JoongAng Ilbo

From Wikipedia, the free encyclopedia
  (Redirected from Joongang Ilbo)
Jump to navigation Jump to search
JoongAng Ilbo
The Korea Daily
Joongang ilbo logo.png
Type Daily newspaper
Format Berliner
Owner(s) JoongAng Media Network
Publisher Kim Kyojoon
Founded September 22, 1965
Political alignment Centre-right
Headquarters Sunhwa-dong, Jung-gu, Seoul, South Korea
Circulation 1,292,498 (as of 2012)[1]
Korean name
Hangul 중앙일보
Hanja 中央日報
Revised Romanization Jungangilbo
McCune–Reischauer Chungang-ilbo

JoongAng Ilbo (English: The Central Times) is a South Korean daily newspaper published in Seoul, South Korea. It is one of the three biggest newspapers in South Korea. The paper also publishes an English edition, Korea JoongAng Daily, in alliance with the International New York Times.[2]


It was first published on September 22, 1965 by Lee Byung-chul, the founder of Samsung Group which once owned the Tongyang Broadcasting Company (TBC). In 1980, JoongAng Ilbo gave up TBC and TBC merged with KBS. JoongAng Ilbo is the pioneer in South Korea for the use of horizontal copy layout, topical sections, and specialist reporters with investigative reporting teams. Since April 15, 1995, JoongAng Ilbo has been laid out horizontally and also became a morning newspaper from then on. As of March 18, 2007, it has produced a Sunday edition called JoongAng Sunday.

English and international issues[edit]

The Korea JoongAng Daily is the English language version of the newspaper, and it is one of three English-language daily newspapers in South Korea, along with The Korea Times and The Korea Herald. It runs mainly news and feature stories by staff reporters, and some stories translated from the Korean language newspaper. The Korea JoongAng Daily is currently sold together with the International New York Times.

JoongAng Ilbo also publishes a United States edition, with branches from Toronto to Buenos Aires. Its parent company, Joongang Media Network (JMNet) holds publication rights to Korean editions of Newsweek and Forbes as well as 25% of the shares of JTBC cable TV.


See also[edit]


  1. ^ "Korea Audit Bureau of Circulations".
  2. ^ "Archived copy". Archived from the original on 2013-10-15. Retrieved 2013-10-15.

External links[edit]