcom was "influenced by powerful pro-Israeli politicians and US sympathisers" and "members of the royal family and the government".[75][74] It maintained Bahari was an "MI6 contact person".[65] Defenders of Press TV, such as Geoffrey Alderman and the broadcaster's legal representative, Farooq Bajwa, referred to a formerly secret American diplomatic cable dated 4 February 2010 which was released by WikiLeaks. The cable said the British government was then "exploring ways to limit the operations of the IRIB's Press TV service" in response to the jamming by the Iranian government of broadcasts by the BBC Persian Service and the Voice of America.[21][76][77]

On 20 January 2012, Press TV's licence to broadcast in the UK was revoked by Ofcom with immediate effect.[78][79] The investigation into the Bahari case had revealed the applying company's direct connection to Tehran, and that editorial control came from there. An invitation to change this in the licence had not been taken up by Press TV.[80][81] Geoffrey Alderman, who had appeared on Press TV to put the Zionist case, criticised the Ofcom decision, describing it as "thoroughly deplorable as well as palpably cynical" and "an affront to freedom of expression". He said the location of Press TV's editorial control had not changed since the licence was granted.[77] Afshin Rattansi said the concern over editorial control being based in Britain "will come as a surprise to my former employers at the London offices of CNN International, Bloomberg and Al Jazeera, all of which ultimately answer, editorially, to bosses in Atlanta, New York and Doha".[82] Press TV said Ofcom's decision was a "clear instance of censorship".[81]


Responding to Cohen and others, politician and Press TV presenter George Galloway has said the station "challenges the prevailing orthodoxy" by providing an outsider perspective on "the truth and a voice for the otherwise voiceless".[83] Mehdi Hasan, writing for the New Statesman, argued that "engaging with Iran, no matter who is in charge in Tehran, is a prerequisite for peace and progress in the region. The very fact that Press TV is Iranian-owned makes it the ideal English-language platform on which to do so."[84]

See also[edit]


  1. ^ a b Abad-Santos, Alexander (6 February 2013). "The Most Ridiculous Propaganda from Iran's State TV Before Our New Sanctions". The Atlantic. Retrieved 13 July 2020.
  2. ^ a b Gambrell, Jon (25 June 2020). "Report: Iran TV airs 355 coerced confessions over decade". ABC News. Associated Press. Retrieved 13 July 2020.
  3. ^ a b c Fathi, Nazila (3 July 2007). "Iran Expands Role in Media, via Satellite and in English". The New York Times. Retrieved 13 July 2020.
  4. ^ a b "Iran launches English TV channel". BBC News. 2 July 2007. Retrieved 6 August 2007.
  5. ^ a b Daftari, Amir A. (30 July 2007). "Iran launches 'alternative' news". CNN. Retrieved 28 February 2019.
  6. ^ Freedman, Seth (13 July 2009). "The Press TV pantomime". The Guardian. Retrieved 3 September 2020.
  7. ^ a b Kamm, Oliver (19 March 2009). "Analysis: Press TV peddles pernicious tosh". The Jewish Chronicle. London. Retrieved 27 June 2020.
  8. ^ a b c Paul, Jonny (25 May 2008). "Iranian website promotes Holocaust denial". The Jerusalem Post. Archived from the original on 27 May 2008. Retrieved 27 June 2020.
  9. ^ a b Moore, Matthew (29 January 2020). "YouTube deletes Iranian channel Press TV UK for flouting ban". The Times. Retrieved 29 January 2020. (subscription required)
  10. ^ a b Sadr, Shadi (18 May 2015). "Documenting the perpetrators amongst the people". openDemocracy. Retrieved 13 July 2020.
  11. ^ Mostaghim, Ramin; Daragahi, Borzou (23 July 2007). "Iran starts its own English satellite news". Los Angeles Times. Retrieved 3 September 2020.
  12. ^ Tuchman, Ayeh (2015). Rosenfeld, Alvin H. (ed.). Deciphering the New Antisemitism. Bloomington, Ind.: Indiana University Press. p. 367. ISBN 9780253018694.
  13. ^ Dehghan, Saeed Kamali (6 February 2014). "Rouhanicare: Iran's president promises healthcare for all by 2018". The Guardian. Retrieved 3 September 2020.
  14. ^ "Iran launches English TV news station". Jerusalem Post. Archived from the original on 23 December 2011. Retrieved 4 February 2011.
  15. ^ Ekhtiari, Khosro (15 September 2009). "A Guided Tour of Press TV". Gozaar. Retrieved 29 December 2009.
  16. ^ Sanati, Kimia (4 July 2007). "New TV Channel to Focus on Iraq, Shia Issues". IPS. Archived from the original on 21 January 2009. Retrieved 29 December 2009.
  17. ^ "Mediachannel". Archived from the original on 8 November 2009.
  18. ^ a b Salih, Roshan Muhammed (1 December 2008). "Press TV launches on Sky". Arab Media Watch. Archived from the original on 13 December 2008. Retrieved 29 December 2009.
  19. ^ "IRIB-Iran launches Press TV website". ISNA. Asia-Pacific Broadcasting Union. 24 January 2007. Archived from the original on 20 December 2007. Retrieved 27 June 2007.
  20. ^ "Media Environment Guide: Iran" (PDF). BBC Monitoring. 30 July 2009. Archived from the original (PDF) on 1 August 2014. Retrieved 21 December 2013.
  21. ^ a b Pressly, Linda (29 December 2011). "Iran's battle for TV influence takes shape on Press TV". BBC News. Retrieved 13 July 2020.
  22. ^ "بودجه پرس تی‌وی 25 میلیارد تومان است / میزان پخش فیلم‌های ایرانی و خارجی متعادل می‌شود". Mehr News. Retrieved 29 December 2009.
  23. ^ Press TV (1 March 2009). "Interview with Norman G. Finkelstein: The First Goal of Israel Is to Restore the Fear of Israel in the Arab World". Monthly Review. Retrieved 12 January 2013.
  24. ^ "Iran Terms IAEA Resolution "Politically Motivated"". Fars News Agency. 28 November 2009. Archived from the original on 1 March 2012. Retrieved 29 December 2009.
  25. ^ [1]
  26. ^ Murray, Douglas (20 January 2012). "Push off now, Press TV, and take your conspiracy theories with you". The Spectator. Archived from the original on 23 January 2012.
  27. ^ [2][dead link][dead link]
  28. ^ [3] Archived March 23, 2008, at the Wayback Machine
  29. ^ BBC (3 August 2009). "Galloway TV shows 'broke rules'".
  30. ^ Mills, Eleanor (2 March 2020). "The ayatollahs' stooge". The Sunday Times. Retrieved 21 August 2020. (subscription required)
  31. ^ a b Cohen, Nick (4 December 2011). "Who will rid us of hate channels such as Press TV?". The Observer. London. Retrieved 27 June 2020.
  32. ^ Hassan Masiky (28 June 2013). "Incendiary Press Reporting". Archived from the original on 30 January 2013. Retrieved 7 September 2015.
  33. ^ "Anti-Semitism - US: 9/11 Anti-Semitic Conspiracy Theories Still Abound", Anti-Defamation League, 7 September 2006
  34. ^ Intelligence Files: Willis Carto. Southern Poverty Law Center. Retrieved November 1, 2011
  35. ^ Dankof, Mark (25 May 2011). "Empire continues to sweat over Press TV". Press TV. Archived from the original on 24 August 2011.
  36. ^ "Iran's Press TV: Broadcasting Anti-Semitism To English-Speaking World" (PDF). Anti-Defamation League. 1 April 2015. Retrieved 27 June 2020.
  37. ^ a b "Press TV: Zionists "Masterminded" the 9/11 Attacks". Anti-Defamation League. 11 September 2012. Retrieved 27 June 2020.
  38. ^ "Iran's Press TV Grants David Duke A Platform For Hate". Anti-Defamation League. 25 July 2013. Retrieved 27 June 2020.
  39. ^ "Iran's Press TV Continues To Broadcast Anti-Semitism As 'News'". Anti-Defamation League. 3 April 2015. Retrieved 27 June 2020.
  40. ^ a b "Anti-Semite Claims Prominent BDS Activist Invited Him To Berkeley Conference". Anti-Defamation League. 23 November 2015. Retrieved 13 July 2020.
  41. ^ Frantzman, Seth J. (8 March 2020). "Iran's regime pushes antisemitic conspiracies about coronavirus". The Jerusalem Post. Retrieved 13 July 2020.
  42. ^ [4] The apologist for terror and the BBC by David Williams, July 2008.
  43. ^ a b Behrens, Paul; Terry, Nicholas; Jensen, Olaf (2017). Holocaust and Genocide Denial: A Contextual Perspective. Abingdon, UK & New York City: Routledge. p. 48. ISBN 9781317204169.
  44. ^ Lawson, Dominic (27 January 2009). "When charities turn political, the BBC is right to tread warily". The Independent. Retrieved 27 June 2020.
  45. ^ "Iran Press TV Provides Platform To Emerging Anti-Semitic Voices". Anti-Defamation League. 26 February 2014. Retrieved 27 June 2020.
  46. ^ a b "Iran's Press TV Claims American Jews Are "Incubating Another Hitler"". Anti-Defamation League. 13 November 2013. Archived from the original on 13 November 2013. Retrieved 13 November 2013.
  47. ^ a b c Morris, Kylie; Brown, Katie (10 June 2010). "Ofcom investigates Iran's Press TV over 'interview'". The Independent. Retrieved 13 July 2020.
  48. ^ Petrou, Michael (23 May 2011). "Maziar Bahari and Iran's Press TV". MacLean's. Retrieved 13 July 2020.
  49. ^ a b "Iranian TV channel that 'coerced confession' is fined £100,000". The Times. 1 December 2011. Retrieved 13 July 2020. (subscription required)
  50. ^ Mills, Eleanor (15 January 2012). "Your execution is imminent". The Times. London. Retrieved 21 August 2020. (subscription required)
  51. ^ a b c Iranian media report claims Alberta police abduct, traffic Aboriginal children for profit by Tristin Hopper, National Post, December 11, 2012.
  52. ^ Alberta takes aboriginal kids from parents at high rate, Press TV, December 10, 2012.
  53. ^ Parents dispute removal of Canadian aboriginal children, Press TV, December 10, 2012.
  54. ^ Lack of fact doesn't stop journalist claiming Alberta government sells Native children by Michael Platt, Calgary Sun, December 13, 2012.
  55. ^ [Conspiracy theorist and Iranian-sponsored journalist takes aim at Alberta] by Ian Campbell, 660News Radio (Calgary) December 13, 2012.
  56. ^ a b c d e Canada and its 'out and out Zionist' prime minister have become the latest target of Iran's Press TV by Tristin Hopper, National Post, January 18, 2013.
  57. ^ Canadian politicians involved in Aboriginal women killings: Alfred Lambremont Webre, Press TV, December 20, 2012.
  58. ^ Fletcher, Martin (1 July 2009). "Presenter Nick Ferrari quits Iran Press TV over bias after election". The Times. London. Retrieved 27 June 2020. (subscription required)
  59. ^ Symons, Leon (9 July 2009). "Press TV loses key guests". The Jewish Chronicle. London. Retrieved 27 June 2020.
  60. ^ a b Kerbaj, Richard (4 September 2009). "Top Tehran TV journalist wanted by FBI for 1980 murder in the US". The Times. London. Retrieved 22 May 2010.
  61. ^ a b Mackey, Robert (16 September 2009). "Just Another American Hit Man, Actor and Journalist Living in Iran". The New York Times. Retrieved 22 May 2010.
  62. ^ Jon Lee Anderson (30 September 2009). "Jon Lee Anderson: A Fugitive in Iran". The New Yorker.
  63. ^ Mortimer, Caroline (8 February 2016). "Iran's Press TV anchor says she was repeatedly 'sexually harassed by her bosses' for several years". The Independent. Retrieved 13 July 2020.
  64. ^ "Indian Kashmir bans Iran's Press TV over Koran ripping". Sify.
  65. ^ a b Paraszczuk, Joanna (7 April 2012). "Iran slams BBC over film about Israel relations". The Jerusalem Post. Retrieved 13 July 2020.
  66. ^ "German court lifts ban on Press TV". Press TV. IRIB. 15 June 2012. Retrieved 16 June 2012.
  67. ^ "Intelsat to take Iranian satellite channels off air". Press TV. 26 June 2013.
  68. ^ a b "Iranian channels dropped by Intelsat". Asharq Al-Awsat. 2 July 2013.
  69. ^ Doffman, Zak (23 April 2019). "Google Cuts YouTube Access For Iran's Press TV And Hispan TV 'Without Any Warning'". Forbes. Retrieved 29 January 2020.
  70. ^ Doffman, Zak (23 April 2019). "Google Cuts YouTube Access For Iran's Press TV And Hispan TV 'Without Any Warning'". Forbes.
  71. ^ "US Congressman seeks to blacklist Iran's Press TV". Retrieved 26 October 2020.
  72. ^ "Iran: U.S. seeks to keep public in dark". Tehran Times. 25 July 2008. Retrieved 26 October 2020.
  73. ^ Sweney, Mark (23 May 2011). "Iran's Press TV censured for interview with arrested journalist". The Guardian. London. Retrieved 25 May 2011.
  74. ^ a b Foster, Patrick (30 November 2011). "Ofcom reverses decision to revoke licence of Iran's Press TV". The Guardian. Retrieved 13 July 2020.
  75. ^ Foster, Patrick (14 October 2011). "Iran's Press TV accuses royal family of trying to take it off-air in UK". The Guardian. Retrieved 21 August 2020.
  76. ^ "US embassy cables: Retaliation planned after Iran jammed BBC broadcasts". The Guardian. 5 December 2010. Retrieved 13 July 2020.
  77. ^ a b Alderman, Geoffrey (24 January 2012). "Suppressing Press TV is deplorable – Ofcom should restore its licence now". The Guardian. Retrieved 13 July 2020. Whatever one thinks of Press TV's output, it expressed a certain viewpoint that it is important for us to have access to, even if we find it at times repugnant. Its UK licence should be speedily restored.
  78. ^ Sweney, Mark (20 January 2012). "Iran's Press TV loses UK licence". The Guardian. Retrieved 7 September 2015.
  79. ^ "Revocation : Provider of the Service : Press TV Limited : Introduction" (PDF). Ofcom. Retrieved 7 September 2015.
  80. ^ "Iran's Press TV loses UK licence". BBC News. 20 January 2012.
  81. ^ a b Blair, David (20 January 2012). "Iran's Press TV loses UK licence". The Daily Telegraph. Retrieved 13 July 2020.
  82. ^ Rattansi, Afshin (20 January 2012). "Britain Bans Press TV". Retrieved 21 August 2020.
  83. ^ "Ofcom will not silence Press TV", transcript of an interview with George Galloway, Press TV, 8 December 2011
  84. ^ Hasan, Mehdi (16 July 2009). "Book me a slot on Press TV". New Statesman. Retrieved 2 November 2020.

External links[edit]

Media related to Press TV at Wikimedia Commons