Discovery Home & Health

From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For the UK & Ireland version, see Discovery Home & Health (UK & Ireland).
Discovery Home & Health
Discovery Home & Health logo
Launched 1998 (Latin América)
2000 (UK)
2004 (Asia)
Owned by Discovery Networks Europe (UK)
Discovery Communications (Asia)
Audience share 0.1% (0.0% for +1) (February 2008, [1])
Formerly called Discovery Health
(1998-2005)
Timeshift service Discovery Home & Health +1
Website homeandhealthtv.co.uk
Availability
Satellite
Astro
(Malaysia)
Channel 733
TrueVisions
(Thailand)
Channel 51[1]
Foxtel
(Australia)
Channel 128
Dish México
(México)
Channel 217
Sky México
(México)
Channel 218
Directv
(South America)
Channel 229
Indovision
(Indonesia)
Channel 246
DishHD
(Taiwan)
Channel 6592
SKY Brazil Channel 90 (SD) / 290 (HD)
Cable
SkyCable
(Philippines)
Channel 88
Parasat Cable TV
(Philippines)
Channel 252
TrueVisions
(Thailand)
Channel 51[1]
Foxtel
(Australia)
Channel 128
Optus TV
(Australia)
Channel 128
Neighbourhood Cable
(Australia)
Channel 23
TransACT
(Australia)
Channel 29
Cable TV Hong Kong
(Hong Kong)
Channel 57/257
First Media
(Indonesia)
Channel 73
Net S.A.
(Brazil)
Channel 55 and 555 (HD)
NET (Brazil) Channel 55 (SD) / 555 (HD)
IPTV
Fetch TV
(Australia)
Channel 132
now TV
(Hong Kong)
Channel 214
HKBN bbTV
(Hong Kong)
Channel 318

Discovery Home & Health is a television channel based in the United Kingdom. Discovery Home & Health is available in Latin America (including Brazil), Australia, Republic of Ireland, Hong Kong, Philippines, New Zealand, Indonesia, Thailand and Malaysia.

It was formerly available on SelecTV from March 2007 until the closure of its English service in late 2007.[2][3]

Programming (SE Asia)[edit]

Programming (Latin America)[edit]

References[edit]

  1. ^ a b Ubc Channel Index
  2. ^ Addington, Tim (15 March 2007). "SelecTV adds five Discovery channels to platform". B&T Weekly. Retrieved 16 November 2007. 
  3. ^ Chessell, James (20 August 2011). "City Beat". "Bruce Gordon's SelecTV to make changes". The Australian. Retrieved 20 August 2004-2012-2007.  Check date values in: |accessdate= (help)

External links[edit]