KOCB

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to navigation Jump to search
KOCB
KOCB.png
Oklahoma City, Oklahoma
United States
BrandingCW 34 (general)
Fox 25 News (KOKH news replays and special broadcasts)
SloganDare to Defy
(promotion of CW network programs)
ChannelsDigital: 33 (UHF)
Virtual: 34 (PSIP)
Subchannels34.1: The CW
34.2: TBD
34.3: Comet
TranslatorsK14QP-D 14 Woodward
K34JK-D Elk City
K15HQ-D Sayre
K22IC-D 36 Strong City
K36NR-D 36 Seiling
K28JX-D Alva/Cherokee
AffiliationsDT1: The CW (since 2006)
DT2: TBD (since 2017)
DT3: Comet (since 2015)
OwnerSinclair Broadcast Group
(KOCB Licensee, LLC)
First air dateOctober 28, 1979 (39 years ago) (1979-10-28)
Call letters' meaningOklahoma City Broadcasting (former licensee)
or
Oklahoma City's Best
(former slogan from 1990 to 1998)
Sister station(s)KOKH-TV
Former callsignsKGMC (1979–1990)
Former channel number(s)Analog:
34 (UHF, 1979–2009)
Former affiliationsPrimary:
Independent (1979–1993)
PTEN (1993–1995)
UPN (1995–1998)
The WB (1998–2006)
DT2:
The Tube (2006–2007)
TheCoolTV (2010–2012)
GetTV (2014–2017)
Transmitter power900 kW
Height457.6 m (1,501 ft)
Facility ID50170
Transmitter coordinates35°32′57.6″N 97°29′18.8″W / 35.549333°N 97.488556°W / 35.549333; -97.488556Coordinates: 35°32′57.6″N 97°29′18.8″W / 35.549333°N 97.488556°W / 35.549333; -97.488556
Licensing authorityFCC
Public license information:Profile
CDBS
Websitecwokc.com

KOCB, virtual channel 34 (UHF digital channel 33), is a CW-affiliated television station licensed to Oklahoma City, Oklahoma, United States. The station is owned by the Sinclair Broadcast Group, as part of a duopoly with Fox affiliate KOKH-TV (channel 25). The two stations share studios and transmitter facilities on East Wilshire Boulevard on the city's northeast side (situated to the adjacent east of the respective studio facilities of CBS affiliate KWTV-DT (channel 9) and the Oklahoma Educational Television Authority PBS member network).

On cable, KOCB is available on Cox Communications channel 11 (standard definition) and digital channel 711 (high definition) and AT&T U-verse channels 34 (standard definition) and 1034 (high definition) in the Oklahoma City metropolitan area, and on channel 11 on most cable systems elsewhere within the Oklahoma City DMA.

History[edit]

As an independent station[edit]

The UHF channel 34 allocation in Oklahoma City was contested between two groups that competed for the Federal Communications Commission (FCC)'s approval of a construction permit to build and license to operate a new television station. Rockford, Illinois-based General Media Corporation filed the initial application on January 24, 1977.[1] Later, on April 12, Oklahoma City Broadcasting, Inc. – majority owned by veteran television station manager and production director Ted F. Baze (who served as station manager at WPHL-TV in Philadelphia at the time of the filing, and, as channel 34's original vice president and general manager, appeared in some on-air promotions), and co-founded with Oklahoma City-based businessman James H. Milligan and local real estate broker Ina Lou Marquis – filed a separate application.[2] The FCC granted the permit to General Media (which would own the station through a direct subsidiary, Seraphim Media Corp.) on March 2, 1979, shortly after Seraphim reached an agreement with Oklahoma City Broadcasting that gave the latter a 20% ownership stake in the station in exchange for the Baze-led group dismissing its license application. Shortly after obtaining approval for the permit and license, the General Media/Baze consortium chose to request KGMC (which was chosen as a reference to Seraphim's corporate parent) as the television station's call letters.[3][4]

The station first signed on the air at 7:00 a.m. on October 28, 1979; KGMC's first broadcast was a half-hour religious program hosted by evangelists Tony and Susan Alamo, which aired as part of the station's initial schedule. It was the fifth commercial television station and second UHF station to sign on in the Oklahoma City market, as well as the second independent station to launch in the market (and in Oklahoma, as a whole). Because Blair Broadcasting had converted educational independent KOKH-TV [channel 25, now a Fox affiliate] to a commercial entertainment format four weeks earlier on October 1, KGMC narrowly missed being the first commercial station to have signed on in the market since ABC affiliate KOCO-TV (channel 5) debuted 25 years earlier (as Enid-based KGEO-TV) on July 2, 1954. (KGMC would gain another independent competitor when the Gene Autry-controlled Golden West Broadcasters signed on KAUT [channel 43] on October 15, 1980, a station which initially launched with programming from subscription television service Video Entertainment Unlimited [VEU] seven nights a week and on weekend afternoons; three weeks later on November 3, KAUT expanded its schedule to include an afternoon rolling news block and a limited amount of syndicated entertainment programs on weekdays during the daytime hours.) The station originally operated from studio and office facilities located at 1501 Northeast 85th Street (near Britton Road and Eastern Avenue, .25 miles [0.40 km] southeast of KOCO's present-day studio facilities) in northeastern Oklahoma City. Originally broadcasting daily from 6:30 a.m. in the morning until 1:00 a.m. at night, KGMC-TV initially maintained a programming format consisting of a mix of cartoons, classic sitcoms, westerns and drama series, religious programs and some older movies.

On December 7, 1982, Oklahoma City Broadcasting purchased 80% of Seraphim Media for $5.2 million in stock, in exchange for increasing the Baze-led group's interest in KGMC to 85%; the transaction was finalized on April 20, 1983.[5][6][7] Then, in December 1983, Baze sold 85% of Oklahoma City Broadcasting to the Beverly Hills Hotel Corp. (owned by New York City financier Ivan Boesky) for $7 million.[8] On September 3, 1986, three months before he was sentenced to a three-year prison term on stock fraud and insider trading charges, Boesky transferred direct control of KGMC-TV to wife Seema Boesky. Investigations launched by the FCC and the U.S. Securities and Exchange Commission into the transfer and other potential improprieties concerning the Boeskys' ownership of KGMC revealed that the transfer was not disclosed until mid-December, that the Boeskys did not seek FCC approval of the transfer before its consummation, and that they had effective control of the license through a voting trust created two years before Ivan purchased the station that was never disclosed to the FCC. Seema (who blamed the issue on "too many layers of lawyers" being involved in the family's business interests), in requesting that the FCC withhold considering revocation of the license, proposed selling KGMC to a minority-owned group per the FCC's "distress sale" policy (which allowed stations at risk of losing their license to be purchased by a qualified minority buyer at a discount) in proposals seeking to dissolve Beverly Hills Hotel Corp.[9][10][11][12][13]

Financial troubles and stability[edit]

Despite just barely ranking as a top-40 Nielsen market at the time, the Oklahoma City market did not have enough television-viewing households to support what were essentially three independent stations, nor was there a supply of programming on the syndication market that could sufficiently fill their respective schedules. By the late 1980s, channel 34 was suffering financially, having rarely turned a profit, and incurring debt on programming and operational expenses. In the summer of 1988, Visalia, California-based Pappas Telecasting Companies proposed a deal with Busse Broadcast Holdings (a trust company created independently of Gillett Holdings in the name of broadcasting executive George N. Gillett Jr.'s children) to purchase KOKH. KOCB's financial situation led it to get involved in the complex $30-million asset transfer proposal, in which Pappas would have acquired the programming inventories of both KGMC and KAUT (including channel 43's Fox affiliation rights) and integrate many of their acquired programs onto channel 25's schedule, solidifying KOKH's status as the market's dominant independent. Simultaneously, Seraphim Media would donate the license and certain intellectual assets of KGMC to the Oklahoma Educational Television Authority (OETA) – with the intent of converting it into a PBS member station – for $1 million, with Pappas acquiring equipment and property assets owned by the station for an additional $1 million. Heritage Media (through its Rollins Communications subsidiary) would sell KAUT to a religious broadcaster in turn, which would convert that station to a non-commercial religious format.

Governor Henry Bellmon voiced concerns with OETA's involvement in the transaction, suggesting that the purchase of a second Oklahoma City station would result in the authority, which had limited appropriations to adequately operate its existing state network as it stood, constantly requesting additional state funding.[14] On August 17, 1988, OETA submitted an FCC application to purchase KGMC, after, in advance of a fundraising deadline set for that date, Pappas offered to provide a $1 million contribution toward purchasing the station, contingent upon the company completing the KOKH purchase. OETA would restructure the plan after its Board of Directors voted against the KGMC proposal the following month.[15][16][17][18][19] On November 1, 1988, Cleveland, Ohio-based Maddox Broadcasting Corp. (an African American-owned group run by media executive Chesley Maddox) announced it would buy KGMC from General Media for $3.6 million, including certain intellectual assets that Pappas Telecasting would not acquire under the asset proposal (such as transmitter facilities, studio equipment and licenses) worth $2.6 million. Concurrently, Heritage Media announced it would sell KAUT to the OETA for $1 million (along with assets worth $7.75 million and a non-compete agreement worth $500.000). Pappas would also lease the KAUT transmitter facility to OETA for 25 years for an annual operating fee of $1, and contribute an additional $1 million should the acquisition be completed.[20][21]

Per the plan, KGMC, under Maddox ownership, planned to carry between 15 and 18 hours of Home Shopping Network (HSN) programming (which, via its Home Shopping Spree broadcast service, was already airing as overnight filler programming on the station) and six hours of religious programs per day, along with some children's and barter-syndicated entertainment programs. Although OETA planned to fund the conversion of channel 43 partly through start-up grants (including a $75,000 award by KOCO-TV management), in a move that hamstrung its attempt to acquire KAUT, the Oklahoma Legislature incorporated stipulations into the bill appropriating OETA's funding for FY1990 that prohibited the use of state funds "for any operational or capital expense of the proposed second educational television channel in Oklahoma City" and from proposing any additional funding to finance the acquisition if it did not obtain sufficient funding from private sources.[21][22][23] In late January 1989, Busse management denied Pappas's request to extend the completion deadline for the purchase past its scheduled January 31 deadline. The entire transaction fell through on February 3, when Busse formally terminated the purchase agreement with Pappas. Just three days earlier, the FCC had also dismissed the respective transfer applications for KGMC and KAUT.[24][25][26] All three stations continued competing as entertainment-based independents until August 1991, when Heritage initiated a downscaled version of the aborted Pappas proposal, taking over the operations of KOKH and moving most of the programming as well as the Fox affiliation rights held by KAUT – which Heritage donated to OETA, which converted it into a PBS station – to channel 25.[21][27][22][28][29][30][31][21]

Whereas KOKH remained relatively profitable and KAUT had been experiencing a modest uptick in its ratings under its Fox affiliation, KGMC struggled mightily. On February 9, 1989, amid a unsustainable debt amount of $9.168 million, Oklahoma City Broadcasting filed for Chapter 11 bankruptcy protection. Separately, Baze sought to acquire control of the station's license and the controlling stock interest held by Boesky; the FCC granted approval of the transfer on January 5, 1990. In March 1991, the U.S. Bankruptcy Court for the Western District of Oklahoma approved Oklahoma City Broadcasting's reorganization plan, in which the company would pay most of its creditors in full with interest within 21 months of its signing.[32][33][34][35][36][37][38][39][40] On September 24, 1990, the station's call letters were changed to KOCB, in reference to parent licensee Oklahoma City Broadcasting; the base "OCB" letters were alternatively used for the station's promotional slogan, "Oklahoma City's Best," which it used from that point until January 1998.[41] (The KGMC call letters are now used by an Estrella TV-affiliated television station in Clovis, California.) During this time, KOCB adopted a very sophisticated on-air look for an independent station in a mid-sized market, using CGI graphics of near network-quality.[32]

On September 18, 1993, Oklahoma City Broadcasting sold KOCB to Pittsburgh-based Superior Communications, Inc. (owned by broadcasting executives Albert M. Holtz and eventual Nexstar Media Group founder Perry A. Sook, the latter of whom also served as KOCB's president and general manager during Superior's stewardship of the station) for $11 million.[42][43][44][45][46] That month, the station also began airing programming from the Prime Time Entertainment Network syndication service.

Network affiliation[edit]

As a UPN affiliate[edit]

On October 22, 1994, Paramount Television and Chris-Craft/United Television announced that they had reached an agreement with Superior for KOCB to serve as the Oklahoma City charter affiliate of the United Paramount Network (UPN).[47][48] Once it affiliated with the fledgling Paramount/Chris-Craft-owned network at its launch on January 16, 1995, KOCB – which retained the "TV-34" branding it implemented the year prior, at which time the station adopted a logo and graphics package originally created for then-independent KTVT [now a CBS owned-and-operated station] in Dallas-Fort Worth in 1993 – continued to fill the 7:00 to 9:00 p.m. time slot with feature films and some first-run syndicated programs. (UPN offered prime time programs only on Monday and Tuesday nights at launch, before expanding to additional nights between September 1996 and September 1998, when it began programming a five-night-a-week schedule through the extension of its offerings to Thursday and Friday nights.)[49]

Alongside UPN prime time programming and a blend of cartoons and a few live-action children's shows acquired via the syndication market and The Disney Afternoon syndication block (which had moved to channel 34 from KOKH the year prior), KOCB initially carried some recent off-network sitcoms and drama series, movies in late-night and on weekends (including the UPN Movie Trailer, a supplemental weekend film package that premiered in September 1995, and was eventually replaced by a same-week repeat block of drama and reality series aired by the network), and some first-run syndicated shows. Most of the PTEN schedule (a service founded by Chris-Craft/United, in conjunction with Time Warner) ceased being carried by KOCB at that time as well. The station's children's programming inventory expanded in September 1995, when UPN launched a competitor to Fox Kids, UPN Kids (which began with a Sunday morning block, before expanding to include a weekday morning block in September 1997).

On March 4, 1996, Hunt Valley, Maryland-based Sinclair Broadcast Group acquired KOCB and Fox affiliate WDKY-TV in Lexington, Kentucky from Superior Communications for $63.5 million; the cash and stock transaction was finalized two months later on May 8.[50][51][52]

As a WB affiliate[edit]

On July 14, 1997, Sinclair and Time Warner announced the signing of a ten-year, $84-million agreement to switch the affiliations of KOCB and five other stations that Sinclair either owned directly or operated through local marketing agreements with Glencairn, Ltd. (now Cunningham Broadcasting) – UPN affiliates WPTT-TV (now MyNetworkTV affiliate WPNT) in Pittsburgh, WNUV (now a CW affiliate) in Baltimore, WSTR-TV (now a MyNetworkTV affiliate) in Cincinnati, KRRT (now CW affiliate KMYS) in San Antonio and independent station WBSC-TV (now MyNetworkTV affiliate WMYA-TV) in Greenville, South Carolina – to The WB, in exchange for extending existing contracts for its WB affiliates in Milwaukee and Birmingham.[53][54] UPN attempted to block Sinclair's affiliation pact with The WB through lawsuits that co-parent Paramount/Viacom filed in district courts in Baltimore (near Sinclair's suburban Hunt Valley headquarters) and Los Angeles, on grounds that Sinclair had struck the deal without notifying UPN in writing that it would terminate the affiliations on the affected stations. A summary judgment issued by the Baltimore City Circuit Court on December 8, 1997, in favor of Sinclair allowed the stations to begin switching to The WB starting on January 15, 1998.[55][56][57][58]

The planned WB switch elicited complaints from Star Trek fans who would lose the ability to watch Star Trek: Voyager as UPN had yet to line up an Oklahoma City affiliate to replace KOCB. Many area residents that did not have either an outdoor antenna to attempt to receive UPN affiliates from Tulsa (KTFO-TV [now MyNetworkTV affiliate KMYT-TV]) or Sulphur (KOKT-LP) or a satellite subscription to either Dish Network or PrimeStar (which carried New York City owned-and-operated station WWOR-TV [now MyNetworkTV owned-and-operated station] as a default UPN feed) had to resort to acquiring episodes of Voyager and other UPN shows through tape trading during the second half of the 1997–98 season. On January 8, 1998, two weeks before KOCB switched to The WB, Viacom's Paramount Stations Group subsidiary reached an agreement to purchase KTLC from the Oklahoma Educational Television Authority – which planned to use the proceeds from the sale, which was made possible because OETA maintained the commercial classification of the channel 43 broadcast license after the Heritage Media donation, to fund the construction and sign-on of the digital broadcast transmitters of KETA-TV and its repeaters before an FCC-mandated deadline in December 2003 – for $23.5 million.[59]

Channel 34 – which, accordingly, adopted "WB34" as its branding – became the market's WB affiliate on January 18, allowing area viewers who did not have a cable or satellite subscription to watch that network's programs for the first time. (Dating to the network's January 1995 launch, The WB had been available locally on Cox Communications, Multimedia Cablevision, and other local cable and satellite providers through the superstation feed of Chicago affiliate WGN-TV [now conventional basic cable channel WGN America].) UPN programming would not return to the Oklahoma City market until June 15, 1998, when Paramount converted channel 43 into UPN owned-and-operated station KPSG (which reverted to its original KAUT-TV call letters that November).[60][61][62][63] Channel 43 was originally scheduled to join UPN on June 1, but its switch back to a general entertainment format was postponed until June 13, and then to June 15 because of technical difficulties and delays in finalizing the Paramount sale (the issues leading to the second postponement were unrelated to a tornado outbreak that hit central Oklahoma on the evening of the 13th).[62][64]

On February 4, 1998, Sinclair exercised an option to buy KOKH-TV from Sullivan Broadcast Holdings for $60 million; the deal preceded Sinclair's $100-million cash and debt acquisition of Sullivan's 13 television stations on February 24, a transaction that was finalized on July 1. (Ironically, Sinclair's ownership of KOCB had prevented the company from acquiring KOKH in 1997, forcing the latter's sale to Sullivan.)[65][66][67] Under the terms of the deal, Sinclair entered into a local marketing agreement with Sullivan (which the company retained as a separate entity to operate KOKH and three other Sullivan-owned Fox affiliates, WTAT-TV in Charleston, South Carolina, WVAH-TV in Charleston, West Virginia and WRGT-TV in Dayton, Ohio) to take over the operations of KOKH. This arrangement placed KOCB in the unusual position of being the senior partner in a virtual duopoly with a Big Four network affiliate (in most virtual or legal duopolies, an affiliate of one of the four major networks normally serves as the junior partner).

In the spring of 1998, Glencairn, Ltd. announced that it would acquire KOKH and assume rights to the LMA. The family of Sinclair founder Julian Sinclair Smith – led by his widow, Carolyn Smith, who would assume full control of Glencairn from its founder two years later – owned 97% of Glencairn's stock, which would have effectively made the KOKH/KOCB combination a duopoly in violation of FCC rules of the time. Glencairn – which was to be paid with Sinclair stock for the purchases – owned eleven television stations throughout the United States that Sinclair operated under local marketing agreements, and subsequently announced plans to sell five of its stations to Sinclair outright. This prompted Rainbow/PUSH (a civil rights organization headed by Jesse Jackson) to file petitions asking the FCC to deny approval of the transaction, citing concerns over a single company holding two broadcast licenses in one market and arguing that Glencairn passed itself off as a minority-owned company (its founding principal owner and original president, former Sinclair executive Edwin Edwards, is African American) while acting as an arm of Sinclair, and used the LMA to gain control of the station.[68][69][70][71][72] The FCC levied a $40,000 fine against Sinclair in December 2001 for illegally controlling Glencairn, although it chose to approve the acquisitions.[73][74] However, as noted in a 2003 ruling on the matter by the United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit, the issue involving KOKH was rendered somewhat moot, as on August 5, 1999, the FCC began allowing broadcasters the ability to form duopolies between television stations, provided that eight independent owners remain once a duopoly is formed and one of the stations does not rank among the four highest-rated in the market.

On November 17, 1999, the deal was restructured to allow Sinclair to acquire KOKH from Sullivan Broadcasting directly as part of a $53.2 million cash and debt forgiveness acquisition involving four other stations – Mission Broadcasting-owned UPN affiliates WUXP-TV in Nashville and WUPN-TV (now MyNetworkTV affiliate WMYV) in Greensboro, North Carolina, and Montecito Broadcast Group-owned independent station KFBT (now CW affiliate KVCW) in Las Vegas – and the acquisition of five stations from Glencairn in an $8-million all-stock purchase; the deal created the market's first legal television duopoly between KOKH and KOCB.[75][76][77][78] Channel 34 subsequently vacated its original facility on Northeast 85th, and relocated its operations one mile (1.6 km) south-southwest to KOKH's studio on East Wilshire Boulevard and Northeast 78th Street. In September 2002, KOCB changed its branding to "The WB Oklahoma City," de-emphasizing its UHF channel 34 allocation in part because many central Oklahoma residents viewed the station primarily on cable or satellite (most area cable providers, including Cox Communications, carry KOCB on channel 11).

As a CW affiliate[edit]

On January 24, 2006, WB network parent Time Warner (through its Warner Bros. Entertainment division) and UPN parent company CBS Corporation announced that they would dissolve the two networks to create The CW, a joint venture between the two media companies that initially featured programs from its two predecessor networks as well as original first-run series produced for the new network.[79][80] On May 2, 2006, in a joint announcement by the network and Sinclair, KOCB was confirmed as The CW's Oklahoma City charter affiliate. Since the network chose its charter stations based on which of them among The WB and UPN's respective affiliate bodies was the highest-rated in each market, KOCB was chosen to join The CW over KAUT-TV as it had been the higher-rated of the two stations at the time of the agreement's signing (the station had ranked as The WB's most-watched station overall during the 2004-05 season).[81][82]

Incidentally, KAUT was erroneously mentioned as one of several former soon-to-be-former UPN affiliates owned by CBS Television Stations that would join The CW at its launch, a statement that was later retracted on account of Viacom having sold channel 43 to The New York Times Company on September 14, 2005, four months prior to the CW launch announcement.[83][84][85] KAUT's status was left undetermined until August 22, when an email sent by station management confirmed that KAUT would become the market's affiliate of MyNetworkTV, a network operated by Fox Television Stations and its syndication division Twentieth Television that was created to primarily a network programming option (in lieu of converting to a general entertainment independent format) for UPN and WB stations that were not chosen to affiliate with The CW.[86][87][88] KOCB officially remained a UPN affiliate until September 17, 2006; it affiliated with The CW when that network debuted the following day on September 18, at which time the station changed its on-air branding to "The CW Oklahoma City". (The station's branding changed again to "CW34" in August 2007.) KAUT, meanwhile, had joined MyNetworkTV upon that network's September 5 launch.

On August 25, 2007, a cable feeding KOCB's transmitter facility failed during a broadcast of a Dallas Cowboys-Houston Texans NFL preseason game, leaving the station off the air for the better part of two weeks. KOCB's analog and digital signals remained dark until 3:00 p.m. on August 29, only for the transmitter to fail again that night around 12:00 a.m. The station's direct fiber optic studio feed that was fed to headends operated by Cox Communications was only interrupted for a short time. KOCB's over-the-air signal returned to the air about two weeks later (on September 10) in time for the start of The CW's Fall 2007 primetime schedule. On March 5, 2012, KOCB and KOKH became the final two Oklahoma City television stations to begin carrying syndicated programs, station promos and commercials in high definition (rebroadcasts of KOKH's newscasts continued to be broadcast in 4:3 standard definition until August 2013, when that station upgraded its newscast production to HD).

On May 8, 2017, Sinclair entered into an agreement to acquire Tribune Media – which has owned NBC affiliate KFOR-TV and independent station KAUT-TV since December 2013 – for $3.9 billion plus the assumption of $2.7 billion in Tribune-held debt, pending regulatory approval by the FCC and the U.S. Department of Justice's Antitrust Division. Because Sinclair and Tribune each owned two television stations in the Oklahoma City market, with KFOR and KOKH both ranking among the market's four highest-rated stations in total day viewership, the companies were required to sell either KOKH or KFOR (and optionally, KOCB and KAUT) to another station owner in order to comply with FCC local ownership rules.[89][90][91][92][93] On April 24, 2018, in an amendment to the Tribune acquisition through which it proposed the sale of certain stations to both independent and affiliated third-party companies to curry the DOJ's approval, Sinclair announced that it would sell KOKH-TV and eight other stations – Sinclair-operated WRLH-TV in Richmond, KDSM-TV in Des Moines, WOLF-TV (along with LMA partners WSWB and WQMY) in Scranton/Wilkes-Barre and WXLV-TV in Greensboro/Winston-Salem/High Point, and Tribune-owned WPMT in Harrisburg and WXMI in Grand Rapids – to Standard Media Group (an independent broadcast holding company formed by private equity firm Standard General to assume ownership of and absolve ownership conflicts involving the aforementioned stations) for $441.1 million. The transaction includes a transitional services agreement, through which Sinclair would have continue operating KOKH for six months after the sale's completion. Sinclair did not include KOCB in the sale, which would have also resulted in KAUT being sold to affiliate company Howard Stirk Holdings for $750,000, pursuant to shared services and joint sales agreements to which Sinclair would have entered to assume operational responsibilities for KAUT-TV following the sale's completion; which channel 34 would have formed a new legal duopoly with KFOR-TV and all three would have formed a virtual triopoly had Sinclair assumed ownership of that station.[94][95][96][97][98]

On April 24, 2018, in an amendment to the Tribune acquisition through which it proposed the sale of certain stations to both independent and affiliated third-party companies to curry the DOJ's approval, Sinclair announced that it would sell KOKH-TV as part of a $441.1-million group deal to Standard Media Group, an independent broadcast holding company founded by private equity firm Standard General to assume ownership of and absolve ownership conflicts involving nine Sinclair- and Tribune-owned stations located in markets where both groups have television properties. KOCB, however, was not included in the sale; as a result, channel 34 would have formed a new legal duopoly with KFOR-TV once Sinclair assumed ownership of that station, but would have remained jointly operated with KOKH under a transitional services agreement for six months after the sale's completion. Since FCC rules prohibit common ownership of more than two full-power stations in a single market, Sinclair was to have spun off KAUT-TV to affiliate company Howard Stirk Holdings for $750,000; however, it would have assumed control of that station through shared services and joint sales agreements with Stirk.[94][99][96]

Less than one month after the FCC voted to have the deal reviewed by an administrative law judge amid "serious concerns" about Sinclair's forthrightness in its applications to sell certain conflict properties, on August 9, 2018, Tribune announced it would terminate the Sinclair deal, intending to seek other M&A opportunities. Tribune also filed a breach of contract lawsuit in the Delaware Chancery Court, alleging that Sinclair engaged in protracted negotiations with the FCC and the DOJ over regulatory issues, refused to sell stations in markets where it already had properties (such as KAUT-TV), and proposed divestitures to parties with ties to Sinclair executive chair David D. Smith that were rejected or highly subject to rejection to maintain control over stations it was required to sell.[100][101][102][103][104][105]

Subchannel history[edit]

KOCB-DT2[edit]

KOCB-DT2 is the TBD-affiliated second digital subchannel of KOCB, broadcasting in widescreen standard definition on UHF digital channel 33.2 (or virtual channel 34.2 via PSIP). On cable, KOCB-DT2 is available on Cox Communications digital channel 216. KOCB originally launched a digital subchannel on virtual channel 34.2 on April 1, 2006, to serve as an affiliate of The Tube Music Network, through a groupwide agreement encompassing many of Sinclair's network-affiliated and independent stations;[106][107] however, Sinclair dropped the network from KOCB and its sister stations elsewhere in the U.S. – and decommissioned the 34.2 subchannel – in December 2006, due to disagreements between Sinclair and network parent The Tube Media Corp. over compliance of newly enacted FCC requirements for digital subchannels (the network ceased operations eleven months later, on October 1, 2007).

KOCB relaunched its DT2 subchannel on October 4, 2010 as an affiliate of TheCoolTV; it would later be pulled from the station on August 31, 2012, after Sinclair decided to drop the music video network from 32 of its then-approximately 70 stations nationwide.[108] Following a two-year sabbatical, KOCB-DT2 was brought back on-air on July 1, 2014, now as an affiliate of the classic movie network GetTV, through a channel lease agreement that involved 33 of Sinclair's stations.[109][110] On February 28, 2017, KOCB-DT2 disaffiliated from GetTV to become a charter affiliate of the Sinclair-owned digital content network TBD.

KOCB-DT3[edit]

KOCB-DT3 is the Comet-affiliated third digital subchannel of KOCB, broadcasting in widescreen standard definition on UHF digital channel 33.3 (or virtual channel 34.3 via PSIP). On cable, KOCB-DT3 is available on Cox Communications digital channel 217. On October 31, 2015, KOCB launched a digital subchannel on virtual channel 34.3, to serve as an affiliate of Comet, a science fiction-focused network owned by Sinclair in conjunction with Metro-Goldwyn-Mayer.

Digital television[edit]

Digital channels[edit]

The station's digital channel is multiplexed:

Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[111]
34.1 720p 16:9 KOCB-HD Main KOCB-TV programming / The CW
34.2 480i TBD TBD
34.3 Comet Comet

Analog-to-digital conversion[edit]

KOCB discontinued regular programming on its analog signal, over UHF channel 34, on February 17, 2009, as part of the federally mandated transition from analog to digital television (which Congress had moved the previous month to June 12).[112] The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 33, using PSIP to display KOCB's virtual channel as 34 on digital television receivers.

Programming[edit]

In addition to carrying the entire CW network schedule, syndicated programs featured on KOCB (as of September 2018) include The Steve Wilkos Show, Family Feud, The Simpsons, American Dad!, Family Guy, Two and a Half Men, 2 Broke Girls, Mike & Molly, Last Man Standing and Who Wants to Be a Millionaire.[113] Until September 9, 2017, the station aired The CW's daytime talk show block (then consisting of The Robert Irvine Show, which was replaced by reruns of Jerry Springer in September 2018) at the network's recommended 3:00 p.m. time slot; on September 11, the CW daytime block was moved to 1:00 p.m., two hours earlier than most CW affiliates. (KOCB currently airs the half-hour game shows Family Feud and Funny You Should Ask during the 3:00 p.m. hour.)

On November 10, 2005, KOCB and KOKH became the flagship stations for the Oklahoma Lottery, which held its televised Pick 3 and Cash 5 evening drawings at the duopoly's Wilshire Boulevard studios during the run of the duopoly's contract with the Oklahoma Lottery Commission. The drawings – which were simulcast on KOCB – aired nightly at 9:20 p.m. on both stations; channel 25 aired them on tape delay on nights when the prime time newscast was delayed due to Fox Sports event overruns.[114][115][116][117] Reductions to the Oklahoma Lottery Commission's budget would result in the televised draws being replaced with drawings conducted via random number generator at the Oklahoma Lottery offices in July 2009. From when Oklahoma became a participant in the multi-state drawing in January 2006 until the stations stopped carrying all lottery results in 2013, KOKH/KOCB also aired live Powerball drawings each Wednesday and Saturday evening (live drawings for Mega Millions – of which Oklahoma became a participant in January 2011 – were only available in the Oklahoma City market through WGN America, which discontinued national carriage of the live Powerball and Mega Millions drawings in 2013).

Sports programming[edit]

From 1992 to 2000, KOCB served as the broadcast home for the Oklahoma Sooners and Oklahoma State Cowboys under respective agreements with the University of Oklahoma's Sooner Sports Network and Oklahoma State University's Cowboys Sports Network syndication services; the station typically broadcast between five and eight Sooners, Cowboys and Cowgirls regular season basketball games each annually during the run of the contract, as well as various magazine and analysis programs involving the two universities' football and basketball teams. From 1991 to 1994 and from 1995 to 1997, KOCB carried regular season Major League Baseball games featuring the Texas Rangers (produced by KTVT in Dallas-Fort Worth). In addition, in 1993, the station held the local syndication rights to broadcast MLB games involving the Kansas City Royals (distributed by KSMO-TV in Kansas City, which Sinclair owned alongside KOCB from 1996 to 2005).[118][119]

From 1998 to 2014, the station also aired college basketball games from the Big 12 Conference that were syndicated by ESPN Plus; KOCB aired between ten and twelve regular season games each year as well as games from the first three rounds of the Big 12 Men's Basketball Tournament, with most college basketball telecasts airing on Saturday afternoons with occasional weeknight prime time games. (The station rescheduled CW prime time shows to air on weekend evenings if a prime time game was scheduled, which it continues to do for some Dallas Cowboys preseason games, pre-empting movies usually aired on Saturday and Sunday evenings between 7:00 and 9:00 p.m., as The CW itself does not run network programming on those nights, and occasionally those usually aired in weekend afternoon timeslots.)

Since 2001, KOCB has held the local broadcast rights to NFL preseason games from the Dallas Cowboys; the station, which assumed the preseason telecast rights to the team from KFOR, carries roughly between three and five prime time game telecasts annually.[120] In August 2014, KOCB became a charter outlet of the American Sports Network (ASN), a Sinclair-owned ad hoc syndication service that mainly carries college sports events (this effectively relegated local broadcasts of Big 12 basketball games, including those involving the Oklahoma Sooners and Oklahoma State Cowboys, to Fox Sports Oklahoma and select national cable sports networks such as ESPN).[121] KOCB mainly carries college football and basketball games as well as auto races carried by the service on its main channel; prior to KOCB-DT2's conversion into a TBD affiliate, that subchannel served as an alternate feed of the service, carrying college basketball games not carried on the main channel 34.1 and college baseball games (most of these ancillary events are now carried by ASN successor Stadium, which is affiliated with sister station KOKH-DT3 and Enid-based KBZC-LD [channel 42]).

Newscasts[edit]

For the first 34 years of the station's existence, KOCB had never broadcast any local news programming; it was the only entertainment-based commercial television station in the Oklahoma City market to have never regularly air newscasts produced specifically for the station.

In July 2005, beginning with that year's Major League Baseball All-Star Game, channel 34 began carrying half-hour editions of sister station KOKH-TV's 9:00 p.m.newscast, the Fox 25 Primetime News at Nine, during instances in which a Fox Sports telecast is scheduled to run past the 9:00 p.m. timeslot on channel 25. Such deferrals of the newscast to KOCB were originally done only when KOKH was scheduled to air a Fox-produced MLB All-Star Game, MLB postseason or World Series game during prime time; in May 2017, the Primetime News at Nine deferrals expanded to encompass deferrals necessitated by prime time college football and Major League Baseball telecasts aired on Saturday nights during those sports's respective regular seasons.

KOCB would start airing KOKH's newscasts on a regular basis on August 9, 2010, when it station began airing a rebroadcast of the Primetime News at Nine each weeknight at 12:00 a.m. (The rebroadcast may be preempted in the event that KOKH airs extended breaking news and severe weather coverage in the newscast's regular timeslot or may be abbreviated to a half-hour if the corresponding edition originally aired on KOCB while a Fox Sports telecast was being carried on KOKH.)[citation needed]

References[edit]

  1. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. January 24, 1977. p. 107. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  2. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. April 25, 1977. p. 67. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  3. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. April 9, 1979. p. 51. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  4. ^ "FCC hoping lid will stay on can of worms opened by Houma TV case" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. April 16, 1979. p. 52. Retrieved February 28, 2018 – via American Radio History.
  5. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. December 20, 1982. p. 52. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  6. ^ Tim Chavez (December 8, 1982). "City firm buys station KGMC". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 3, 2018.
  7. ^ "KGMC Sold To Ted Baze". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. April 21, 1983. Retrieved March 3, 2018.
  8. ^ "In Brief" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. December 12, 1983. p. 52. Retrieved March 5, 2018 – via American Radio History.
  9. ^ "FCC Probes Station's Ownership". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 9, 1987. Retrieved March 5, 2018.
  10. ^ Ed Kelley (January 10, 1987). "KGMC's Transfer Preceded Scandal". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  11. ^ Ed Kelley (October 30, 1987). "Boesky's Wife Fights for Channel 34 License". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  12. ^ Ed Kelley (November 25, 1987). "TV Station's Licensing Threatened". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  13. ^ Ed Kelley (January 19, 1988). "Boesky's Family Seeking to Sell City TV Station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  14. ^ "Bellmon Not Sold On TV Deal". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. August 10, 1988. Retrieved March 5, 2018.
  15. ^ Paul English (August 6, 1988). "OETA Foundation Seeks Funds for KGMC-TV". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.
  16. ^ Tim Ray (August 18, 1988). "OETA Files Application of Intent to Purchase KGMC-TV". The Journal Record. Journal Record Publishing Company – via Questia Online Library.
  17. ^ "KGMC to Operate Under Agreement". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. February 18, 1989 – via Questia Online Library.
  18. ^ Paul English (August 18, 1988). "OETA Foundation Seeks Federal OK Of Buying Station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  19. ^ Paul English (September 10, 1988). "OETA's Efforts To Operate Station Falter". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  20. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. November 21, 1988. p. 69. Retrieved March 5, 2018 – via American Radio History.
  21. ^ a b c d Tim Chavez (April 24, 1991). "KAUT Owners Agree To Buy Channel 25". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 23, 2017.
  22. ^ a b "Second time may be charm for new OETA outlet". Tulsa World. World Publishing Company. Associated Press. April 24, 1991. Retrieved June 29, 2017.
  23. ^ Wayne Singleterry (February 13, 1989). "Robert Allen: New Literacy Channel to Be "A Godsend' for Oklahoma". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.
  24. ^ Jon Denton (January 18, 1989). "UHF Picture Expected to Change Soon". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 26, 2017.
  25. ^ Jon Denton (February 16, 1989). "City Television Deal Falls Through Chain Breaks When Californian Misses Deadline to Buy Channel 25". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.
  26. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. Broadcasting Publications, Inc. February 20, 1989. p. 52. Retrieved March 5, 2018 – via American Radio History.
  27. ^ "OETA Agrees To Donation". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. April 24, 1991. Retrieved June 24, 2017.
  28. ^ "TV Stations To Change Thursday". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. August 11, 1991. Retrieved June 29, 2017.
  29. ^ "KOKH, KAUT to Change Operations on Thursday". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 13, 1991 – via Questia Online Library.
  30. ^ "KOKH-TV Fox 25 to Challenge Major Network Affiliates". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 23, 1991 – via Questia Online Library.
  31. ^ Tim Chavez (August 4, 1991). "FINE TUNING". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 29, 2017.
  32. ^ a b Tim Chavez (June 24, 1990). "TV Independents Hanging In There Amid Competition". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 30, 2017.
  33. ^ "Baze Trying To Purchase Channel 34". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. May 23, 1989. Retrieved March 5, 2018.
  34. ^ "Ted Baze Enters Talks to Purchase TV Station". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. May 4, 1989 – via Questia Online Library.
  35. ^ "KGMC Files Petition For Reorganization". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. February 10, 1989. Retrieved March 5, 2018.
  36. ^ Johanna Knapschaefer (February 1, 1989). "KGMC-TV Owner Files Chapter 11 Bankruptcy". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. Retrieved June 29, 2017 – via Questia Online Library.
  37. ^ "Baze Testifies in KGMC Case". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. December 21, 1989 – via Questia Online Library.
  38. ^ "Bankruptcies". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. February 19, 1989. Retrieved June 29, 2017.
  39. ^ "KGMC License Move Approved". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 16, 1990. Retrieved March 5, 2018.
  40. ^ Darrell Morrow (March 27, 1991). "KOCB Plans to Pay Creditors in Full". The Journal Record. Journal Record Publishing Company – via Questia Online Library.
  41. ^ Darrell Morrow (September 28, 1990). "KOCB-TV New Name for Channel 34". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. Retrieved June 30, 2017 – via Questia Online Library.
  42. ^ "Changing Hands" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. August 23, 1993. p. 58. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
    "For the Record" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. August 23, 1993. p. 76. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  43. ^ Jon Denton (May 7, 1993). "Pittsburgh Group to Buy Channel 34". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 5, 2018.
  44. ^ "Channel 34 Changing Owners". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. September 19, 1993. Retrieved June 30, 2017.
  45. ^ "Sale of KOCB Channel 34 to Close by End of Month". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. November 2, 1993 – via Questia Online Library.
  46. ^ "Station Manager to Join Group". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. June 4, 1996. Retrieved March 5, 2018.
  47. ^ "United Paramount Network Plans Launch for New Program Lineup". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. October 23, 1994. Retrieved March 3, 2018.
  48. ^ "Fox stations told to say no to new networks". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. November 22, 1993.
  49. ^ "KOCB-TV and UPN Launching Affiliation With "Star Trek" Premiere". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 15, 1995. Retrieved March 5, 2018.
  50. ^ Jim Stafford (March 6, 1996). "Maryland Group Acquires Channel 34 KOCB-TV Sale Totals $63 Million". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 30, 2017.
  51. ^ Mark Guidera (March 6, 1996). "Sinclair adding 2 TV stations Oklahoma and Kentucky deals make local group major independent force". Baltimore Sun. Tribune Publishing.
  52. ^ "ANNUAL REPORT PURSUANT TO SECTION 13 OR 15(D) OF THE SECURITIES EXCHANGE ACT OF 1934: SINCLAIR BROADCAST GROUP, INC". U.S. Securities and Exchange Commission. February 7, 1997. Retrieved March 3, 2018.
  53. ^ "Sinclair to Switch Affiliations to The WB from UPN" (PDF) (Press release). Sinclair Broadcast Group. July 14, 1997. Retrieved June 29, 2017.
  54. ^ "WB woos and wins Sinclair" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. July 21, 1997. p. 4. Archived from the original on October 12, 2010. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
    "WB woos and wins Sinclair" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. July 21, 1997. p. 8. Archived from the original on October 12, 2010. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  55. ^ Lynette Rice (August 11, 1997). "The WB vs. UPN: The battle escalates" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 24. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  56. ^ "Sinclair gets OK for WB move" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. December 15, 1997. p. 16. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  57. ^ Bill Carter (August 18, 1997). "A pair of fledgling TV networks, UPN and the WB, tussle over affiliates and, maybe, survival". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 29, 2017.
  58. ^ Jenny Hontz (December 8, 1997). "Sinclair's WB shift is upheld". Variety. Cahners Business Information. Retrieved June 29, 2017.
  59. ^ "OETA to sell KTLC-43 to Paramount Stations". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. January 8, 1998 – via Questia Online Library.
  60. ^ "WB Calling KOCB". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 4, 1998. Retrieved March 3, 2018.
  61. ^ "Warner Brothers Affiliate Station Offers Favorites With New Shows". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. January 18, 1998. Retrieved March 3, 2018.
  62. ^ a b "UPN returns on Saturday". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. June 19, 1998 – via Questia Online Library.
  63. ^ "Channel 43 sale completed". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. July 22, 1998 – via Questia Online Library.
  64. ^ Maxine Cole (June 21, 1998). "Your Page". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 30, 2017.
  65. ^ "Sinclair to Sell Burlington/Plattsburgh TV Stations; Also Completes Purchase of Certain Heritage TV Stations" (Press release). Sinclair Broadcast Group. February 4, 1998. Archived from the original (PDF) on June 28, 2017. Retrieved June 28, 2017.
  66. ^ "Sinclair to acquire Sullivan Broadcast Holdings deal for 13 TV stations". Baltimore Business Journal. American City Business Journals. February 24, 1998. Retrieved June 28, 2017.
  67. ^ Gregory Potts (February 25, 1998). "Sinclair Again Acquires KOKH". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. Retrieved June 28, 2017 – via Questia Online Library.
  68. ^ Elizabeth A. Rathbun (July 21, 1997). "Glencairn's dicey LMAs" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 34. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
    Elizabeth A. Rathbun (July 21, 1997). "Glencairn's dicey LMAs" (PDF). Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. p. 36. Retrieved March 3, 2018 – via American Radio History.
  69. ^ Steven A. Holmes (April 11, 1999). "TV Station Deal Draws Opposition". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 28, 2017.
  70. ^ Paul Farhi (April 10, 1999). "Station Owner Accused of Fronting for Another Firm". The Washington Post. The Washington Post Company. Retrieved June 28, 2017.
  71. ^ "PUSH pushing FCC over Sinclair/Glencairn". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. July 13, 1998. Retrieved December 13, 2013 – via HighBeam Research.
  72. ^ "Glencairn's dicey LMAs". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. March 29, 1999. Retrieved December 13, 2013 – via HighBeam Research.
  73. ^ "RAINBOW/PUSH COALITION, Appellant, v. FEDERAL COMMUNICATIONS COMMISSION, Appellee. Sinclair Broadcast Group, Inc., et al., Intervenors". United States Court of Appeals for the District of Columbia Circuit. June 10, 2003. Retrieved June 28, 2017.
  74. ^ Bill McConnell (December 17, 2001). "Sinclair loses, wins: FCC fines it for controlling Glencairn but allows Sullivan buy". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Retrieved June 28, 2017.
  75. ^ Michael Schneider (November 17, 1999). "Sinclair files for duopolies". Variety. Cahners Business Information. Retrieved June 28, 2017.
  76. ^ Jon Denton (November 18, 1999). "Group plans to buy city TV station". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved June 27, 2017.
  77. ^ Mark Ribbing (November 18, 1999). "Sinclair to buy 10 stations it programs". Baltimore Sun. Tribune Publishing. Retrieved June 28, 2017.
  78. ^ "FCC fines Sinclair for Glencairn control". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. December 10, 2001.
  79. ^ Jessica Seid (January 24, 2006). "'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September". CNNMoney.com. Time Warner.
  80. ^ Bill Carter (January 24, 2006). "UPN and WB to Combine, Forming New TV Network". The New York Times. The New York Times Company.
  81. ^ Allison Romano (March 7, 2006). "The CW Adds Five Affils". Broadcasting & Cable. Reed Business Information. Retrieved December 10, 2016.
  82. ^ Allison Romano (March 10, 2006). "The Distribution Derby". Broadcasting & Cable. Reed Business Information. Retrieved December 10, 2016.
  83. ^ "The New York Times Company Agrees to Acquire KAUT-TV in Oklahoma City from Viacom's TV Station Group; Duopoly to Further Broadcast Media Group's Growth Strategy" (Press release). The New York Times Company. September 14, 2005. Retrieved June 30, 2017 – via Business Wire.
  84. ^ "Times Co. Buys TV Station". The New York Times. The New York Times Company. September 15, 2005. Retrieved June 30, 2017.
  85. ^ Allison Romano (September 15, 2005). "New York Times Buying KAUT". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Retrieved June 30, 2017.
  86. ^ "News Corp. to launch new mini-network for UPN stations". USA Today. Gannett Company. February 22, 2006. Retrieved January 21, 2013.
  87. ^ John Eggerton (February 22, 2006). "News Corp. Unveils MyNetworkTV". Broadcasting & Cable. Reed Business Information.
  88. ^ "Network shuffle: WB stations take CW, UPN affiliates join MyNetworkTV". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. August 23, 2006 – via Questia Online Library.
  89. ^ Stephen Battaglio (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Tronc. Retrieved June 6, 2017.
  90. ^ Cynthia Littleton (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Prometheus Global Media. Retrieved June 6, 2017.
  91. ^ Todd Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Retrieved June 6, 2017.
  92. ^ Liana Baker; Jessica Toonkel (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved June 6, 2017.
  93. ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (May 8, 2017). "The New Sinclair: 72% Coverage + WGNA". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  94. ^ a b Harry A. Jessell (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Retrieved April 25, 2018.
  95. ^ "Sinclair Enters Into Agreements to Sell TV Stations Related to Closing Tribune Media Acquisition" (PDF) (Press release). Sinclair Broadcast Group. April 24, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  96. ^ a b "Sinclair Revises TV Spinoff Plans For Tribune Deal, Announces Deals For Several Stations". All Access. April 24, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  97. ^ "Station Trading Roundup: 7 Deals, $571.7M". TVNewsCheck. NewsCheck Media. May 1, 2018. Retrieved May 2, 2018.
  98. ^ "Form of Transition Services Agreement". Federal Communications Commission. April 30, 2018. Retrieved May 2, 2018.
  99. ^ "Sinclair Enters Into Agreements to Sell TV Stations Related to Closing Tribune Media Acquisition" (PDF) (Press release). Sinclair Broadcast Group. April 24, 2018. Retrieved April 25, 2018.
  100. ^ "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. News Corp. August 9, 2018.
  101. ^ Mark K. Miller (August 9, 2018). "Tribune Kills Sinclair Merger, Files Suit". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  102. ^ Christopher Dinsmore (August 9, 2018). "Tribune Media pulls out of Sinclair Broadcast merger". Baltimore Sun. Tronc.
  103. ^ Edmund Lee; Amie Tsang (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal With Sinclair, Dashing Plan for Conservative TV Behemoth". The New York Times. The New York Times Company.
  104. ^ Jon Lafayette (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal with Sinclair, Files Breach of Contract Suit". Broadcasting & Cable. NewBay Media.
  105. ^ Brian Fung; Tony Romm (August 9, 2018). "Tribune withdraws from Sinclair merger, saying it will sue for 'breach of contract'". The Washington Post. Nash Holdings LLC.
  106. ^ "Sinclair Broadcast Group and the Tube Music Network Announce Agreement to Launch THE TUBE into 28 New Markets; 24-Hour Music Channel Available In 71 Of The Top 100 Markets By Summer" (Press release). The Tube Media Corp. March 23, 2006. Retrieved June 6, 2017.
  107. ^ Antony Bruno (March 23, 2006). "The Tube Inks Deal With Sinclair Broadcasting". Billboard. Retrieved June 6, 2017.
  108. ^ "Channel 64 drops Cool TV music videos". The Cincinnati Enquirer. E. W. Scripps Company. September 4, 2012.
  109. ^ "GetTV Signs Big Affiliation Deal With Sinclair". TVNewsCheck. NewsCheck Media. June 23, 2014.
  110. ^ "getTV Signs Major Affiliation Deal With Sinclair Broadcast Group To Bring The Classic Movie Channel To 33 New Markets Including Minneapolis, Pittsburgh And St. Louis" (Press release). Sony Pictures Television. June 23, 2014 – via The Wall Street Journal.
  111. ^ "RabbitEars TV Query for KOCB". RabbitEars. Retrieved October 2, 2017.
  112. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and the Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. Archived (PDF) from the original on August 29, 2013. Retrieved June 28, 2017.
  113. ^ "TV Schedule for CW (KOCB) Oklahoma City, Ok". TVPassport. Retrieved September 21, 2018.
  114. ^ "Oklahoma Lottery Commission Unanimously Authorizes Launch of Pick 3 Game". Oklahoma Lottery Commission (Press release). November 8, 2005. Retrieved July 5, 2017.
  115. ^ Tony Thornton (September 14, 2005). "Lottery: Commission boosts incentive". The Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved October 20, 2017.
  116. ^ "Oklahoma's lottery expands with daily 'Pick 3' game". The Journal Record. Journal Record Publishing Company. November 9, 2005.
  117. ^ "Oklahoma Lottery unveils scratch ticket designs". LotteryPost. October 4, 2005. Retrieved July 5, 2017.
  118. ^ Dale Saviers (August 2, 1991). "Bowling on ABC: Choice Viewing". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 6, 2018.
  119. ^ "KOCB-TV's Live Baseball Lineup Will Include 14 Ranger Games". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. April 13, 1997. Retrieved March 6, 2018.
  120. ^ Mel Bracht (August 2, 2001). "Blevins to host Sooners coaches shows". The Daily Oklahoman. Oklahoma Publishing Company. Retrieved March 6, 2018.
  121. ^ Harry Minium (August 27, 2014). "ODU's opener with Hampton to be televised in 66 markets". The Virginian-Pilot. Landmark Media Enterprises. Retrieved September 8, 2014.

External links[edit]